Goodyear Vector 4Seasons Cargo 235/50 R19C 111/109 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Goodyear Vector 4Seasons Cargo 235/50 R19 111/109 T - opona całoroczna klasy premium do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
całoroczna
Rozmiar
235/50 R19C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
111/109 (do 1090 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

728 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear Vector 4Seasons Cargo 235/50 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Vector 4Seasons Cargo 235/50 R19C 111/109 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Vector 4Seasons Cargo stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą homologacja 3PMSF potwierdzająca skuteczność przy ujemnych wskazaniach termometru, podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe czy wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/50 R19C oraz wysoki indeks ładowności 111/109 (do 1090 kg).

wielosezonowa całoroczna dostawcza do busa

Nowa opona całoroczna Vector 4Seasons Cargo marki Goodyear

Konstrukcja opon wielosezonowych Goodyear łączy zalety ogumienia letniego i zimowego, co przekłada się na wszechstronność i bezpieczeństwo przez cały rok. Symetryczny bieżnik z lamelami (wąskimi nacięciami) wpływa na stabilną przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach, zwiększając komfort jazdy w zmiennych warunkach. Zastosowanie opon całorocznych pozwala uniknąć częstych wizyt w warsztacie, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy.

Opona dostawcza (do busa) – 235/50 R19 111/109 T

Opony Goodyear w rozmiarze 235/50R19C to specjalistyczne ogumienie dostawcze przeznaczone dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Zastosowanie podwójnego indeksu nośności pozwala na dopasowanie zarówno do montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na uszkodzenia i intensywną eksploatację. Zoptymalizowany bieżnik wspiera stabilność pojazdu na różnych nawierzchniach, zapewniając precyzyjne prowadzenie i wysoki komfort jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 235/50 R19 Vector 4Seasons Cargo

Opony całoroczne Goodyear Vector 4Seasons Cargo 235 50 R19C 111/109T są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/50 R19 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 19 cali. Opona Goodyear Vector 4Seasons Cargo ma indeks szybkości T, pozwalający na przemieszczanie się z maksymalną prędkością 190 km/h. Indeks nośności 111/109 - odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu wynoszącemu 1090 kg na koło.

Goodyear Vector 4Seasons Cargo 235/50 R19 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 29 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R19
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Goodyear
Klasa premium
Model Vector 4Seasons Cargo
Etykieta UE B / B / 73 dB
Indeks nośności 111/109 (do 1090 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, FO, 3PMSF, M+S
Kod produktu 49705

C, FO, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Vector 4Seasons Cargo?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • FO / Homologacja (FO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Ford. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, FO, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/50 R19 111/109T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Vector 4Seasons Cargo 235/50 R19C 111/109 T uzyskała wynik: B/B/73 dB - szczegóły poniżej. Od listopada 2012 roku wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety zawierające najważniejsze informacje o ich parametrach. Naklejki te informują o oporach toczenia, długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziomie generowanego hałasu. Dzięki temu kierowcy mogą dokonać świadomego wyboru, wybierając opony, które oferują najlepsze osiągi i bezpieczeństwo w różnych warunkach drogowych.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa B Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Goodyear Vector 4Seasons Cargo 235/50 R19 111/109 T: opór toczenia – B, hamowanie – B, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa B

Efektywność paliwowa opon jest mierzona w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych, gdzie ogumienie jest montowane na specjalnym obrotowym bębnie imitującym nawierzchnię drogową. Skala od A do E pozwala na obiektywne porównanie różnych modeli ogumienia pod względem jego efektywności paliwowej, gdzie klasa A wskazuje na najniższy opór toczenia, a co za tym idzie - największą oszczędność paliwa.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.