Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 245/50 R20 105 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 245/50 R20 105 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
245/50 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
105 (do 925 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / C / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S, FP

Cena za sztukę

1119 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 245/50 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 245/50 R20 105 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model UltraGrip Performance SUV Gen-1 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 245/50 R20.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa UltraGrip Performance SUV Gen-1 marki Goodyear

Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach od późnej jesieni do wczesnej wiosny. Specjalna mieszanka gumowa z krzemionką utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, poprawiając przyczepność opon Goodyear na zaśnieżonych nawierzchniach. Zwiększona liczba lameli w bieżniku oraz solidne bloki w strefie barkowej wspierają stabilność jazdy i precyzyjne prowadzenie pojazdu.

Opona osobowa oraz SUV – 245/50 R20 105 V

Opony osobowe Goodyear reprezentują najwyższy poziom technologii łącząc bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekonomiczną. Wielowarstwowa struktura z nylonowymi wzmocnieniami zapewnia optymalne właściwości jezdne niezależnie od klasy pojazdu - od mniejszych aut miejskich po przestronne VAN-y i wyższe SUV-y. Precyzyjnie zaprojektowany wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnię kontaktu z drogą, gwarantując pewne prowadzenie zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach. Zaawansowana mieszanka gumowa nowej generacji oferuje doskonały balans między przyczepnością a trwałością, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie pasażerskiej.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 245/50 R20 UltraGrip Performance SUV Gen-1 XL FR

Opony zimowe Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 245 50 R20 105V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 245/50 R20 szerokość bieżnika wynosi 245 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 20 cali. Opona Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 105 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 925 kilogramów na oponę).

Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 245/50 R20 Rant ochronny (FP) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 245/50 R20
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Goodyear
Klasa premium
Model UltraGrip Performance SUV Gen-1
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 105 (do 925 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FP)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FP
Kod produktu 27811

XL, 3PMSF, M+S, FP – co oznaczają symbole w modelu UltraGrip Performance SUV Gen-1?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FP

Etykieta unijna opon 245/50 R20 105V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 245/50 R20 105 V XL FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Goodyear UltraGrip Performance SUV Gen-1 245/50 R20 105 V: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Przyczepność na mokrej nawierzchni to wynik zaawansowanych technologii stosowanych w produkcji ogumienia. Produkty z klasą "A" na etykiecie unijnej wykorzystują innowacyjne mieszanki gumowe i specjalne wzory bieżnika, które maksymalizują kontakt z mokrą jezdnią. Co więcej, producenci implementują różne technologie, które pomagają w odprowadzaniu wody i zapobiegają aquaplaningowi. Wybierając opony, warto więc zwrócić uwagę nie tylko na klasę hamowania, ale także na specyfikację techniczną i innowacje, które poprawiają ogólną wydajność opony na mokrej drodze.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.