Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV AT 255/55 R20 110 W XL LR FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV AT 255/55 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV AT 255/55 R20 110 W XL LR FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric SUV AT stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/55 R20 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric SUV AT marki Goodyear
Opony letnie Goodyear wytwarzane są z unikalnej mieszanki gumowej, zawierającej m.in. kauczuk i syntetyczną sadzę, dzięki czemu zachowują optymalne właściwości w wysokich temperaturach. Specjalna rzeźba bieżnika, z ograniczoną liczbą nacięć, zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na stabilne ruszanie, skuteczne hamowanie i pewne prowadzenie pojazdu - nawet na mokrych drogach.
Opona osobowa oraz SUV – 255/55 R20 110 W
Opony osobowe Goodyear reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Goodyear 255/55 R20 Eagle F1 Asymmetric SUV AT XL LR FR
Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV AT 255 55 R20 110W mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 255/55 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 255 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 20 cali. Następne oznaczenia (110 i W) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV AT. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1060 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 270 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 34 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/55 R20 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Goodyear |
Klasa | premium |
Model | Eagle F1 Asymmetric SUV AT |
Etykieta UE | B / C / 73 dB |
Indeks nośności | 110 (do 1060 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FP) |
Homologacja | Tak (LR) |
Oznaczenia | XL, LR, M+S, FP |
Kod produktu | 6164 |
XL, LR, M+S, FP – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric SUV AT?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- LR / Homologacja (LR) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Land Rover. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 255/55 R20 110W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV AT 255/55 R20 110 W XL LR FR uzyskała wynik: B/C/73 dB - szczegóły poniżej. Na terenie Unii Europejskiej opony są oznaczone etykietami, które przypominają te stosowane w sprzęcie AGD/RTV, dostarczając informacji o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i emitowanym hałasie. Parametry te są skalowane od A do E dla pierwszych dwóch i od A do C dla hałasu, z dodatkowym oznaczeniem w decybelach oraz ilością fal, co pozwala na precyzyjne porównanie i wybór najbardziej efektywnych opon.

Opór toczenia: klasa B
Etykieta unijna dostarcza informacji o efektywności paliwowej w skali od A do E. Opony z klasy A to synonim największej oszczędności i minimalizacji emisji spalin. Ta cecha jest istotną wskazówką dla kierowców, którzy są świadomi zarówno ekonomicznych, jak i ekologicznych aspektów użytkowania samochodu. Wybór opon z wyższą klasą efektywności paliwowej oznacza aktywny udział w ochronie środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Etykieta unijna umożliwia ocenę przyczepności opon na mokrej nawierzchni, przyznając symbol od "A" do "E". Interesującym aspektem jest fakt, że do 07.2021 roku praktycznie nie stosowano klasy "D", co ułatwiało wykazanie różnic między oponami o wyższej i niższej wydajności. Produkty z symbolem "G" ze względu na ich niską wydajność nie są obecnie dopuszczane do sprzedaży, co podkreśla zaangażowanie w standardy bezpieczeństwa. Hamowanie na mokrej nawierzchni jest mierzone przez drogę przebytą przez pojazd do całkowitego zatrzymania się, a także siłę tarcia, co daje realny obraz możliwości ogumienia w deszczowe dni. Znajomość tego parametru jest kluczowa, ale warto pamiętać, że pełen obraz bezpieczeństwa produktu wyłania się dopiero po uwzględnieniu wszystkich aspektów opony, takich jak trwałość, hałas, czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
Wybór opon z myślą o zmniejszeniu hałasu zewnętrznego to nie tylko krok ku zwiększeniu komfortu jazdy, ale również istotny element ochrony środowiska. Unijna etykieta dołączona do produktu zawiera kluczowe informacje o poziomie hałasu generowanego przez ogumienie, co pozwala kierowcom świadomie wybrać modele optymalne zarówno dla siebie, jak i dla otoczenia. Parametr ten jest wyrażany w decybelach (dB) i przedstawiany za pomocą piktogramu z falą dźwiękową oraz literami. A lub B oznacza cichszą oponę, zaś C - nieco głośniejszą. Ciekawostką jest to, że nawet niewielka redukcja głośności opon może znacząco obniżyć ogólny poziom szumu w miastach, przyczyniając się do stworzenia spokojniejszego i zdrowszego środowiska dla mieszkańców. Wybierając opony z klasyfikacją A lub B, nie tylko zyskujesz na przyjemności z jazdy, ale również wspierasz inicjatywy ekologiczne, zmniejszając hałas w obszarach zabudowanych lub tam, gdzie żyją dzikie zwierzęta.