Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 275/35 R21 103 Y XL SCT FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 275/35 R21
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 275/35 R21 103 Y XL SCT FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric 6 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 103 (do 875 kg na oponę) oraz rozmiar 275/35 R21.
Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric 6 marki Goodyear
Opony letnie Goodyear, zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa odporność na przegrzanie, co przekłada się na lepszą stabilność i krótszą drogę hamowania. Zoptymalizowany asymetryczny bieżnik minimalizuje ryzyko aquaplaningu, wspierając bezpieczną jazdę podczas deszczu. Niskie opory toczenia obniżają zużycie paliwa, a precyzyjne prowadzenie poprawia komfort podróżowania.
Opona osobowa oraz SUV – 275/35 R21 103 Y
Opony osobowe Goodyear stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Goodyear 275/35 R21 Eagle F1 Asymmetric 6 XL SCT FR
Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 275 35 R21 103Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 275/35 R21 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 275 mm). Kolejne dwie cyfry (35) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 21 cali (53.34 cm). Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 posiadają indeks nośności 103 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 875 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 43 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/35 R21 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Goodyear |
Klasa | premium |
Model | Eagle F1 Asymmetric 6 |
Etykieta UE | C / A / 70 dB |
Indeks nośności | 103 (do 875 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FP) |
Oznaczenia | XL, SCT, FP |
Kod produktu | 62079 |
XL, SCT, FP – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric 6?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- SCT / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Sound Comfort Technology). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
- FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 275/35 R21 103Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 275/35 R21 103 Y XL SCT FR uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna na oponach podkreśla znaczenie oporów toczenia w kwestii ochrony środowiska. Ogumienie klasy A (najlepszej) zmniejsza zużycie paliwa, co bezpośrednio wpływa na obniżenie emisji spalin. Im lepsza klasa (bardziej zielona), tym większa potencjalna oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.