Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/55 R19 105 Y XL SCT

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/55 R19 105 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/55 R19
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
105 (do 925 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

672 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/55 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/55 R19 105 Y XL SCT objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric 6 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 105 (do 925 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric 6 marki Goodyear

Opony letnie Goodyear wytwarzane są z unikalnej mieszanki gumowej, zawierającej m.in. kauczuk i syntetyczną sadzę, dzięki czemu zachowują optymalne właściwości w wysokich temperaturach. Specjalna rzeźba bieżnika, z ograniczoną liczbą nacięć, zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na stabilne ruszanie, skuteczne hamowanie i pewne prowadzenie pojazdu - nawet na mokrych drogach.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R19 105 Y

Opony osobowe Goodyear zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 235/55 R19 Eagle F1 Asymmetric 6 XL SCT

Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235 55 R19 105Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 235/55 R19 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 235 mm). Kolejne dwie cyfry (55) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 19 cali (48.26 cm). Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 ma indeks prędkości Y który pozwala na jazdę do 300 km/h. Indeks nośności 105 oznacza maksymalne obciążenie 925 kg dla pojedynczego koła.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/55 R19 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Goodyear
Klasa premium
Model Eagle F1 Asymmetric 6
Etykieta UE B / A / 69 dB
Indeks nośności 105 (do 925 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, SCT
Kod produktu 61997

XL, SCT – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric 6?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • SCT / Technologia wykorzystująca warstwę pianki poliuretanowej umieszczonej wewnątrz opony i redukująca hałas generowany przez jej ruch obrotowy (ang. Sound Comfort Technology). Dzięki niej znacząco poprawia się komfort akustyczny w kabinie pojazdu, zwiększając wygodę podróży zarówno kierowców, jak i pasażerów.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, SCT

Etykieta unijna opon 235/55 R19 105Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/55 R19 105 Y XL SCT uzyskała wynik: B/A/69 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku, unijne etykiety na opony są wymagane dla każdego modelu sprzedawanego w Unii Europejskiej. Dostarczają one informacji o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasie generowanym podczas jazdy. Te standardy są kluczowe dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa. Znacząco ułatwiają kierowcom wybór optymalnego ogumienia dla ich pojazdów.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 235/55 R19 105 Y: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa B

Opony oznakowane klasą A na etykiecie unijnej są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą zmniejszyć wydatki na paliwo i zminimalizować negatywny wpływ swojego pojazdu na środowisko. Opony klasy E, charakteryzujące się najwyższym oporem toczenia, mogą znacząco zwiększyć zużycie paliwa. Wybór ogumienia o lepszej efektywności paliwowej to nie tylko oszczędność dla kierowcy, ale również ważny krok w kierunku ochrony naszej planety.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się jedynie aspektem technicznym, ma bezpośredni wpływ na zdrowie publiczne. Badania pokazują, że ciągły szum drogowy może przyczyniać się do wzrostu poziomu stresu i problemów ze snem wśród mieszkańców miast. Dlatego klasyfikacja głośności opon na etykiecie unijnej, wyrażona w decybelach i oznaczona od A do C, jest ważnym narzędziem w dążeniu do tworzenia cichszych, a zatem zdrowszych środowisk mieszkaniowych. Ogumienie z niższym poziomem hałasu zewnętrznego, szczególnie te w klasie A, jest coraz bardziej cenione zarówno przez producentów samochodów, jak i przez konsumentów świadomych wpływu tego parametru na jakość życia.