Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R18 95 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R18 95 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
225/45 R18
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

598 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R18 95 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric 6 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 225/45 R18.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric 6 marki Goodyear

Opony letnie Goodyear są przeznaczone do jazdy w cieplejszych miesiącach roku, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Wyróżnia je specjalna mieszanka gumowa, zapewniająca lepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dodatkowo zoptymalizowana konstrukcja bieżnika ułatwia efektywne hamowanie i ogranicza ryzyko poślizgu, zwłaszcza podczas wykonywania gwałtownych manewrów.

Opona osobowa oraz SUV – 225/45 R18 95 Y

Opony osobowe Goodyear zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 225/45 R18 Eagle F1 Asymmetric 6 XL FR

Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225 45 R18 95Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. W przypadku rozmiaru 225/45 R18 szerokość bieżnika wynosi 225 mm, wysokość profilu (45), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 posiada indeks nośności 95 informujący, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 690 kg oraz indeks prędkości Y umożliwiający jazdę do 300 km/h.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R18 Rant ochronny (FP) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 21 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/45 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Goodyear
Klasa premium
Model Eagle F1 Asymmetric 6
Etykieta UE C / A / 70 dB
Indeks nośności 95 (do 690 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FP)
Oznaczenia XL, FP
Kod produktu 41989

XL, FP – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric 6?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, FP

Etykieta unijna opon 225/45 R18 95Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R18 95 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon, obowiązująca od listopada 2012 roku, jest wymagana na wszystkich sprzedawanych modelach ogumienia w UE. Informuje o kluczowych parametrach, takich jak opory toczenia, droga hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki tym informacjom kierowcy mogą świadomie wybierać produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 225/45 R18 95 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Informacje o oszczędności paliwowej opon, prezentowane na etykiecie unijnej są bardzo cenne dla kierowców. Opony z klasy A (czyli te o najlepszej efektywności) zapewniają znaczącą redukcję spalania paliwa i minimalizują emisję szkodliwych spalin do atmosfery. Wybór ogumienia o niskim oporze toczenia nie tylko przynosi korzyści finansowe, ale również pomaga w ochronie środowiska naturalnego.

Hamowanie na mokrym: klasa A

System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.