Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 265/35 R21 101 Y XL NF0 FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 265/35 R21
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 265/35 R21 101 Y XL NF0 FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę).
Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric 5 marki Goodyear
Opony letnie Goodyear sprawdzają się od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Dzięki mieszance gumowej dostosowanej do ciepłych warunków zachowują optymalną twardość, zapewniając wysoką skuteczność na suchej i mokrej nawierzchni. Asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć minimalizuje ryzyko aquaplaningu i sprzyja niższemu zużyciu paliwa.
Opona osobowa oraz SUV – 265/35 R21 101 Y
Opony osobowe Goodyear stanowią fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu. Zaawansowane technologie produkcji pozwalają uzyskać precyzyjnie dobrane parametry przyczepności, natomiast wzmocnione ściany boczne ograniczają odkształcenia przy pokonywaniu zakrętów. Zoptymalizowany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Wieloskładnikowa mieszanka gumowa oferuje optymalny balans między trwałością a pewnym prowadzeniem, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Goodyear 265/35 R21 Eagle F1 Asymmetric 5 XL NF0 FR
Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 265 35 R21 101Y są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 265/35 R21 szerokość bieżnika wynosi 265 mm, wysokość profilu (35), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 21 cali. Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 101 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 825 kilogramów na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 33 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 265/35 R21 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Goodyear |
Klasa | premium |
Model | Eagle F1 Asymmetric 5 |
Etykieta UE | B / A / 71 dB |
Indeks nośności | 101 (do 825 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FP) |
Homologacja | Tak (NF0) |
Oznaczenia | XL, NF0, FP |
Kod produktu | 37412 |
XL, NF0, FP – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric 5?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- NF0 / Homologacja (NF0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 265/35 R21 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 265/35 R21 101 Y XL NF0 FR uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Opór toczenia: klasa B
Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.