Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 235/60 R18 107 W XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 2 dni
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 235/60 R18 107 W - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/60 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
A / A / 70 dB
XL, AR

Cena za sztukę

679 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 235/60 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 235/60 R18 107 W XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric 3 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę) oraz rozmiar 235/60 R18.

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric 3 SUV marki Goodyear

Letnie ogumienie wyróżnia się wysoką efektywnością w cieplejszych warunkach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Innowacyjna mieszanka gumowa i zoptymalizowany asymetryczny bieżnik zapewniają precyzyjne prowadzenie pojazdu, co jest szczególnie odczuwalne np. podczas dynamicznego wyprzedzania. Dodatkowo opony letnie Goodyear skracają drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, podnosząc bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Opona osobowa oraz SUV – 235/60 R18 107 W

Opony osobowe Goodyear łączą w sobie najnowsze osiągnięcia technologiczne, zapewniając wydajne rozwiązania dla różnych typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez przestronne kombi, aż po mocne SUV-y i luksusowe limuzyny. Wieloelementowa konstrukcja z zastosowaniem zaawansowanych włókien syntetycznych gwarantuje wyjątkową stabilność podczas pokonywania zakrętów i wykonywania skomplikowanych manewrów. Specjalnie zaprojektowany układ rowków skutecznie odprowadza wodę spod opony, maksymalizując bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Zoptymalizowana mieszanka gumowa zapewnia idealną równowagę między przyczepnością, komfortem a ekonomiką jazdy, redukując zużycie paliwa i emisję CO2.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 235/60 R18 Eagle F1 Asymmetric 3 SUV XL

Celem opon letnich Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 235 60 R18 107W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 235/60 R18 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (60), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV mają indeks nośności 107 oraz szybkości W. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 270 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 975 kg.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 235/60 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 14 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/60 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Goodyear
Klasa premium
Model Eagle F1 Asymmetric 3 SUV
Etykieta UE A / A / 70 dB
Indeks nośności 107 (do 975 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, AR
Kod produktu 37416

XL, AR – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric 3 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • AR / Homologacja (AR) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Alfa Romeo. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, AR

Etykieta unijna opon 235/60 R18 107W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 235/60 R18 107 W XL uzyskała wynik: A/A/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa A Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 235/60 R18 107 W: opór toczenia – A, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa A

Efektywność paliwowa to czynnik, który każdy kierowca powinien rozważyć przy wyborze ogumienia. Opony z najlepszą oceną "A" w tej kategorii zapewniają minimalny opór toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. W przeciwieństwie do nich, te z klasy "E" są znacznie mniej ekonomiczne. Inwestycja w opony o lepszej klasie to sposób na oszczędności i dbałość o środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas generowany przez pracującą oponę jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej wartość tego parametru jest podawana w decybelach (dB), co pozwala kierowcom dokonać świadomego wyboru. Opony są przydzielane do jednej z trzech klas głośności: A, B lub C, zamiast wcześniejszych symboli fali. Opony klasy A i B są najcichsze, zapewniają zatem spokojniejszą jazdę, podczas gdy klasy C oznaczają wyższy poziom szumu. Ten czynnik jest szczególnie ważny dla osób spędzających dużo czasu w samochodzie, ponieważ niższy poziom hałasu może znacząco zwiększyć komfort poruszania się nim.