Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/35 R21 101 Y XL NF0 FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/35 R21 101 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
265/35 R21
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

1249 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/35 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/35 R21 101 Y XL NF0 FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric 3 marki Goodyear

Letnie ogumienie wyróżnia się wysoką efektywnością w cieplejszych warunkach, gdy temperatura powietrza przekracza 7°C. Innowacyjna mieszanka gumowa i zoptymalizowany asymetryczny bieżnik zapewniają precyzyjne prowadzenie pojazdu, co jest szczególnie odczuwalne np. podczas dynamicznego wyprzedzania. Dodatkowo opony letnie Goodyear skracają drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni, podnosząc bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Opona osobowa oraz SUV – 265/35 R21 101 Y

Opony osobowe Goodyear stanowią efekt wieloletnich badań w dziedzinie zaawansowanych technologii gumowo-kauczukowych. Precyzyjnie dobrane proporcje mieszanki gwarantują pewną przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych, a wielowarstwowa konstrukcja opasania zapewnia stabilne prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach. Specjalnie zaprojektowane rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, ograniczając ryzyko aquaplaningu. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania zmniejszają drgania i hałas wewnątrz pojazdu, wspierając jednocześnie niższe zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Goodyear 265/35 R21 Eagle F1 Asymmetric 3 XL NF0 FR

Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265 35 R21 101Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 265/35 R21 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 265 mm). Kolejne dwie cyfry (35) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 21 cali (53.34 cm). Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 posiadają indeks nośności 101 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 825 kilogramów.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/35 R21 Rant ochronny (FP) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 265/35 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Goodyear
Klasa premium
Model Eagle F1 Asymmetric 3
Etykieta UE C / A / 72 dB
Indeks nośności 101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FP)
Homologacja Tak (NF0)
Oznaczenia XL, NF0, ZR, FP
Kod produktu 6918

XL, NF0, ZR, FP – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric 3?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • NF0 / Homologacja (NF0) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, NF0, ZR, FP

Etykieta unijna opon 265/35 R21 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/35 R21 101 Y XL NF0 FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/35 R21 101 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Dzięki etykiecie unijnej, kierowcy mogą łatwo ocenić efektywność paliwową opon, co jest kluczowym czynnikiem w oszczędzaniu na eksploatacji pojazdu. Klasy od A do E informują o stopniu oporu toczenia - im lepsza (bliższa oceny A), tym większe oszczędności i mniejsza emisja spalin. Te dane są istotne zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie nowego kompletu ogumienia.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to techniczny parametr umieszczony na etykiecie każdej nowej opony, który odzwierciedla jej zdolność do zatrzymania pojazdu na mokrym podłożu. Skala od A (najlepsza) do E (dawniej - G, najsłabsza) pozwala na szybką ocenę i porównanie ogumienia. Za tymi literami kryją się złożone badania i testy przeprowadzone według unijnych standardów. Jest to tylko jeden z wielu czynników, które należy uwzględnić przy wyborze opon, w tym trwałość, opór toczenia czy hałas. Dlatego też, interpretując je, należy wziąć pod uwagę całościowy obraz wydajności opony w różnych warunkach użytkowania.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny opony, to nie tylko kwestia komfortu, ale również świadomego wyboru. Na etykiecie unijnej opony, parametr ten jest podawany w decybelach (dB), które precyzyjnie wyjaśniają, jak głośne jest dane ogumienie. Klasyfikacja od A do C pozwala jeszcze łatwiej rozróżnić te, które będą lepszym zakupem. Model zaliczający się do klasy A lub B to gwarancja cichej i przyjemnej jazdy, na co warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dłuższych trasach. Pamiętaj, że niższy poziom hałasu zewnętrznego może również przyczynić się do zmniejszenia Twojego stresu i zmęczenia podczas podróży. Wybór produktu o klasie A lub B nie tylko daje większą satysfakcję z poruszania się samochodem, ale też przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie ogólnego szumu powodowanego przez auta, który negatywnie wpływa przede wszystkim na wolno żyjące zwierzęta.