Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV 265/50 R19 110 Y XL N1 FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV 265/50 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV 265/50 R19 110 Y XL N1 FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eagle F1 Asymmetric 2 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów, unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Goodyear została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 110 (do 1060 kg na oponę).
Nowa opona letnia Eagle F1 Asymmetric 2 SUV marki Goodyear
Opony letnie Goodyear sprawdzają się od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dobowa temperatura powietrza przekracza 7°C. Dzięki mieszance gumowej dostosowanej do ciepłych warunków zachowują optymalną twardość, zapewniając wysoką skuteczność na suchej i mokrej nawierzchni. Asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć minimalizuje ryzyko aquaplaningu i sprzyja niższemu zużyciu paliwa.
Opona osobowa oraz SUV – 265/50 R19 110 Y
Opony osobowe Goodyear zostały stworzone z myślą o różnorodnych pojazdach - od miejskich kompaktów i średniej klasy sedanów, aż po ekskluzywne limuzyny oraz SUV-y. Wyróżniają się doskonałą przyczepnością i stabilnością nawet w trudnych warunkach pogodowych, co gwarantuje bezpieczną i komfortową jazdę. Zaawansowana konstrukcja opon osobowych znacząco obniża opory toczenia, przekładając się na realne oszczędności paliwa oraz niższą emisję spalin. W rezultacie kierowcy mogą liczyć na bezpieczną, płynną jazdę niezależnie od miejsca podróży.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Goodyear 265/50 R19 Eagle F1 Asymmetric 2 SUV XL N1 FR
Opony letnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV 265 50 R19 110Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 265/50 R19 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 265 mm). Kolejne dwie cyfry (50) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 19 cali (48.26 cm). Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV posiadają indeks nośności 110 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 1060 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 8 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 265/50 R19 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Goodyear |
Klasa | premium |
Model | Eagle F1 Asymmetric 2 SUV |
Etykieta UE | C / A / 72 dB |
Indeks nośności | 110 (do 1060 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FP) |
Homologacja | Tak (N1) |
Oznaczenia | XL, N1, FP |
Kod produktu | 22148 |
XL, N1, FP – co oznaczają symbole w modelu Eagle F1 Asymmetric 2 SUV?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- N1 / Homologacja (N1) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Porsche. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 265/50 R19 110Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 SUV 265/50 R19 110 Y XL N1 FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon jest obowiązkowym oznaczeniem w Unii Europejskiej. Dostarcza wartościowych informacji na temat ich parametrów. Pomaga kierowcom w wyborze optymalnego modelu, ponieważ uwzględnia poziom hałasu, zużycie paliwa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu właściciele aut mogą łatwo porównać różne modele opon pod kątem osiągów i cen. Pozwala to na świadomy wybór najlepiej dopasowanego ogumienia do ich indywidualnych potrzeb i możliwości finansowych.

Opór toczenia: klasa C
Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny toczenia opony to ważny parametr na etykiecie unijnej, mający bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Mierzony w decybelach zakres wynosi od 67 do 78 dB. Klasyfikacja od A do C pozwala kierowcom wybrać ogumienie idealne do ich potrzeb. Podczas gdy klasa A i B gwarantuje ciche poruszanie się, klasa C jest przeznaczona dla osób, dla których ten szum nie ma aż takiego znaczenia - na przykład poruszających się głównie z małymi prędkościami po mieście. Warto pamiętać, że różnica 3 decybeli może nawet podwoić nieprzyjemne dźwięki emitowane przez oponę. Wybór opony o niższym poziomie hałasu zewnętrznego może znacznie podnieść komfort jazdy, szczególnie w długich podróżach.