Fulda Conveo Tour 2 225/75 R16C 121/120 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Fulda Conveo Tour 2 225/75 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Fulda Conveo Tour 2 225/75 R16C 121/120 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Conveo Tour 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Fulda została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz wysoki indeks ładowności 121/120 (do 1450 kg).
Nowa opona letnia Conveo Tour 2 marki Fulda
Opony letnie Fulda, zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa odporność na przegrzanie, co przekłada się na lepszą stabilność i krótszą drogę hamowania. Zoptymalizowany symetryczny bieżnik minimalizuje ryzyko aquaplaningu, wspierając bezpieczną jazdę podczas deszczu. Niskie opory toczenia obniżają zużycie paliwa, a precyzyjne prowadzenie poprawia komfort podróżowania.
Opona dostawcza (do busa) – 225/75 R16 121/120 R
Opony dostawcze Fulda w rozmiarze 225/75R16C przeznaczone zostały do pojazdów o masie całkowitej do 3500 kg. Podwójny indeks nośności umożliwia ich zastosowanie zarówno na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym, co pozwala lepiej dopasować je do warunków transportowych. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywną eksploatację i uszkodzenia mechaniczne. Opony dostawcze oferują stabilność i przyczepność na śliskich podjazdach, w ostrych zakrętach oraz przy pełnym obciążeniu.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Fulda 225/75 R16 Conveo Tour 2
Opony letnie Fulda Conveo Tour 2 225 75 R16C 121/120R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Prezentowany rozmiar 225/75 R16 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (75) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 16). Model Fulda Conveo Tour 2 posiada indeks nośności 121/120 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 1450 kg oraz indeks prędkości R zezwalający na jazdę do 170 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 28 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/75 R16 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Fulda |
Klasa | średnia |
Model | Conveo Tour 2 |
Etykieta UE | B / D / 71 dB |
Indeks nośności | 121/120 (do 1450 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 6000 |
C – co oznaczają symbole w modelu Conveo Tour 2?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 225/75 R16 121/120R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Fulda Conveo Tour 2 225/75 R16C 121/120 R uzyskała wynik: B/D/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku unijne etykiety na oponach standaryzują informacje o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomie hałasu. Te dane pozwalają kierowcom na łatwe porównanie różnych wyrobów oponiarskich. Te ujednolicone oznaczenia są ważne dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Umożliwiają bowiem trafny wybór ogumienia dopasowanego do indywidualnych potrzeb użytkownika.

Opór toczenia: klasa B
Dzięki etykiecie unijnej, kierowcy mogą łatwo ocenić efektywność paliwową opon, co jest kluczowym czynnikiem w oszczędzaniu na eksploatacji pojazdu. Klasy od A do E informują o stopniu oporu toczenia - im lepsza (bliższa oceny A), tym większe oszczędności i mniejsza emisja spalin. Te dane są istotne zarówno z ekonomicznego, jak i ekologicznego punktu widzenia, które warto wziąć pod uwagę przy zakupie nowego kompletu ogumienia.
Hamowanie na mokrym: klasa D
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.