Firestone Winterhawk 4 225/50 R18 99 V XL

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Firestone Winterhawk 4 225/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Firestone Winterhawk 4 225/50 R18 99 V XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winterhawk 4 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej, gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego. Prezentowana opona marki Firestone została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 225/50 R18.
Nowa opona zimowa Winterhawk 4 marki Firestone
Ogumienie zimowe zostało zaprojektowane z myślą o bezpiecznej jeździe w chłodniejsze dni, gdy średnia temperatura spada poniżej 7°C. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Firestone umożliwia efektywne radzenie sobie z trudnymi warunkami, takimi jak śnieg czy lód. Specjalna mieszanka gumowa pozostaje elastyczna nawet przy dużym mrozie, co przekłada się na znakomitą przyczepność i lepszą stabilność pojazdu.
Opona osobowa oraz SUV – 225/50 R18 99 V
Opony osobowe Firestone to synonim zrównoważonego podejścia do potrzeb współczesnej motoryzacji, oferujący rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne kombi, aż po luksusowe limuzyny i popularne SUV-y. Zaawansowana konstrukcja wewnętrzna z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów kompozytowych zapewnia optymalną sztywność i odporność na odkształcenia, gwarantując przewidywalne zachowanie w każdej sytuacji drogowej. Starannie dobrana mieszanka gumowa z domieszką krzemionki zapewnia niskie opory, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i obniżając poziom generowanego hałasu podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Firestone 225/50 R18 Winterhawk 4 XL
Zadaniem opon zimowych Firestone Winterhawk 4 225 50 R18 99V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 225/50 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 225 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opony Firestone Winterhawk 4 mają indeks szybkości V (oznaczający dopuszczalną prędkość = 240 km/h) i indeks nośności 99 (wskazujący maksymalne obciążenie = 775 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 20 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Firestone |
Klasa | średnia |
Model | Winterhawk 4 |
Etykieta UE | C / B / 71 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 29776 |
XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Winterhawk 4?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 225/50 R18 99V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Firestone Winterhawk 4 225/50 R18 99 V XL uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, które są obowiązkowe w Unii Europejskiej, dostarczają istotnych informacji o niektórych parametrach. To hałas generowany podczas jazdy, zużycie paliwa oraz zachowanie opony na mokrej nawierzchni. Naklejki te pozwalają kierowcom na porównanie różnych modeli i wybór tych, które najlepiej odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem wydajności i kosztów.

Opór toczenia: klasa C
Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.