Falken Linam VAN01 215/65 R15C 104/102 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Falken Linam VAN01 215/65 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Falken Linam VAN01 215/65 R15C 104/102 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Linam VAN01 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, nowoczesny symetryczny wzór bieżnika czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Falken została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona konstrukcja (C - cargo) oraz rozmiar 215/65 R15C.
Nowa opona letnia Linam VAN01 marki Falken
Opony letnie to znakomite rozwiązanie dla kierowców poszukujących maksymalnej wydajności w cieplejsze miesiące. Przy temperaturach powyżej 7°C ich unikalna mieszanka gumowa i zaawansowany symetryczny bieżnik zapewniają niezrównaną przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Efektywność opon letnich Falken pomaga w osiąganiu lepszej kontroli nad pojazdem oraz w zwiększeniu bezpieczeństwa podczas jazdy.
Opona dostawcza (do busa) – 215/65 R15 104/102 T
Opony Falken w rozmiarze 215/65R15C to specjalistyczne ogumienie dostawcze przeznaczone dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Zastosowanie podwójnego indeksu nośności pozwala na dopasowanie zarówno do montażu na pojedynczej feldze, jak i w układzie bliźniaczym. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na uszkodzenia i intensywną eksploatację. Zoptymalizowany bieżnik wspiera stabilność pojazdu na różnych nawierzchniach, zapewniając precyzyjne prowadzenie i wysoki komfort jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Falken 215/65 R15 Linam VAN01
Zadaniem opon letnich Falken Linam VAN01 215 65 R15C 104/102T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Rozmiar 215/65 R15 należy czytać następująco: szerokość opony 215 mm, wysokość profilu 65 i średnica 15 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Model Falken Linam VAN01 posiada indeks nośności 104/102 oznaczający, że maksymalne obciążenie na oponę wynosi 900 kg oraz indeks prędkości T umożliwiający jazdę do 190 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 15 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/65 R15 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Falken |
Klasa | średnia |
Model | Linam VAN01 |
Etykieta UE | C / A / 72 dB |
Indeks nośności | 104/102 (do 900 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C |
Kod produktu | 14107 |
C – co oznaczają symbole w modelu Linam VAN01?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.

Etykieta unijna opon 215/65 R15 104/102T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Falken Linam VAN01 215/65 R15C 104/102 T uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.

Opór toczenia: klasa C
Opony oznakowane klasą A na etykiecie unijnej są idealnym wyborem dla tych, którzy chcą zmniejszyć wydatki na paliwo i zminimalizować negatywny wpływ swojego pojazdu na środowisko. Opony klasy E, charakteryzujące się najwyższym oporem toczenia, mogą znacząco zwiększyć zużycie paliwa. Wybór ogumienia o lepszej efektywności paliwowej to nie tylko oszczędność dla kierowcy, ale również ważny krok w kierunku ochrony naszej planety.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.