Falken Eurowinter VAN01 225/55 R17C 109/107 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Falken Eurowinter VAN01 225/55 R17 109/107 T - opona zimowa klasy średniej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
225/55 R17C
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / A / 73 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

625 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Falken Eurowinter VAN01 225/55 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Falken Eurowinter VAN01 225/55 R17C 109/107 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Eurowinter VAN01 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Falken została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz rozmiar 225/55 R17C.

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa Eurowinter VAN01 marki Falken

Opony zimowe zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach drogowych, typowych dla chłodniejszego okresu w roku. Specjalna konstrukcja bieżnika zastosowana w oponach Falken, umożliwia skuteczne odprowadzanie wody i śniegu, poprawiając stabilność jazdy na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele zwiększają trakcję, a mieszanka gumowa dostosowana do niskich temperatur utrzymuje elastyczność, zapewniając lepszą przyczepność i kontrolę nad pojazdem.

Opona dostawcza (do busa) – 225/55 R17 109/107 T

Opony dostawcze Falken w rozmiarze 225/55R17C zostały zaprojektowane z myślą o busach i pojazdach użytkowych o masie całkowitej do 3,5 tony. Wzmocniona konstrukcja zwiększa odporność na intensywne obciążenia i codzienną eksploatację, co wpływa na dłuższą żywotność bieżnika. Stabilność i pewne prowadzenie w różnych warunkach drogowych sprawiają, że opony dostawcze doskonale sprawdzają się w transporcie towarów oraz w pracy zarówno na długich trasach, jak i w ruchu miejskim.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Falken 225/55 R17 Eurowinter VAN01

Zadaniem opon zimowych Falken Eurowinter VAN01 225 55 R17C 109/107T jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 225/55 R17 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 17 cali. Opony Falken Eurowinter VAN01 posiadają indeksy 109/107T. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 190 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 1030 kg.

Falken Eurowinter VAN01 225/55 R17 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/55 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Falken
Klasa średnia
Model Eurowinter VAN01
Etykieta UE C / A / 73 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 31677

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Eurowinter VAN01?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/55 R17 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Falken Eurowinter VAN01 225/55 R17C 109/107 T uzyskała wynik: C/A/73 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, wprowadzona aby ułatwić wybór odpowiedniego modelu, informuje o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej oraz poziomie hałasu. Osiągi te przedstawione są za pomocą piktogramów podobnych do tych z naklejek na AGD. Efektywność paliwowa i przyczepność oceniane są w skalach od A do E, gdzie A wskazuje na najwyższą. Hałas oceniany jest w skali od A do C oraz falami od 1 do 3, a także w decybelach.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 73 decybele
Etykieta UE opony Falken Eurowinter VAN01 225/55 R17 109/107 T: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 73 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to ważny parametr bezpieczeństwa, określany na etykiecie unijnej opony. Przyczepność jest klasyfikowana od "A" do "E", gdzie "A" oznacza najkrótszą, a "E" najdłuższą drogę hamowania. Dla poprawy czytelności zmieniono wcześniejszy (obowiązujący do 2021 roku) zapis oceny tego parametru, który mieścił się w zakresie od "A" do "G"). Różnice między klasami, mierzone przy standardowej prędkości 80 km/h, mogą znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo, szczególnie w nagłych sytuacjach. Nowoczesne opony wykorzystują zaawansowane technologie, by poprawić przyczepność i skrócić drogę hamowania. Ważne jest, aby kierowcy dokonywali świadomych wyborów, opierając się na solidnych i obiektywnych danych i uwzględniając nie tylko przyczepność, ale też inne parametry, takie jak odporność na zużycie, hałas czy wpływ na spalanie paliwa, dla kompleksowej oceny wydajności opony.

Hałas zewnętrzny: 73 decybele

Hałas zewnętrzny opon, element kluczowy na etykiecie unijnej, jest istotny zarówno dla komfortu jazdy, jak i dla ochrony środowiska. Parametr ten mierzony w decybelach i przedstawiany za pomocą piktogramu z literami, A do C, dostarcza ważnych informacji o głośności pracy produktu. Ogumienie oznaczone klasą A, generujące najmniej dźwięków, jest nie tylko najcichsze, ale również najbardziej przyjazne dla środowiska. Jego wybór przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia akustycznego, szczególnie w obszarach miejskich. Ciekawostką jest, że niski szum staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych, które z natury są ciche. Opony o niskim poziomie hałasu zewnętrznego harmonizują z delikatną pracą tych pojazdów, oferując kierowcom jeszcze większy spokój podczas podróżowania.