Falken Azenis FK520 275/45 R20 110 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Falken Azenis FK520 275/45 R20 110 Y - opona letnia klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
275/45 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

694 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Falken Azenis FK520 275/45 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Falken Azenis FK520 275/45 R20 110 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Azenis FK520 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa, wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury czy wzmocniona struktura stopki zapewniająca precyzyjne prowadzenie auta. Prezentowana opona marki Falken została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 275/45 R20 oraz podwyższony indeks nośności 110 (do 1060 kg na oponę).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Azenis FK520 marki Falken

Opony letnie Falken zapewniają optymalną wydajność od późnej wiosny do wczesnej jesieni, gdy średnia dzienna temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna mieszanka gumowa i zoptymalizowany bieżnik asymetryczny poprawiają stabilność podczas pokonywania zakrętów, co przekłada się na pewniejsze prowadzenie auta. Zmniejszone opory toczenia wspierają oszczędność paliwa, zapewniając bardziej ekonomiczną i komfortową jazdę.

Opona osobowa oraz SUV – 275/45 R20 110 Y

Opony osobowe Falken to uniwersalne rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów - od niewielkich aut miejskich po potężne limuzyny i SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a bezpieczeństwem, natomiast nowoczesne technologie produkcji kładą nacisk na efektywność paliwową i wysoki komfort jazdy. Specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje pewne prowadzenie na różnych rodzajach nawierzchni, dzięki czemu opony te znakomicie sprawdzą się w zmieniających się warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Falken 275/45 R20 Azenis FK520 XL FR

Opony letnie Falken Azenis FK520 275 45 R20 110Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Rozmiar 275/45 R20 należy czytać następująco: szerokość opony 275 mm, wysokość profilu 45 i średnica 20 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Następne oznaczenia (110 i Y) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Falken Azenis FK520. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1060 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nie większą niż 300 km/h.

Falken Azenis FK520 275/45 R20 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 19 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/45 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Falken
Klasa średnia
Model Azenis FK520
Etykieta UE C / A / 70 dB
Indeks nośności 110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, MFS
Kod produktu 44733

XL, MFS – co oznaczają symbole w modelu Azenis FK520?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, MFS

Etykieta unijna opon 275/45 R20 110Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Falken Azenis FK520 275/45 R20 110 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/70 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku, unijne etykiety na opony są wymagane dla każdego modelu sprzedawanego w Unii Europejskiej. Dostarczają one informacji o zużyciu paliwa, przyczepności na mokrej nawierzchni i hałasie generowanym podczas jazdy. Te standardy są kluczowe dla zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa. Znacząco ułatwiają kierowcom wybór optymalnego ogumienia dla ich pojazdów.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Falken Azenis FK520 275/45 R20 110 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony są istotnym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa w samochodach, mogącym odpowiadać za 7% całkowitego spalania. Ogumienie oceniane jest w skali od A do E. A jest najlepszą oceną, świadczącą o zmniejszonym zużyciu paliwa w czasie eksploatacji. Redukując opory toczenia, opony tej klasy znacząco przyczyniają się do ekonomicznej jazdy i ograniczonej emisji CO2.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Bezpieczeństwo jazdy zależy od wielu czynników, w tym od przyczepności opony na mokrej nawierzchni. Droga hamowania, kluczowy aspekt bezpiecznej jazdy, jest oceniana na pięciostopniowej skali literowej - od "A" dla najkrótszej drogi zatrzymywania, aż do "E". Jako ciekawostkę dodam, iż do lipca 2021 funkcjonowała zamiast niej ocena "G". Wybierając opony klasy "A", "B" lub "C" inwestujesz w najlepszą dostępną technologię dla bezpieczeństwa. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na opory toczenia i hałas opony, które również wpływają na komfort i efektywność jazdy, tworząc kompleksowy obraz wydajności opon.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony to ważny parametr na etykiecie unijnej, mający bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Mierzony w decybelach zakres wynosi od 67 do 78 dB. Klasyfikacja od A do C pozwala kierowcom wybrać ogumienie idealne do ich potrzeb. Podczas gdy klasa A i B gwarantuje ciche poruszanie się, klasa C jest przeznaczona dla osób, dla których ten szum nie ma aż takiego znaczenia - na przykład poruszających się głównie z małymi prędkościami po mieście. Warto pamiętać, że różnica 3 decybeli może nawet podwoić nieprzyjemne dźwięki emitowane przez oponę. Wybór opony o niższym poziomie hałasu zewnętrznego może znacznie podnieść komfort jazdy, szczególnie w długich podróżach.