Dunlop Winter Sport 5 SUV 235/50 R19 103 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Dunlop Winter Sport 5 SUV 235/50 R19 103 V - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
235/50 R19
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
C / C / 72 dB
XL, 3PMSF, M+S, MFS

Cena za sztukę

879 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop Winter Sport 5 SUV 235/50 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Winter Sport 5 SUV 235/50 R19 103 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Winter Sport 5 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą specjalne rowki efektywnie odprowadzające błoto pośniegowe, przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika czy liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 103 (do 875 kg na oponę).

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Winter Sport 5 SUV marki Dunlop

Opony zimowe Dunlop zaprojektowano z myślą o trudnych warunkach pogodowych, wyposażając je w kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami do efektywnego odprowadzania wody i błota pośniegowego. Specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co wpływa na lepszą przyczepność i bezpieczeństwo na śliskich oraz zaśnieżonych drogach, również podczas pokonywania zakrętów.

Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R19 103 V

Opony osobowe Dunlop to uniwersalne rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów - od niewielkich aut miejskich po potężne limuzyny i SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a bezpieczeństwem, natomiast nowoczesne technologie produkcji kładą nacisk na efektywność paliwową i wysoki komfort jazdy. Specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje pewne prowadzenie na różnych rodzajach nawierzchni, dzięki czemu opony te znakomicie sprawdzą się w zmieniających się warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 235/50 R19 Winter Sport 5 SUV XL FR

Opony zimowe Dunlop Winter Sport 5 SUV 235 50 R19 103V zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/50 R19 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 19 cali. Opona Dunlop Winter Sport 5 SUV posiada indeks prędkości V (dopuszczalna jazda do 240 km/h) oraz nośności 103 (najwyższa wartość obciążenia 875 kg na jedną oponę).

Dunlop Winter Sport 5 SUV 235/50 R19 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R19
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Dunlop
Klasa premium
Model Winter Sport 5 SUV
Etykieta UE C / C / 72 dB
Indeks nośności 103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, MFS
Kod produktu 45453

XL, 3PMSF, M+S, MFS – co oznaczają symbole w modelu Winter Sport 5 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, MFS

Etykieta unijna opon 235/50 R19 103V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Winter Sport 5 SUV 235/50 R19 103 V XL FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Wszystkie opony oferowane na rynku unijnym są obowiązkowo oznaczone etykietami. W jasny sposób informują one o przyczepności na mokrej nawierzchni, zużyciu paliwa i emitowanym hałasie. Ustandaryzowany wygląd tych etykiet pozwala kierowcom na szybkie zidentyfikowanie kluczowych różnic między modelami. Ich obecność wspiera bardziej świadome decyzje zakupowe i wybór ogumienia dostosowanego do indywidualnych potrzeb jazdy.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Dunlop Winter Sport 5 SUV 235/50 R19 103 V: opór toczenia – C, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Informacje o oporach toczenia dostarczane na etykiecie pomagają konsumentom podejmować świadome decyzje, które przekładają się na mniejsze spalanie i lepszą ochronę środowiska. Wybierając opony z niskimi oporami toczenia, zgodnie z klasą A czy B, każdy kierowca może przyczynić się do ograniczenia emisji CO2 i promować zrównoważony rozwój transportu.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny opony, prezentowany na unijnej etykiecie, jest istotnym wskaźnikiem zarówno dla ekologii, jak i komfortu jazdy. Podawany jest w decybelach oraz przez piktogram z trzema literami: A, B, C. Opony oznaczone klasą C są najmniej komfortowe dla otoczenia, podczas gdy te z literą A - najcichsze i najbardziej przyjazne środowisku. Ciekawostką jest to, że dźwięk emitowany przez opony nie tylko wpływa na przyjemność jazdy, ale może też mieć wpływ na zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu ruchliwych dróg oraz na dzikie zwierzęta. Niski poziom szumu zewnętrznego przyczynia się do zmniejszenia stresu akustycznego i poprawy jakości życia. Dlatego świadomy wybór opon z jedną falą na etykiecie to nie tylko korzyść dla kierowcy, ale także wkład w lepszą jakość środowiska.