Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 275/45 R21 110 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 275/45 R21 110 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
275/45 R21
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

944 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 275/45 R21

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 275/45 R21 110 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika czy specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 110 (do 1060 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 SUV marki Dunlop

Opony letnie zostały stworzone z myślą o jeździe od późnej wiosny do wczesnej jesieni, kiedy średnia temperatura przekracza 7°C. Twardsza mieszanka gumowa zapewnia lepszą przyczepność oraz skuteczne hamowanie, a dodatkowe kanały w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, zwiększając bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Ponadto zoptymalizowana konstrukcja wspiera oszczędność paliwa, co czyni opony letnie Dunlop doskonałym wyborem na cieplejsze miesiące.

Opona osobowa oraz SUV – 275/45 R21 110 Y

Opony osobowe Dunlop to najchętniej wybierany segment ogumienia, projektowany tak, aby sprostać potrzebom zarówno miejskich kompaktów, jak i luksusowych limuzyn. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom konstrukcyjnym znacząco ograniczają opory toczenia, przekładając się na odczuwalnie niższe spalanie paliwa. Specjalnie opracowana mieszanka gumowa zapewnia doskonałe osiągi w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona struktura bieżnika przedłuża żywotność opony. W rezultacie kierowcy otrzymują bezpieczne, komfortowe i trwałe rozwiązanie, gwarantujące pewną trakcję w każdej sytuacji.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 275/45 R21 Sport Maxx RT 2 SUV XL FR

Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 275 45 R21 110Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Prezentowany rozmiar 275/45 R21 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (275) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (45) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 21). Opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV mają indeks szybkości Y (oznaczający maksymalną prędkość wynoszącą 300 km/h) i indeks nośności 110 (dopuszczający obciążenie równe 1060 kg na oponę).

Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 275/45 R21 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 14 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 275/45 R21
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Dunlop
Klasa premium
Model Sport Maxx RT 2 SUV
Etykieta UE C / A / 71 dB
Indeks nośności 110 (do 1060 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, MFS
Kod produktu 5515

XL, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, MFS

Etykieta unijna opon 275/45 R21 110Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 275/45 R21 110 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 275/45 R21 110 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa C

Etykieta unijna daje cenne wskazówki dotyczące wydajności paliwowej opon, prezentując informacje w postaci piktogramu i klas od A do E. Ocena A wskazuje na najwyższą efektywność, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję spalin. Wybór opon z niskimi oporami toczenia to krok w stronę bardziej ekonomicznej i ekologicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny generowany przez opony jest jednym z parametrów, które Unia Europejska nakazuje prezentować na etykiecie nowych wyrobów oponiarskich. Ma on duży wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na tak zwane "zanieczyszczenie akustyczne środowiska". Dlatego poleca się wybierać ogumienie oznakowane literą A, generujące podczas jazdy najniższy poziom szumu, niewiele ponad 67 dB. Opony, których głośność dochodzi do 78 dB wciąż mieszczą się w unijnych normach, jednak hałasują znacznie bardziej - są przeznaczone dla mniej wymagających użytkowników.