Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 235/55 R19 105 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 235/55 R19 105 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/55 R19
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
105 (do 925 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

619 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 235/55 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 235/55 R19 105 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 SUV stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy specjalna krzemionkowa mieszanka zwiększająca przyczepność na mokrym podłożu. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 105 (do 925 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).

letnia osobowa SUV

Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 SUV marki Dunlop

Opony letnie Dunlop, zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa odporność na przegrzanie, co przekłada się na lepszą stabilność i krótszą drogę hamowania. Zoptymalizowany asymetryczny bieżnik minimalizuje ryzyko aquaplaningu, wspierając bezpieczną jazdę podczas deszczu. Niskie opory toczenia obniżają zużycie paliwa, a precyzyjne prowadzenie poprawia komfort podróżowania.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R19 105 Y

Opony osobowe Dunlop to uniwersalne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się w różnych typach pojazdów - od małych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po luksusowe SUV-y. Wyróżniają się wysoką przyczepnością na zróżnicowanych nawierzchniach i pomagają obniżyć zużycie paliwa. Nowoczesne technologie zastosowane w oponach osobowych zapewniają komfort akustyczny i stabilne prowadzenie. Dodatkowo ich solidna konstrukcja gwarantuje niezawodne parametry użytkowe w każdych warunkach - od krótkich dojazdów w mieście po długie rodzinne podróże.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 235/55 R19 Sport Maxx RT 2 SUV XL FR

Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 235 55 R19 105Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. W przypadku rozmiaru 235/55 R19 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV mają indeks prędkości Y (oznaczający maksymalną szybkość = 300 km/h) oraz indeks nośności 105 (informujący o dopuszczalnym obciążeniu = 925 kg na oponę).

Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 235/55 R19 Rant ochronny (MFS) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 13 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Dunlop
Klasa premium
Model Sport Maxx RT 2 SUV
Etykieta UE B / A / 71 dB
Indeks nośności 105 (do 925 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (MFS)
Oznaczenia XL, MFS
Kod produktu 5611

XL, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2 SUV?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, MFS

Etykieta unijna opon 235/55 R19 105Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 235/55 R19 105 Y XL FR uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na opony, obowiązujące od 2012 roku, umożliwiają kierowcom łatwe porównanie kluczowych parametrów. Są wśród nich: zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni i poziom hałasu. Ujednolicony wygląd etykiet gwarantuje szybkie zapoznanie się z właściwościami, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Zgłębienie się w ich treść jest istotne przy wyborze nowego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Dunlop Sport Maxx RT 2 SUV 235/55 R19 105 Y: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa B

Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Hałas zewnętrzny toczenia opony to ważny parametr na etykiecie unijnej, mający bezpośredni wpływ na komfort jazdy. Mierzony w decybelach zakres wynosi od 67 do 78 dB. Klasyfikacja od A do C pozwala kierowcom wybrać ogumienie idealne do ich potrzeb. Podczas gdy klasa A i B gwarantuje ciche poruszanie się, klasa C jest przeznaczona dla osób, dla których ten szum nie ma aż takiego znaczenia - na przykład poruszających się głównie z małymi prędkościami po mieście. Warto pamiętać, że różnica 3 decybeli może nawet podwoić nieprzyjemne dźwięki emitowane przez oponę. Wybór opony o niższym poziomie hałasu zewnętrznego może znacznie podnieść komfort jazdy, szczególnie w długich podróżach.