Dunlop Sport Maxx RT 2 205/45 R17 88 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop Sport Maxx RT 2 205/45 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop Sport Maxx RT 2 205/45 R17 88 W XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Sport Maxx RT 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach, unikalny układ elementów jezdnych minimalizujący opór toczenia czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 88 (do 560 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Sport Maxx RT 2 marki Dunlop
Opony letnie zostały zaprojektowane z myślą o temperaturach powyżej 7°C, zapewniając stabilność pojazdu zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa o obniżonych oporach toczenia sprzyja oszczędności paliwa, co jest szczególnie korzystne podczas dłuższych tras. Dodatkowo opony letnie Dunlop zwiększają komfort jazdy, redukując hałas i poprawiając precyzję prowadzenia.
Opona osobowa – 205/45 R17 88 W
Opony osobowe Dunlop to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 205/45 R17 Sport Maxx RT 2 XL FR
Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 2 205 45 R17 88W zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Oznaczenie rozmiaru 205/45 R17 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 205 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (45) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 17 cali. Opona Dunlop Sport Maxx RT 2 ma indeks prędkości W pozwalający na jazdę do 270 km/h. Indeks nośności 88 odpowiada natomiast maksymalnemu obciążeniu 560 kg na koło.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 10 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/45 R17 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Dunlop |
Klasa | premium |
Model | Sport Maxx RT 2 |
Etykieta UE | C / A / 71 dB |
Indeks nośności | 88 (do 560 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (MFS) |
Oznaczenia | XL, MFS |
Kod produktu | 5091 |
XL, MFS – co oznaczają symbole w modelu Sport Maxx RT 2?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 205/45 R17 88W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop Sport Maxx RT 2 205/45 R17 88 W XL FR uzyskała wynik: C/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa C
Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Opony z lepszą klasą przyczepności mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, dzięki efektywniejszemu przenoszeniu siły hamowania. Pięciostopniowa skala od "A" do "E" (wcześniej siedmiostopniowa, zawierająca jeszcze oceny "F" oraz "G") informuje o tym, jak szybko ogumienie zatrzyma pojazd na mokrej drodze. Warto pamiętać, że wybór opony o wyższej klasie w kwestii tego parametru może też oznaczać korzyści dla środowiska i portfela długoterminowo. Przy wyborze konkretnego produktu, rozważ więc nie tylko hamowanie, ale również aspekty ekonomiczne i ekologiczne, które mogą mieć długofalowy wpływ na otoczenie i komfort poruszania się po drogach.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Na etykiecie unijnej opony, hałas zewnętrzny toczenia jest przedstawiany inaczej niż pozostałe parametry. Zamiast klasyfikacji falami rozchodzącego się dźwięku, używa się systemu trzech liter (A, B, C) oraz wyniku pomiaru hałasu w decybelach (dB). Ta unikalna metoda znakowania odzwierciedla zobowiązanie UE do ochrony środowiska. Szum zewnętrzny, inaczej niż ten w kabinie, ma znaczenie dla środowiska i może wpływać na komfort otoczenia, w tym na przykład dzikich zwierząt. Dla kierowców, zrozumienie tej etykiety jest ważne w kontekście wyboru opon, które będą pasować do ich potrzeb oraz zminimalizują wpływ na środowisko.