Dunlop All Season 2 235/60 R18 107 W XL
Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop All Season 2 235/60 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop All Season 2 235/60 R18 107 W XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model All Season 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika, symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach czy innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/60 R18 oraz podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę).
Nowa opona całoroczna All Season 2 marki Dunlop
Opony uniwersalne (całoroczne) Dunlop są zaprojektowane do użytkowania przez cały rok, eliminując potrzebę sezonowej wymiany kół. Kierunkowy bieżnik, wyposażony w lamele i rowki odprowadzające wodę, zapewnia dobrą przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych. Symbol 3PMSF na boku opony potwierdza, że spełniają normy dotyczące przyczepności w warunkach zimowych. Ogumienie wielosezonowe to popularny wybór wśród kierowców miejskich, którzy preferują spokojny styl jazdy.
Opona osobowa oraz SUV – 235/60 R18 107 W
Opony osobowe Dunlop zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 235/60 R18 All Season 2 XL
Opony całoroczne Dunlop All Season 2 235 60 R18 107W mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Oznaczenie rozmiaru 235/60 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 235 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (60) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Opony Dunlop All Season 2 mają indeks nośności 107 oraz szybkości W. Oznacza to, że podczas jazdy z dopuszczalną prędkością do 270 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie wynoszące 975 kg.
Parametry oferty
| Stan | fabrycznie nowe |
|---|---|
| Jakość | 100% oryginalne |
| Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
| Rok produkcji | 2024 |
| Gwarancja | 5 lat |
| Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
| Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
| Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
| Dostępność | ostatnie 40 szt. (od ręki) |
| Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
| Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
| Rozmiar | 235/60 R18 |
|---|---|
| Sezon | opony całoroczne |
| Przeznaczenie | auta 4x4 |
| Producent | Dunlop |
| Klasa | premium |
| Model | All Season 2 |
| Etykieta UE | C / B / 71 dB |
| Indeks nośności | 107 (do 975 kg/oponę) |
| Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
| Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
| Wzmocnienie | Tak (XL) |
| Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S |
| Kod produktu | 55370 |
XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu All Season 2?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Etykieta unijna opon 235/60 R18 107W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop All Season 2 235/60 R18 107 W XL uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach, wprowadzone w 2012 roku, stanowią ważne narzędzie dla kierowców. Umożliwiają szybkie porównanie kluczowych parametrów, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz hałas podczas jazdy. Naklejone w widocznym miejscu na bieżniku, informacje te są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów drogowych w UE. Nie tylko dla aut osobowych, ale i dostawczych, ciężarowych, a także naczep autobusów.
Opór toczenia: klasa C
Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
W świecie motoryzacji, gdzie samochody elektryczne zyskują na popularności ze względu na ich cichą pracę i ekologię, hałas zewnętrzny opon staje się jeszcze bardziej istotny. Etykieta unijna opon, prezentująca poziom głośności w decybelach (dB) i klasyfikująca go od A (najcichsze) do C, nabiera nowego znaczenia w kontekście pojazdów z oznaczeniem EV. Ogumienie dla tych samochodów musi spełniać wyższe standardy, aby nie zakłócać ich cichej pracy. Producenci opon koncentrują się na opracowywaniu technologii, które minimalizują szum toczenia, jednocześnie zachowując inne kluczowe cechy, takie jak przyczepność czy wytrzymałość. To stanowi wyzwanie, ale także szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań w kwestii ogumienia, które będą komplementować cichą i ekologiczną naturę samochodów elektrycznych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo jazdy.