Dunlop All Season 2 235/50 R18 101 V XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dunlop All Season 2 235/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop All Season 2 235/50 R18 101 V XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model All Season 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury, certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich czy uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę).
Nowa opona całoroczna All Season 2 marki Dunlop
Konstrukcja opon całorocznych Dunlop łączy właściwości produktów letnich i zimowych, co pozwala na ich efektywne wykorzystanie w codziennej jeździe po mieście oraz na krótkich dystansach. Specjalna mieszanka gumowa w połączeniu ze starannie zaprojektowanym bieżnikiem wpływa na stabilne prowadzenie i bezpieczeństwo w różnych warunkach pogodowych. Zastosowanie ogumienia uniwersalnego przynosi również korzyści ekonomiczne, eliminując potrzebę sezonowej wymiany opon.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R18 101 V
Opony osobowe Dunlop zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dunlop 235/50 R18 All Season 2 XL FR
Opony całoroczne Dunlop All Season 2 235 50 R18 101V są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. Oznaczenie rozmiaru 235/50 R18 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 235 to szerokość opony w milimetrach. Druga to wysokość profilu (50) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 18 cali. Następne oznaczenia (101V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Dunlop All Season 2. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 825 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 240 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 15 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Dunlop |
Klasa | premium |
Model | All Season 2 |
Etykieta UE | C / B / 71 dB |
Indeks nośności | 101 (do 825 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (MFS) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, MFS |
Kod produktu | 55373 |
XL, 3PMSF, M+S, MFS – co oznaczają symbole w modelu All Season 2?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- MFS / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 235/50 R18 101V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop All Season 2 235/50 R18 101 V XL FR uzyskała wynik: C/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach, wprowadzone w 2012 roku, stanowią ważne narzędzie dla kierowców. Umożliwiają szybkie porównanie kluczowych parametrów, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz hałas podczas jazdy. Naklejone w widocznym miejscu na bieżniku, informacje te są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów drogowych w UE. Nie tylko dla aut osobowych, ale i dostawczych, ciężarowych, a także naczep autobusów.

Opór toczenia: klasa C
Etykieta unijna opon przedstawia klasę efektywności paliwowej, od A do E - to ona bezpośrednio wpływa na zużycie paliwa w Twoim pojeździe. Lepsza klasa oznacza niższe opory toczenia, co jest równoznaczne z bardziej ekonomiczną jazdą. Ogumienie z klasą A zapewnia najmniejsze zużycie paliwa, co jest korzystne zarówno dla portfela kierowców, jak i dla środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Zewnętrzny hałas toczenia opony, podawany na etykiecie unijnej, może się mieścić pomiędzy 67 a 78 dB. Wskaźnik ten wpływa bezpośrednio na komfort Twojej jazdy. Poszczególne modele są klasyfikowane jako ciche, standardowe lub głośne, co pomaga w dokonaniu świadomego wyboru. Ogumienie z wyższą ocenią (klasa A lub B) zapewnia cichszą i bardziej relaksującą jazdę, idealną dla długich podróży. Warto zauważyć, że nawet niewielka różnica w decybelach może mieć znaczący wpływ na postrzeganie hałasu zewnętrznego, co czyni ten parametr kluczowym przy wyborze opon. Wybierając nowy komplet kół, pamiętaj, aby wziąć pod uwagę również czynniki mające wpływ na ogólny pozytywny odbiór Twojego samochodu przez innych użytkowników dróg oraz komfort Twój i pasażerów.