Dunlop All Season 2 225/60 R18 104 W XL

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 2 dni
Dunlop All Season 2 225/60 R18 104 W - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
225/60 R18
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości
W (do 270 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

574 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dunlop All Season 2 225/60 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dunlop All Season 2 225/60 R18 104 W XL objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model All Season 2 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich, technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury czy efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni. Prezentowana opona marki Dunlop została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 104 (do 900 kg na oponę) oraz rozmiar 225/60 R18.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna All Season 2 marki Dunlop

Opony całoroczne (wielosezonowe) pozwalają na bezpieczną jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowej wymiany. Łączą cechy modeli letnich i zimowych, co sprawia, że są dobrym wyborem dla kierowców poruszających się głównie po mieście i preferujących umiarkowany styl jazdy. Symbol 3PMSF potwierdza ich skuteczność w niskich temperaturach i na ośnieżonych drogach. Opony wielosezonowe Dunlop sprawdzają się szczególnie dobrze w regionach o zmiennych, ale umiarkowanych warunkach pogodowych.

Opona osobowa oraz SUV – 225/60 R18 104 W

Opony osobowe Dunlop stanowią fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu. Zaawansowane technologie produkcji pozwalają uzyskać precyzyjnie dobrane parametry przyczepności, natomiast wzmocnione ściany boczne ograniczają odkształcenia przy pokonywaniu zakrętów. Zoptymalizowany układ elementów bieżnika skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko wystąpienia aquaplaningu. Wieloskładnikowa mieszanka gumowa oferuje optymalny balans między trwałością a pewnym prowadzeniem, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dunlop 225/60 R18 All Season 2 XL

Opony całoroczne Dunlop All Season 2 225 60 R18 104W zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba w rozmiarze 225/60 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 225 mm). Wysokość profilu to 60, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Opona Dunlop All Season 2 posiada indeks prędkości W (dopuszczalna jazda do 270 km/h) oraz nośności 104 (najwyższa wartość obciążenia 900 kg na jedną oponę).

Dunlop All Season 2 225/60 R18 Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 8 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 2 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/60 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta 4x4
Producent Dunlop
Klasa premium
Model All Season 2
Etykieta UE B / B / 71 dB
Indeks nośności 104 (do 900 kg/oponę)
Indeks prędkości W (do 270 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S
Kod produktu 55316

XL, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu All Season 2?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 225/60 R18 104W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dunlop All Season 2 225/60 R18 104 W XL uzyskała wynik: B/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach, wprowadzone w 2012 roku, stanowią ważne narzędzie dla kierowców. Umożliwiają szybkie porównanie kluczowych parametrów, takich jak przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz hałas podczas jazdy. Naklejone w widocznym miejscu na bieżniku, informacje te są obowiązkowe dla wszystkich pojazdów drogowych w UE. Nie tylko dla aut osobowych, ale i dostawczych, ciężarowych, a także naczep autobusów.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Dunlop All Season 2 225/60 R18 104 W: opór toczenia – B, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa B

Unijna etykieta opon dostarcza kluczowych informacji dotyczących efektywności paliwowej, co jest szczególnie istotne dla oszczędnych i ekologicznie świadomych kierowców. Opony klasy A, wyróżniające się najniższym oporem toczenia, umożliwiają największe oszczędności paliwa, co przekłada się na mniejsze wydatki na paliwo i mniejszą emisję szkodliwych gazów cieplarnianych.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Ciekawym faktem w świecie motoryzacji jest to, że poziom hałasu zewnętrznego generowanego przez opony, mierzony w decybelach (dB) i klasyfikowany od A do C, ma nie tylko znaczenie dla komfortu jazdy, ale wpływa również na ogólny szum drogowy. Opony klasy A, najcichsze, mogą znacząco przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w miastach. W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej, wybór cichszych opon staje się ważnym aspektem zrównoważonego stylu życia. Dodatkowo, opony o niższym hałasie zewnętrznym są szczególnie pożądane w samochodach hybrydowych i elektrycznych, które naturalnie są cichsze od tradycyjnych pojazdów.