Dębica Presto UHP 2 255/40 R19 100 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dębica Presto UHP 2 255/40 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dębica Presto UHP 2 255/40 R19 100 Y XL FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Presto UHP 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak głębokie i wygładzone kanały podwyższające odporność na aquaplaning, dokładnie zaprojektowana powierzchnia jezdna obniżająca opory toczenia czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Dębica została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/40 R19 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Presto UHP 2 marki Dębica
Opony letnie, rekomendowane do montażu w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałe prowadzenie na mokrych i suchych drogach. Specjalnie zoptymalizowany asymetryczny bieżnik wspiera stabilność jazdy, a zmniejszone opory toczenia przekładają się na niższe zużycie paliwa. Dzięki tym cechom opony letnie Dębica szczególnie dobrze sprawdzają się podczas dynamicznego wyprzedzania, oferując pewność i kontrolę nad pojazdem.
Opona osobowa oraz SUV – 255/40 R19 100 Y
Opony osobowe Dębica sprawdzają się w szerokiej gamie pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po eleganckie limuzyny i SUV-y. Dzięki wysokiej przyczepności i pewnej stabilności zapewniają komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych. Starannie dopracowana konstrukcja bieżnika ogranicza opory toczenia, wspierając niższe zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. Dodatkowo, optymalna mieszanka gumowa gwarantuje trwałość oraz równowagę między bezpieczeństwem a ekonomiczną eksploatacją, co czyni opony te niezawodnym wyborem na co dzień.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dębica 255/40 R19 Presto UHP 2 XL FR
Opony letnie Dębica Presto UHP 2 255 40 R19 100Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 255/40 R19 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 255 mm, profil równy 40% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 19 cali ( 48.26 cm). Indeks nośności 100 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 800 kg na oponę, a indeks prędkości Y dopuszcza jazdę z prędkością do 300 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 10 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 255/40 R19 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Dębica |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Presto UHP 2 |
Etykieta UE | B / A / 71 dB |
Indeks nośności | 100 (do 800 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FP) |
Oznaczenia | XL, FP |
Kod produktu | 62363 |
XL, FP – co oznaczają symbole w modelu Presto UHP 2?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 255/40 R19 100Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dębica Presto UHP 2 255/40 R19 100 Y XL FR uzyskała wynik: B/A/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta na oponach zapewnia szybki przegląd i porównanie wydajności różnych modeli. Zawiera ona oceny dotyczące oporów toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni z klasyfikacją od A do E. Prezentuje też poziomu hałasu zewnętrznego, który jest przedstawiany za pomocą od jednej do trzech fal, wartości decybelowej i klasyfikacji ze skalą od A do C. Dzięki temu kierowcy mogą dokonywać bardziej świadomych wyborów.

Opór toczenia: klasa B
Na unijnej etykiecie opony klasyfikowane są od A do E pod względem efektywności paliwowej. Opony z klasą A charakteryzują się najniższym oporem toczenia, co zapewnia ich użytkownikom maksymalną oszczędność paliwa. Wybierając ogumienie z niską oceną efektywności paliwowej, nie tylko zmniejszasz koszty eksploatacji pojazdu, ale także przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa A
System etykietowania unijnego dla opon kładzie duży nacisk na przyczepność na mokrej nawierzchni, przyznając im oceny od "A" do "E" (do niedawna "G"). Kluczowe jest to, że klasa "D" była jeszcze do niedawna pomijana, co uwydatniało różnicę między wydajniejszymi a mniej wydajnymi oponami. Obecnie opony klasy "G" są wyłączone ze sprzedaży ze względu na ich niską jakość, co w ostatnich latach wpłynęło na podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa na drogach. Przy wyborze ogumienia, warto zwrócić uwagę nie tylko na tę cechę, ale także na inne istotne parametry. Obejmują one hamowanie na suchej nawierzchni, odporność na aquaplaning, a także aspekty ekologiczne i ekonomiczne, takie jak opór toczenia i wpływ na zużycie paliwa. W ten sposób, zapoznając się z etykietą, kierowcy mogą dokonać bardziej świadomego wyboru, który przyczyni się do bezpieczniejszej i bardziej efektywnej jazdy.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.