Dębica Frigo HP2 225/45 R17 91 H FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Dębica Frigo HP2 225/45 R17
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dębica Frigo HP2 225/45 R17 91 H FR objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Frigo HP2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą oficjalna certyfikacja zimowa gwarantująca niezawodność podczas mrozów, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy specjalnie zaprojektowany dla lepszej trakcji profil bieżnika. Prezentowana opona marki Dębica została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 91 H oraz rozmiar 225/45 R17.
Nowa opona zimowa Frigo HP2 marki Dębica
Opony zimowe, zalecane do użytkowania w temperaturach poniżej 7°C, wspierają bezpieczną jazdę od jesieni do wczesnej wiosny. Kierunkowy bieżnik z gęstą siecią lameli i szerokimi rowkami poprawia kontrolę nad pojazdem na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym. Specjalna mieszanka gumowa opon zimowych Dębica utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, zapewniając doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych.
Opona osobowa oraz SUV – 225/45 R17 91 H
Segment opon osobowych Dębica obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Dębica 225/45 R17 Frigo HP2 FR
Opony zimowe Dębica Frigo HP2 225 45 R17 91H zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 225/45 R17 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 225 mm). Kolejne dwie cyfry (45) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 17 cali (43.18 cm). Następne oznaczenia (91 i H) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Dębica Frigo HP2. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 615 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 210 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/45 R17 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Dębica |
Klasa | ekonomiczna |
Model | Frigo HP2 |
Etykieta UE | D / B / 72 dB |
Indeks nośności | 91 (do 615 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Rant ochronny | Tak (FP) |
Oznaczenia | 3PMSF, M+S, FP |
Kod produktu | 14649 |
3PMSF, M+S, FP – co oznaczają symbole w modelu Frigo HP2?
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FP / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 225/45 R17 91H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dębica Frigo HP2 225/45 R17 91 H FR uzyskała wynik: D/B/72 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Długość drogi hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym elementem wpływającym na bezpieczeństwo, ale pięciostopniowa skala na etykiecie unijnej opony mówi o wiele więcej. Poza oceną bezpieczeństwa, kategorie "A" do "E" (wcześniej, do 2021 roku - do "G") oddziałują również na świadomość ekologiczną, gdyż opony z lepszą przyczepnością często charakteryzują się mniejszym oporem toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2. To pokazuje, jak wybór ogumienia może wpłynąć nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na środowisko naturalne i efektywność ekonomiczną pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.