Dębica Frigo 2 155/65 R13 73 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Dębica Frigo 2 155/65 R13 73 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
155/65 R13
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
73 (do 365 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

206 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Dębica Frigo 2 155/65 R13

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Dębica Frigo 2 155/65 R13 73 T objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Frigo 2 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej, konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Dębica została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 155/65 R13 oraz indeks nośności i prędkości 73 T.

zimowa osobowa

Nowa opona zimowa Frigo 2 marki Dębica

Opony zimowe Dębica wyróżniają się specjalną mieszanką gumową z krzemionką, która utrzymuje elastyczność w temperaturach poniżej 7°C. Liczne nacięcia i rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe, wspierając stabilność jazdy w trudnych warunkach. Taka konstrukcja zwiększa komfort prowadzenia i poprawia bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach nawet podczas pokonywania wzniesień.

Opona osobowa – 155/65 R13 73 T

Segment opon Dębica do samochodów osobowych obejmuje kompleksowe rozwiązania dostosowane do wielu typów pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe SUV-y. Zaawansowana technologia produkcji w połączeniu z precyzyjnym procesem wulkanizacji gwarantuje trwałość i bezpieczeństwo każdego dnia. Wzmocniona struktura wewnętrzna zapobiega deformacjom podczas intensywnego hamowania, a odpowiednio wyprofilowane krawędzie kontaktowe zwiększają stabilność przy dynamicznych manewrach. Innowacyjna kompozycja gumy zapewnia wysoką przyczepność w szerokim zakresie temperatur, jednocześnie wydłużając żywotność bieżnika i poprawiając komfort jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Dębica 155/65 R13 Frigo 2

Opony zimowe Dębica Frigo 2 155 65 R13 73T mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba rozmiaru 155/65 R13 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 155 mm). Kolejne dwie cyfry (65) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 13 cali (33.02 cm). Opona Dębica Frigo 2 ma indeks prędkości T który pozwala na jazdę do 190 km/h. Indeks nośności 73 oznacza maksymalne obciążenie 365 kg dla pojedynczego koła.

Dębica Frigo 2 155/65 R13

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 54 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 155/65 R13
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Dębica
Klasa ekonomiczna
Model Frigo 2
Etykieta UE E / C / 71 dB
Indeks nośności 73 (do 365 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 14629

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Frigo 2?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 155/65 R13 73T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Dębica Frigo 2 155/65 R13 73 T uzyskała wynik: E/C/71 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach dostarcza istotnych informacji o ich wydajności, co ułatwia porównanie modeli przed zakupem. Informacje na etykiecie dotyczą oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz emitowanego hałasu zewnętrznego. Przedstawione są w skali od A do E dla oporów i przyczepności oraz od A do C i od jednej do trzech fal dla hałasu, z wartością podaną również w decybelach, co ułatwia wybór.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Dębica Frigo 2 155/65 R13 73 T: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa E

Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr na etykiecie opony, świadczący o jej zdolnościach utrzymania maksymalnego bezpieczeństwa w trudnych warunkach. Klasyfikowany od "A" (najlepsza przyczepność i najkrótsza droga hamowania) do "E". Jest to pierwszy wskaźnik, na który wielu kierowców zwraca obecnie uwagę podczas wyboru ogumienia. Warto połączyć tę wiedzę z innymi parametrami, takimi jak odporność na aquaplaning, zachowanie się na suchej nawierzchni, trwałość bieżnika, czy efektywność paliwowa. Zrozumienie, jak hamowanie na mokrej nawierzchni wpisuje się w kontekst innych cech opony, pomoże dokonać najlepszego wyboru, zapewniającego bezpieczeństwo, trwałość i komfort jazdy. Jako ciekawostkę można wskazać, iż jeszcze do lipca 2021 roku można było spotkać jeszcze opony z klasy "F" czy nawet "G" - obecnie uznane za tak słabe, że wycofano je z rynku.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.