Continental VanContact A/S Ultra 225/65 R16C 112/110 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental VanContact A/S Ultra 225/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental VanContact A/S Ultra 225/65 R16C 112/110 R objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model VanContact A/S Ultra stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe, symbol 3PMSF informujący o wysokiej efektywności w niskich temperaturach czy adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 112/110 (do 1120 kg) oraz rozmiar 225/65 R16C.
Nowa opona całoroczna VanContact A/S Ultra marki Continental
Ogumienie wielosezonowe to praktyczne rozwiązanie dla osób ceniących wygodę i oszczędność. Łącząc zalety opon letnich i zimowych, oferują bezpieczną i stabilną jazdę w zmiennych warunkach pogodowych. Kierunkowy bieżnik z licznymi lamelami zapewnia dobrą przyczepność niezależnie od pogody. Opony całoroczne Continental to uniwersalne rozwiązanie dla kierowców miejskich, którzy szukają wygody i niezawodności od stycznia aż do grudnia.
Opona dostawcza (do busa) – 225/65 R16 112/110 R
Opony dostawcze Continental w rozmiarze 225/65R16C przeznaczone są do busów i pojazdów dostawczych o masie całkowitej do 3,5 tony. Zaprojektowano je z myślą o większych obciążeniach, aby zagwarantować stabilność i bezpieczeństwo podczas transportu. Solidne ściany boczne oraz specjalna mieszanka gumowa zwiększają odporność na ścieranie, jednocześnie wydłużając żywotność ogumienia. W rezultacie opony zachowują optymalną przyczepność nawet przy pełnym załadunku i utrzymują wysokie parametry w wymagających warunkach eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 225/65 R16 VanContact A/S Ultra
Opony całoroczne Continental VanContact A/S Ultra 225 65 R16C 112/110R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 225/65 R16 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 65 i średnica 16 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Continental VanContact A/S Ultra mają indeks nośności 112/110 oraz prędkości R. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 170 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 1120 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 41 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 225/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | VanContact A/S Ultra |
Etykieta UE | B / B / 73 dB |
Indeks nośności | 112/110 (do 1120 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 43058 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu VanContact A/S Ultra?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 225/65 R16 112/110R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental VanContact A/S Ultra 225/65 R16C 112/110 R uzyskała wynik: B/B/73 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Opór toczenia: klasa B
Wybór opon o niskim oporze toczenia, które są oceniane na etykiecie unijnej od A do E, ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie z klasy A umożliwia oszczędność paliwa o około 0,1 litra na 100 km (względem oceny B), co przekłada się na mniejsze koszty eksploatacji pojazdu oraz zredukowane do minimum obciążenie dla środowiska naturalnego.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 73 decybele
W kontekście dążenia do cichej i zrównoważonej mobilności, innowacje w konstrukcji opon odgrywają kluczową rolę. Oprócz standardowego pomiaru hałasu zewnętrznego, producenci opon eksperymentują z nowymi kształtami bieżnika i materiałami, które mogą absorbować drgania i w efekcie redukować głośność. Interesującym trendem jest rozwój produktów przyjaznych dla pojazdów autonomicznych (bezzałogowych), gdzie niski poziom hałasu zewnętrznego jest niezbędny dla efektywnego funkcjonowania wrażliwych sensorów. Dodatkowo, innowacje te mają potencjalny wpływ na zmniejszenie szumów w kabinie, co jest ważne dla doświadczenia użytkowników pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w których naturalna cichość jest ceniona. Postępy w dziedzinie tych technologii pokazuje, że opony nie są już tylko pasywnym elementem pojazdu, ale aktywnym składnikiem poprawy doświadczeń jazdy i środowiska miejskiego.