Continental UltraContact 235/55 R18 100 H FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Continental UltraContact 235/55 R18 100 H - opona letnia klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
235/55 R18
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

575 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Continental UltraContact 235/55 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental UltraContact 235/55 R18 100 H FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model UltraContact stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 235/55 R18 oraz indeks nośności i prędkości 100 H.

letnia osobowa SUV EV / electric

Nowa opona letnia UltraContact marki Continental

Opony letnie Continental zaprojektowano z myślą o pracy w wyższych temperaturach, a ich innowacyjny asymetryczny bieżnik minimalizuje ryzyko poślizgu na mokrym asfalcie. Zaawansowana mieszanka gumowa zapewnia wysoką odporność na przegrzanie i przedwczesne zużycie, co gwarantuje stabilność jazdy w upalne dni. Dodatkowo zastosowanie technologii zmniejszających opory toczenia przyczynia się do wyższej efektywności paliwowej, co z pewnością docenią kierowcy dbający o ekologię.

Opona osobowa oraz SUV – 235/55 R18 100 H

Opony osobowe Continental reprezentują najwyższy poziom technologii łącząc bezpieczeństwo, komfort i wydajność ekonomiczną. Wielowarstwowa struktura z nylonowymi wzmocnieniami zapewnia optymalne właściwości jezdne niezależnie od klasy pojazdu - od mniejszych aut miejskich po przestronne VAN-y i wyższe SUV-y. Precyzyjnie zaprojektowany wzór bieżnika maksymalizuje powierzchnię kontaktu z drogą, gwarantując pewne prowadzenie zarówno na prostych odcinkach, jak i w zakrętach. Zaawansowana mieszanka gumowa nowej generacji oferuje doskonały balans między przyczepnością a trwałością, jednocześnie redukując hałas i wibracje odczuwalne w kabinie pasażerskiej.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Continental 235/55 R18 UltraContact FR

Opony letnie Continental UltraContact 235 55 R18 100H zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Oznaczenie 235/55 R18 wskazuje kolejno szerokość bieżnika 235 mm, profil równy 55% tej szerokości oraz średnicę osadzenia 18 cali ( 45.72 cm). Indeks nośności 100 odpowiada maksymalnemu obciążeniu 800 kg na oponę, a indeks prędkości H dopuszcza jazdę z prędkością do 210 km/h.

Continental UltraContact 235/55 R18 Rant ochronny (FR)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 15 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/55 R18
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Continental
Klasa premium
Model UltraContact
Etykieta UE B / A / 70 dB
Indeks nośności 100 (do 800 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Rant ochronny Tak (FR)
Oznaczenia EV, FR
Kod produktu 54712

EV, FR – co oznaczają symbole w modelu UltraContact?

  • EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
  • FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – EV, FR

Etykieta unijna opon 235/55 R18 100H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental UltraContact 235/55 R18 100 H FR uzyskała wynik: B/A/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa A Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Continental UltraContact 235/55 R18 100 H: opór toczenia – B, hamowanie – A, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa B

Opony z najlepszą klasą oferują minimalny opór toczenia, co prowadzi do istotnych oszczędności zarówno paliwa jak i pieniędzy. Kierowcy nie tylko zmniejszają koszty eksploatacji swojego pojazdu, ale również przyczyniają się do redukcji emisji spalin. Taka odpowiedzialność za środowisko naturalne jest nie tylko korzystna ekonomicznie, ale także buduje pozytywny obraz ekologicznej świadomości na drogach.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest jednym z najważniejszych parametrów opony, mającym bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Etykiety opony prezentują tę cechę w klasach od "A" do "G" dla starszych wzorców etykiet oraz od "A" do "E" dla nowszych, gdzie "A" reprezentuje najlepszą możliwą efektywność zatrzymywania się. Dokładne badania przeprowadza się na zamoczonej, utwardzonej nawierzchni, gdzie samochód testowy hamuje z prędkości 80 km/h. Warto zwrócić uwagę, że różnice między klasami mogą znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. Rozumiejąc ten parametr, kierowcy mogą podjąć świadomą decyzję, nie powinni jednak zapominać o innych ważnych czynnikach, takich jak odporność na aquaplaning, trwałość czy opinie innych użytkowników o konkretnym modelu ogumienia.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Hałas zewnętrzny opon, wyrażony na etykiecie unijnej w decybelach (od 67 do 78) jest nie tylko wskaźnikiem komfortu jazdy, ale także świadomości ekologicznej. Opona z oceną C jest znacznie głośniejsza niż model z literą A. Ta informacja pozwala kierowcom świadomie wybrać ogumienie, które zapewni nie tylko cichszą jazdę, ale również będzie mniej obciążające dla środowiska. Wybór opony z niskim poziomem szumów staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej troski o jakość życia w przestrzeni miejskiej.