Continental PremiumContact 7 235/50 R18 101 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental PremiumContact 7 235/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental PremiumContact 7 235/50 R18 101 Y XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model PremiumContact 7 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą udoskonalona konstrukcja minimalizująca opory toczenia, innowacyjny asymetryczny układ bieżnika czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia PremiumContact 7 marki Continental
Opony letnie zostały stworzone z myślą o warunkach, w których średnia temperatura powietrza przekracza 7°C. Specjalna konstrukcja bieżnika zapewnia lepszą przyczepność, jednocześnie ograniczając opory toczenia i obniżając zużycie paliwa. Wysokotemperaturowa mieszanka gumowa gwarantuje trwałość nawet przy intensywnym użytkowaniu, co czyni opony letnie Continental niezawodnym wyborem na ciepłe miesiące.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R18 101 Y
Opony osobowe Continental to wynik intensywnych badań laboratoriów technologicznych, odpowiadający na potrzeby różnorodnych kierowców - od użytkowników miejskich hatchbacków po właścicieli prestiżowych limuzyn i wszechstronnych crossoverów. Innowacyjna kompozycja kauczukowo-gumowa z dodatkiem sadzy zapewnia doskonałą przyczepność w zmiennych warunkach, zachowując jednocześnie wyjątkową trwałość. Precyzyjnie zaprojektowane rowki wzdłużne efektywnie rozprowadzają ciśnienie na całej powierzchni styku, gwarantując krótszą drogę hamowania i pewne prowadzenie. Zoptymalizowana geometria bloków bieżnika skutecznie redukuje opory toczenia, wspierając ekonomiczną i ekologiczną jazdę.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 235/50 R18 PremiumContact 7 XL FR
Celem opon letnich Continental PremiumContact 7 235 50 R18 101Y jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Rozmiar 235/50 R18 należy czytać następująco: szerokość opony 235 mm, wysokość profilu 50 i średnica 18 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Continental PremiumContact 7 ma indeks prędkości Y, umożliwiający komfortową jazdę do 300 km/h. Indeks nośności 101 odpowiada maksymalnemu obciążeniu równemu 825 kg na oponę.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | PremiumContact 7 |
Etykieta UE | C / A / 72 dB |
Indeks nośności | 101 (do 825 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Oznaczenia | XL, EV, FR |
Kod produktu | 47746 |
XL, EV, FR – co oznaczają symbole w modelu PremiumContact 7?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 235/50 R18 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental PremiumContact 7 235/50 R18 101 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Etykiety unijne na oponach to kluczowe narzędzie dla kierowców, pozwalające ocenić trzy główne parametry. Są to: poziom hałasu, efektywność paliwowa oraz przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu, porównując etykiety różnych marek i modeli, kierowcy mogą wybrać opony, które zapewnią optymalne osiągi przy jednoczesnym uwzględnieniu ich budżetu.

Opór toczenia: klasa C
Efektywność paliwowa opon ma kluczowe znaczenie w ekonomii jazdy. Opony z oceną "A" w unijnej skali efektywności paliwowej charakteryzują się minimalnym oporem toczenia, co przekłada się na znaczną oszczędność paliwa i obniżenie emisji spalin. Z drugiej strony, modele z oceną "E" są mniej efektywne, co powoduje zwiększone zużycie paliwa. Wybierając opony o wysokiej klasie, nie tylko oszczędzasz na kosztach paliwa, ale także przyczyniasz się do ochrony środowiska.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Przyczepność na mokrej nawierzchni jest jednym z ważniejszych parametrów bezpieczeństwa, którego znaczenie jest ujęte na etykiecie unijnej opony. Odpowiada za zdolność przylegania opony do zamoczonej jezdni i jest wyrażana w klasach od "A" do "E" (wcześniej nawet "G"), gdzie "A" oznacza najwyższą skuteczność zatrzymania pojazdu. Im lepsza ocena, tym krótsza droga zatrzymywania się na mokrych nawierzchniach. Pamiętając o tych klasach, warto również mieć na uwadze inne parametry opony, które wpływają na ogólne bezpieczeństwo, takie jak odporność na aquaplaning, trwałość czy wpływ na ekonomikę jazdy. Pomiar tej klasyfikacji jest dokładnie regulowany przez standardy UNECE 117, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny to parametr, który w fabrykach ogumienia jest wnikliwie badany i prezentowany na etykiecie unijnej, dając kierowcom istotne informacje przy wyborze opon. Choć naklejka koncentruje się na hałasie poza kabiną, producenci nie ignorują tego wewnątrz niej, który jest równie ważny dla komfortu jazdy. Wyspecjalizowane badania, które obejmują jedynie głośność na zewnątrz auta, przyczyniają się do rozwoju opon, które minimalizują hałas również wewnątrz pojazdu. Dzięki temu, kierowcy mogą doświadczać cichej i spokojnej jazdy, nawet w głośnym otoczeniu miejskim. Warto podkreślić, że opony o niskim poziomie tego parametru nie tylko poprawiają jakość jazdy, ale także pomagają chronić środowisko poprzez redukcję zanieczyszczenia akustycznego. Wybór takich produktów to świadomy krok w stronę bardziej zrównoważonej i ekologicznej jazdy.