Continental ContiSportContact 3 245/40 R18 97 Y XL MO FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Continental ContiSportContact 3 245/40 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Continental ContiSportContact 3 245/40 R18 97 Y XL MO FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model ContiSportContact 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów czy zoptymalizowana geometria powierzchni opony zmniejszająca zużycie paliwa. Prezentowana opona marki Continental została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 245/40 R18 oraz podwyższony indeks nośności 97 (do 730 kg na oponę).
Nowa opona letnia ContiSportContact 3 marki Continental
Opony letnie Continental najlepiej sprawdzają się przy temperaturach powyżej 7°C. Zostały zoptymalizowane pod kątem jazdy zarówno po rozgrzanym asfalcie, jak i w deszczowych warunkach, skracając drogę hamowania i zwiększając komfort podróżowania. Specjalna mieszanka gumowa poprawia efektywność jazdy w miejskich korkach oraz na długich trasach, gdzie precyzja prowadzenia jest szczególnie istotna.
Opona osobowa oraz SUV – 245/40 R18 97 Y
Opony osobowe Continental reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Continental 245/40 R18 ContiSportContact 3 XL MO FR
Celem opon letnich Continental ContiSportContact 3 245 40 R18 97Y jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba rozmiaru 245/40 R18 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 245 mm). Kolejne dwie cyfry (40) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna prezentowanego produktu wynosi 18 cali (45.72 cm). Opony Continental ContiSportContact 3 mają indeks prędkości Y (wskazujący dopuszczalną szybkość na poziomie 300 km/h) i indeks nośności 97 (określający maksymalne obciążenie równe 730 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 11 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/40 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Continental |
Klasa | premium |
Model | ContiSportContact 3 |
Etykieta UE | D / B / 72 dB |
Indeks nośności | 97 (do 730 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FR) |
Homologacja | Tak (MO) |
Oznaczenia | XL, MO, FR |
Kod produktu | 7588 |
XL, MO, FR – co oznaczają symbole w modelu ContiSportContact 3?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- MO / Homologacja (MO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Mercedes. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.

Etykieta unijna opon 245/40 R18 97Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Continental ContiSportContact 3 245/40 R18 97 Y XL MO FR uzyskała wynik: D/B/72 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, które są obowiązkowe w Unii Europejskiej, dostarczają istotnych informacji o niektórych parametrach. To hałas generowany podczas jazdy, zużycie paliwa oraz zachowanie opony na mokrej nawierzchni. Naklejki te pozwalają kierowcom na porównanie różnych modeli i wybór tych, które najlepiej odpowiadają ich oczekiwaniom pod względem wydajności i kosztów.

Opór toczenia: klasa D
Opony z niskim oporem toczenia są nie tylko bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa, ale także przyczyniają się do ograniczenia emisji spalin. Na etykiecie unijnej opony oznaczone jako klasa "A" dają największe oszczędności, podczas gdy modele z klasy "E" są mniej ekonomiczne. Kupując opony o wysokiej efektywności paliwowej, możesz zauważyć znaczące zmniejszenie kosztów eksploatacji auta - to rozsądny wybór dla świadomych kierowców.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Fragment etykiety unijnej dotyczący przyczepności na mokrej nawierzchni dostarcza ważnych informacji poprzez porównanie opony do standardowego modelu referencyjnego. Kategorie od "A" do "E" (wcześniej do "F" oraz "G") wskazują, jak efektywnie produkt radzi sobie z hamowaniem na asfalcie po opadach. Interesującą uwagą jest to, że kategoria "D" jeszcze do niedawna nie była używana, co pozwalało zaznaczyć wyraźny podział między wyższymi (A-C) i niższymi (E-G) klasami. Co więcej, ciekawostką jest fakt, że opony oznaczone jako "G" nie są już dopuszczane do sprzedaży w UE, co sprawiło, że standardy bezpieczeństwa i wydajności wzrosły.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się technicznym detalem, ma znaczący wpływ na jakość życia w przestrzeni miejskiej. Jego wysoki poziom w miastach, do którego przyczyniają się opony gorszej jakości, może mieć związek z problemami zdrowotnymi takimi jak stres, zaburzenia snu czy nawet choroby serca. Dlatego ogumienie o niższym poziomie głośności (poniżej 70 decybeli), szczególnie te z literą A na etykiecie, jest coraz bardziej cenione nie tylko przez kierowców, ale także przez planistów miejskich. Zastosowanie takich opon w transporcie publicznym i pojazdach dostawczych może znacząco przyczynić się do poprawy środowiska akustycznego w miastach.