Bridgestone Weather Control A005 215/50 R19 93 T B-Seal

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Bridgestone Weather Control A005 215/50 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Bridgestone Weather Control A005 215/50 R19 93 T B-Seal objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Weather Control A005 stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika, uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach czy certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich. Prezentowana opona marki Bridgestone została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 215/50 R19 oraz indeks nośności i prędkości 93 T.
Nowa opona całoroczna Weather Control A005 marki Bridgestone
Opony całoroczne Bridgestone to wszechstronne rozwiązanie dla kierowców pokonujących niewielkie przebiegi i poruszających się głównie po mieście. Łączą one kluczowe cechy modeli letnich i zimowych, zapewniając dobrą przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni. Dzięki swojej uniwersalności umożliwiają komfortową jazdę przez cały rok, eliminując potrzebę sezonowej wymiany kół u wulkanizatora.
Opona osobowa – 215/50 R19 93 T
Segment opon osobowych Bridgestone obejmuje rozwiązania dostosowane do szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Wielowarstwowa konstrukcja z dodatkiem zaawansowanych polimerów zapewnia wyjątkową odporność na ścieranie i wydłużoną żywotność. Zoptymalizowany profil styku z nawierzchnią gwarantuje równomierne rozłożenie ciśnienia, przekładając się na pewną przyczepność nawet na mokrych i śliskich drogach. Technologia wyciszająca i ograniczone wibracje podnoszą komfort jazdy, a niskooporowa struktura bieżnika pomaga obniżyć zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Bridgestone 215/50 R19 Weather Control A005 B-Seal
Celem opon wielosezonowych Bridgestone Weather Control A005 215 50 R19 93T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 215/50 R19 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Opony Bridgestone Weather Control A005 mają indeks nośności 93 oraz szybkości T. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 190 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 650 kg.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/50 R19 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Bridgestone |
Klasa | premium |
Model | Weather Control A005 |
Etykieta UE | B / A / 72 dB |
Indeks nośności | 93 (do 650 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Oznaczenia | VW, B-Seal, 3PMSF, M+S, EV |
Kod produktu | 38910 |
VW, B-Seal, 3PMSF, M+S, EV – co oznaczają symbole w modelu Weather Control A005?
- VW / Homologacja (VW) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Volkswagen. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.
- B-Seal / Technologia Seal to rozwiązanie, w którym wnętrze opony pokryte jest elastyczną warstwą uszczelniającą, zdolną do natychmiastowego zaklejenia drobnych uszkodzeń. Dzięki temu opona zapobiega utracie ciśnienia nawet po przebiciu, co zwiększa bezpieczeństwo i eliminuje potrzebę szybkiej naprawy.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.

Etykieta unijna opon 215/50 R19 93T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Bridgestone Weather Control A005 215/50 R19 93 T B-Seal uzyskała wynik: B/A/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa B
Wybór opon o niskim oporze toczenia, ocenionych na etykiecie unijnej jako klasa A, to zakup na rzecz oszczędności oraz ochrony środowiska. Minimalizują one zużycie paliwa, co przekłada się na mniejszą ilość emitowanych spalin. Jest to szczególnie ważne dla osób dbających o efektywność paliwową i minimalizację wpływu codziennej jazdy samochodem na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, zawarta na etykiecie unijnej, dostarcza kluczowych danych dotyczących bezpieczeństwa jazdy w zmiennych warunkach pogodowych. Skala od "A" do "E" (jeszcze do niedawna nawet "F" czy "G") wskazuje na efektywność hamowania na mokrych drogach, z "A" jako najwyższą możliwą oceną. Interesujące jest, że opona z oznaczeniem "A" jest w stanie skrócić drogę hamowania o kilka procent w porównaniu do tej z niższymi ocenami, co może oznaczać nawet kilka metrów mniej na asfalcie pokrytym wodą przy prędkości 80 km/h. Ta różnica skuteczności hamowania ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Wybierając opony, kierowcy powinni rozważyć nie tylko ten parametr, ale również inne ważne aspekty, takie jak trwałość, komfort jazdy, a także efektywność paliwowa i wpływ opon na środowisko.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny toczenia wyszczególniony na etykiecie opony to ważny aspekt, który powinno się rozważyć przed zakupem ogumienia. Ten wskaźnik, mierzony w dziesiątych częściach jednostki BEL, określa poziom szumu emitowanego przez ogumienie w czasie poruszania się samochodem. Wyniki podawane są w zakresie od 67 do 78 dB - na tej podstawie oceniane są opony w kategoriach od A do C, gdzie A oznacza najcichsze modele. To istotne, gdyż różnica zaledwie 3 decybeli może znacząco wpływać na percepcję podróżujących autem. Wybór ogumienia klasy A może zwiększyć komfort jazdy i zredukować zmęczenie podczas długich tras. Co więcej, choć ten parametr nie określa hałasu wewnątrz kabiny, zakup mniej hałasujących opon może przyczynić się do ogólnej poprawy komfortu jazdy. Dzięki świadomemu rozeznaniu w temacie, kierowcy mogą cieszyć się spokojniejszą podróżą i jednocześnie zmniejszać ogólny szum na drogach szybkiego ruchu.