Bridgestone Dueler H/P Sport 235/50 R18 97 V AO

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Bridgestone Dueler H/P Sport 235/50 R18
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Bridgestone Dueler H/P Sport 235/50 R18 97 V AO objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Dueler H/P Sport stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak specjalna kompozycja mieszanki gwarantująca niższe zużycie paliwa, innowacyjny symetryczny układ bieżnika czy efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów. Prezentowana opona marki Bridgestone została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 97 V oraz rozmiar 235/50 R18.
Nowa opona letnia Dueler H/P Sport marki Bridgestone
Opony letnie zostały stworzone z myślą o jeździe od późnej wiosny do wczesnej jesieni, kiedy średnia temperatura przekracza 7°C. Twardsza mieszanka gumowa zapewnia lepszą przyczepność oraz skuteczne hamowanie, a dodatkowe kanały w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, zwiększając bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni. Ponadto zoptymalizowana konstrukcja wspiera oszczędność paliwa, co czyni opony letnie Bridgestone doskonałym wyborem na cieplejsze miesiące.
Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R18 97 V
Opony osobowe Bridgestone to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Bridgestone 235/50 R18 Dueler H/P Sport AO
Opony letnie Bridgestone Dueler H/P Sport 235 50 R18 97V zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba w rozmiarze 235/50 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 235 mm). Wysokość profilu to 50, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Opony Bridgestone Dueler H/P Sport mają indeks prędkości V (informujący o dopuszczalnej szybkości = 240 km/h) oraz indeks nośności 97 (oznaczający maksymalne obciążenie = 730 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 235/50 R18 |
---|---|
Sezon | opony letnie |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Bridgestone |
Klasa | premium |
Model | Dueler H/P Sport |
Etykieta UE | D / B / 71 dB |
Indeks nośności | 97 (do 730 kg/oponę) |
Indeks prędkości | V (do 240 km/h) |
Homologacja | Tak (AO) |
Oznaczenia | AO |
Kod produktu | 11783 |
AO – co oznaczają symbole w modelu Dueler H/P Sport?
- AO / Homologacja (AO) oznacza, iż ogumienie zostało zaprojektowane przy współpracy z firmą Audi. Opony mogą być stosowane także w samochodach innych marek, spełniających odpowiednie standardy techniczne. Ogumienie homologowane gwarantuje bezpieczeństwo, optymalne osiągi oraz najwyższą jakość.

Etykieta unijna opon 235/50 R18 97V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Bridgestone Dueler H/P Sport 235/50 R18 97 V AO uzyskała wynik: D/B/71 dB - szczegóły poniżej. Od wprowadzenia regulacji, wszystkie opony sprzedawane w Unii Europejskiej muszą posiadać etykiety z ujednoliconym wyglądem, prezentujące trzy podstawowe parametry. To przyczepność na mokrej nawierzchni, efektywność paliwowa oraz poziom hałasu. Takie oznaczenie ułatwia kierowcom porównanie różnych modeli. Przekłada się to na świadomy wybór najlepszego ogumienia zgodnego z ich potrzebami i możliwościami finansowymi.

Opór toczenia: klasa D
Wybierając opony z lepszą klasą efektywności paliwowej, kierowcy mogą aktywnie przyczyniać się do redukcji emisji gazów cieplarnianych. Opony z wyższym oporem toczenia (klasa E) zwiększają zużycie paliwa, co negatywnie wpływa na środowisko. Dlatego ważne jest, aby przy wyborze ogumienia zwracać uwagę nie tylko na jego trwałość czy przyczepność, ale również na klasę na etykiecie unijnej. Ta z symbolem klasy A to krok w kierunku bardziej zrównoważonego i ekologicznego stylu życia.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Informacja o przyczepności na mokrej nawierzchni, przedstawiana na etykiecie unijnej opony, jest dosyć istotnym wskaźnikiem bezpieczeństwa. Oceniana poprzez pomiar drogi hamowania i siły tarcia, określa, jak skutecznie pojazd zatrzyma się na mokrym podłożu. Produkty są klasyfikowane od "A" (najlepsze) do "E", przy czym warto pamiętać, że jeszcze niedawna pomijano klasę "D" - dla jasności i bardziej wyrazistego odróżnienia opon lepszych od słabszych. Dodatkowo, obecnie opony z literą "G" (takie były dopuszczane do sprzedaży aż do 2021 roku) ze względu na niską przyczepność zostały wykluczone z rynku, co pokazuje, jak wysokie standardy bezpieczeństwa obowiązują w Unii Europejskiej.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (dB) i przedstawiany na etykiecie unijnej za pomocą liter od A do C, jest kluczowym parametrem dla każdego kierowcy. Wybierając opony A, najcichsze w skali, użytkownik zapewnia sobie nie tylko przyjemniejszą jazdę, ale także przyczynia się do redukcji głośności w środowisku miejskim. Warto podkreślić, że choć etykieta unijna odnosi się tylko do szumu zewnętrznego, to właśnie ten aspekt ma znaczący wpływ na ogólne doznania z jazdy i środowisko naturalne.