Bridgestone Blizzak W810 215/70 R15C 109/107 R

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Bridgestone Blizzak W810 215/70 R15
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Bridgestone Blizzak W810 215/70 R15C 109/107 R objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Blizzak W810 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem, liczne nacięcia podnoszące pewność prowadzenia na zaśnieżonych nawierzchniach czy charakterystyczny symetryczny układ powierzchni jezdnej. Prezentowana opona marki Bridgestone została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz rozmiar 215/70 R15C.
Nowa opona zimowa Blizzak W810 marki Bridgestone
Opony zimowe, zalecane do użytkowania w temperaturach poniżej 7°C, wspierają bezpieczną jazdę od jesieni do wczesnej wiosny. Symetryczny bieżnik z gęstą siecią lameli i szerokimi rowkami poprawia kontrolę nad pojazdem na śniegu, lodzie i błocie pośniegowym. Specjalna mieszanka gumowa opon zimowych Bridgestone utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, zapewniając doskonałą przyczepność w trudnych warunkach drogowych.
Opona dostawcza (do busa) – 215/70 R15 109/107 R
Opony dostawcze Bridgestone w rozmiarze 215/70R15C to specjalistyczne ogumienie przeznaczone do busów, VAN-ów i pojazdów użytkowych przewożących różnego rodzaju ładunki. Dzięki wzmocnionej budowie zapewniają stabilność oraz odporność na zużycie, nawet podczas intensywnej eksploatacji. Podwójny indeks nośności umożliwia dostosowanie opon do montażu zarówno na pojedynczych felgach, jak i w układzie bliźniaczym. Fakt ten zwiększa ich uniwersalność i wydajność w różnych warunkach pracy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Bridgestone 215/70 R15 Blizzak W810
Opony zimowe Bridgestone Blizzak W810 215 70 R15C 109/107R zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Pierwsza liczba rozmiaru 215/70 R15 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 215 mm). Kolejne dwie cyfry (70) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianej opony wynosi 15 cali (38.10 cm). Następne oznaczenia (109/107 i R) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon Bridgestone Blizzak W810. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 1030 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością nieprzekraczającą 170 km/h.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 5 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 9 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 215/70 R15 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Bridgestone |
Klasa | premium |
Model | Blizzak W810 |
Etykieta UE | D / C / 75 dB |
Indeks nośności | 109/107 (do 1030 kg/oponę) |
Indeks prędkości | R (do 170 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 47442 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Blizzak W810?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 215/70 R15 109/107R – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Bridgestone Blizzak W810 215/70 R15C 109/107 R uzyskała wynik: D/C/75 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na oponach, wprowadzone w celu ułatwienia porównywania opon, zawierają istotne dane. Są to: wpływa na zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni oraz poziom hałasu. Te informacje, prezentowane w standardowy sposób, pomagają kierowcom szybko ocenić, które opony najlepiej zaspokoją ich potrzeby w zakresie bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Opór toczenia: klasa D
Opony z klasą "A" na etykiecie unijnej wyróżniają się niskim oporem toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze zużycie paliwa. Dzięki temu, wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej nie tylko oszczędzamy na kosztach eksploatacji pojazdu, ale także aktywnie przyczyniamy się do zmniejszenia emisji spalin i ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Droga hamowania na mokrej nawierzchni to parametr określany na unijnej etykiecie opony, który wskazuje efektywność zatrzymywania pojazdu na mokrym podłożu. Jest on klasyfikowany od A do E (do 2021 roku była to litera G), gdzie A oznacza najwyższą skuteczność, a E - najniższą. Ten wskaźnik jest wynikiem testów standardowych, pomagających oceniać produkty oponiarskie w różnych warunkach. Wybierając ogumienie, warto zwrócić uwagę na ten czynnik, aby zrozumieć, jak zachowuje się ono w deszczowe dni. Warto jednak pamiętać, że jest to tylko jeden z wielu aspektów wyboru odpowiedniej opony.
Hałas zewnętrzny: 75 decybeli
Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w technologiach oponiarskich, szczególnie w kontekście redukcji odgłosów pracy gumy sunącej po asfalcie. Współczesne opony, których hałas zewnętrzny jest mierzony na etykiecie unijnej w decybelach i klasyfikowany od A do C, są owocem zaawansowanych badań nad materiałami i konstrukcją bieżnika. Innowacje te nie tylko zmniejszają hałas, ale również poprawiają efektywność paliwową i przyczepność do nawierzchni. Interesującą ciekawostką jest to, że niektóre firmy oponiarskie współpracują z naukowcami w dziedzinie akustyki, aby opracować opony, które aktywnie redukują hałas drogowy, tworząc tym samym cichsze i bardziej komfortowe środowisko jazdy.