BFGoodrich Advantage SUV All-Season 235/50 R18 97 V

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: Darmowa dostawa: 0 dni
BFGoodrich Advantage SUV All-Season 235/50 R18 97 V - opona całoroczna klasy średniej do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
235/50 R18
Rok produkcji
Indeks nośności
97 (do 730 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
5 lat (60 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

0 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony BFGoodrich Advantage SUV All-Season 235/50 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony BFGoodrich Advantage SUV All-Season 235/50 R18 97 V objęte 5-letnią gwarancją producenta. Model Advantage SUV All-Season stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak certyfikacja zimowa 3PMSF przy zachowaniu właściwości opon letnich, adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia czy uniwersalny kierunkowy układ powierzchni jezdnej bieżnika. Prezentowana opona marki BFGoodrich została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 97 V oraz rozmiar 235/50 R18.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Advantage SUV All-Season marki BFGoodrich

Opony całoroczne sprawdzają się w codziennej jeździe miejskiej, zwłaszcza dla osób preferujących spokojny styl jazdy. Dzięki uniwersalnej konstrukcji bieżnika i mieszance gumowej eliminują potrzebę sezonowej wymiany kół. Obecność symbolu 3PMSF potwierdza zdolność opon uniwersalnych BFGoodrich do radzenia sobie w zimowych warunkach, co czyni je praktycznym wyborem na cały rok.

Opona osobowa oraz SUV – 235/50 R18 97 V

Opony osobowe BFGoodrich to najliczniejsza kategoria ogumienia, stworzona z myślą o rozmaitych typach aut: od miejskich hatchbacków i kompaktów po sportowe coupe, SUV-y oraz crossovery. Dzięki nowoczesnej mieszance gumowej i zaawansowanej konstrukcji bieżnika łączą w sobie znakomitą przyczepność, trwałość oraz wysoki komfort jazdy. Dodatkowo, opony te zapewniają bezpieczeństwo i efektywność zarówno w miejskich korkach, jak i na autostradach, gwarantując kierowcom pewność prowadzenia w każdym momencie.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – BFGoodrich 235/50 R18 Advantage SUV All-Season

Zadaniem opon wielosezonowych BFGoodrich Advantage SUV All-Season 235 50 R18 97V jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 235/50 R18 szerokość bieżnika wynosi 235 mm, wysokość profilu (50), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 18 cali. Następne oznaczenia (97 i V) to odpowiednio indeks nośności i prędkości opon BFGoodrich Advantage SUV All-Season. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 730 kg/oponę) dozwolone podczas jazdy do prędkości maksymalnej 240 km/h.

BFGoodrich Advantage SUV All-Season 235/50 R18

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji
Gwarancja 5 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 0 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 0 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 235/50 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta 4x4
Producent BFGoodrich
Klasa średnia
Model Advantage SUV All-Season
Etykieta UE C / B / 69 dB
Indeks nośności 97 (do 730 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 55880

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Advantage SUV All-Season?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 235/50 R18 97V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona BFGoodrich Advantage SUV All-Season 235/50 R18 97 V uzyskała wynik: C/B/69 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta jest obowiązkowym oznaczeniem w UE, które dostarcza kluczowych informacji o parametrach opon. Ma na celu ułatwienie klientom wyboru odpowiedniego modelu. Informuje o trzech głównych aspektach: poziomie hałasu generowanym podczas jazdy, efektywności zużycia paliwa oraz przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki temu kierowcy mogą porównać różne modele pod kątem ich osiągów i ceny, wybierając opony najlepiej dopasowane do swoich potrzeb i budżetu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 69 decybeli
Etykieta UE opony BFGoodrich Advantage SUV All-Season 235/50 R18 97 V: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 69 dB

Opór toczenia: klasa C

Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.

Hałas zewnętrzny: 69 decybeli

Hałas toczenia opony, mierzony w decybelach (skrót dB), to istotny parametr, który ewoluował dzięki zaawansowanym technologiom w produkcji opon. Wartości szumu zewnętrznego, mieszczące się w zakresie od 67 do 78 dB, są klasyfikowane od A do C, gdzie A oznacza najniższy poziom głośności. Ciekawostką jest, że innowacje w projektowaniu bieżnika i wykorzystanie nowych materiałów znacząco przyczyniają się do jej redukcji. Co więcej, producenci opon dążą do tworzenia modeli, które nie tylko są ciche, ale także oferują lepszą przyczepność i wydłużoną żywotność. To pokazuje, jak branża oponiarska reaguje na potrzeby kierowców poszukujących sposobów na cichą, ale i wydajną jazdę.