Barum SnoVanis 3 215/60 R17C 109/107 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Barum SnoVanis 3 215/60 R17 109/107 T - opona zimowa klasy ekonomicznej do aut dostawczych

Informacje podstawowe

Typ
dostawcza
Sezon
zimowa
Rozmiar
215/60 R17C
Rok produkcji
2025
Indeks nośności
109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
7 lat (84 miesiące)
E / C / 72 dB
C, 3PMSF, M+S

Cena za sztukę

613 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Barum SnoVanis 3 215/60 R17

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Barum SnoVanis 3 215/60 R17C 109/107 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SnoVanis 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle) czy kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach. Prezentowana opona marki Barum została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 109/107 (do 1030 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).

zimowa dostawcza do busa

Nowa opona zimowa SnoVanis 3 marki Barum

W trudnych warunkach pogodowych opony zimowe Barum wspierają zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy. Charakterystyczny symetryczny bieżnik z gęstą siecią lameli poprawia przyczepność na śniegu i lodzie, zwiększając kontrolę nad pojazdem. Dodatkowo specjalna mieszanka gumowa zachowuje swoje właściwości w niskich temperaturach, co wzmacnia stabilność podczas jazdy.

Opona dostawcza (do busa) – 215/60 R17 109/107 T

Opony Barum w rozmiarze 215/60R17C w segmencie pojazdów dostawczych wyróżniają się nie tylko dobrym prowadzeniem, ale też wyjątkową odpornością na zużycie i wysokie obciążenia. Dzięki specjalnej konstrukcji stanowią idealny wybór dla VAN-ów, busów i półciężarówek, eksploatowanych na co dzień w trudnych warunkach. Zastosowanie podwójnego indeksu nośności umożliwia precyzyjne dostosowanie do różnych potrzeb użytkowych, co przekłada się na wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Barum 215/60 R17 SnoVanis 3

Celem opon zimowych Barum SnoVanis 3 215 60 R17C 109/107T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 215/60 R17 szerokość bieżnika wynosi 215 mm, wysokość profilu (60), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 17 cali. Opony Barum SnoVanis 3 mają indeks nośności 109/107 oraz szybkości T. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 190 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 1030 kg.

Barum SnoVanis 3 215/60 R17 Wzmocnienie (C)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2025
Gwarancja 7 lat
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 68 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 215/60 R17
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta dostawcze
Producent Barum
Klasa ekonomiczna
Model SnoVanis 3
Etykieta UE E / C / 72 dB
Indeks nośności 109/107 (do 1030 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (C)
Oznaczenia C, 3PMSF, M+S
Kod produktu 40613

C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu SnoVanis 3?

  • C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – C, 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 215/60 R17 109/107T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Barum SnoVanis 3 215/60 R17C 109/107 T uzyskała wynik: E/C/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa E Przyczepność: klasa C Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Barum SnoVanis 3 215/60 R17 109/107 T: opór toczenia – E, hamowanie – C, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa E

Standardy Unii Europejskiej definiują 5 kategorii efektywności paliwowej opon, od A do E. Zakup opony z klasy A, B czy C to nie tylko oszczędność paliwa, ale i znaczne ograniczenie emisji spalin. Etykieta unijna ułatwia porównanie różnych modeli opon, dając kierowcom możliwość dokonania świadomego wyboru w kierunku ekologicznej, ale i bardziej ekonomicznej jazdy.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Decyzja o wyborze opon jest często zależna od ich przyczepności na mokrej nawierzchni, co jest istotnym aspektem bezpieczeństwa podczas deszczowej pogody. Skala od "A" do "E" na etykiecie unijnej daje wyraźny obraz potencjalnej skuteczności hamowania, z "A" jako najlepszą oceną. Do 2021 roku najsłabszą notą były litery "F" oraz "G". Warto zwrócić uwagę, że nawet jedna klasa różnicy może znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. W związku z tym, kierowcy powinni rozważyć wybór produktów o wyższych notach dotyczących przyczepności na asfalcie pokrytym wodą, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Jednak, należy pamiętać, że optymalny wybór opony nie kończy się na tym parametrze - inne kluczowe czynniki to także trwałość, poziom hałasu czy ekonomika jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny opony, prezentowany na unijnej etykiecie, jest istotnym wskaźnikiem zarówno dla ekologii, jak i komfortu jazdy. Podawany jest w decybelach oraz przez piktogram z trzema literami: A, B, C. Opony oznaczone klasą C są najmniej komfortowe dla otoczenia, podczas gdy te z literą A - najcichsze i najbardziej przyjazne środowisku. Ciekawostką jest to, że dźwięk emitowany przez opony nie tylko wpływa na przyjemność jazdy, ale może też mieć wpływ na zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu ruchliwych dróg oraz na dzikie zwierzęta. Niski poziom szumu zewnętrznego przyczynia się do zmniejszenia stresu akustycznego i poprawy jakości życia. Dlatego świadomy wybór opon z jedną falą na etykiecie to nie tylko korzyść dla kierowcy, ale także wkład w lepszą jakość środowiska.