Barum SnoVanis 3 205/65 R16C 107/105 T

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Barum SnoVanis 3 205/65 R16
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Barum SnoVanis 3 205/65 R16C 107/105 T objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model SnoVanis 3 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych czy kompozycja gumy zachowująca elastyczność przy ekstremalnie niskich temperaturach. Prezentowana opona marki Barum została zaprojektowana dla aut dostawczych (do busa). Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wysoki indeks ładowności 107/105 (do 975 kg) oraz wzmocniona konstrukcja (C - cargo).
Nowa opona zimowa SnoVanis 3 marki Barum
W trudnych warunkach drogowych opony zimowe Barum oferują wyjątkową przyczepność dzięki głębokim rowkom bieżnika i licznym lamelom (zygzakowatym nacięciom). Specjalna mieszanka gumowa, odporna na niskie temperatury, utrzymuje elastyczność, co przekłada się na lepszą stabilność pojazdu. Efektywne usuwanie błota pośniegowego wspiera kontrolę nad pojazdem, poprawiając precyzję prowadzenia podczas gwałtownych manewrów.
Opona dostawcza (do busa) – 205/65 R16 107/105 T
Opony Barum 205/65R16C przeznaczone do busów i aut dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony zostały zaprojektowane z myślą o większych obciążeniach, typowych dla tego rodzaju pojazdów. Wzmocniona konstrukcja, oznaczana symbolem C, zapewnia dodatkową odporność na uszkodzenia i opóźnia zużycie bieżnika. Dwa indeksy nośności określają maksymalne obciążenie zarówno dla pojedynczej felgi, jak i w układzie bliźniaczym. Pozwala to optymalnie dostosować ogumienie do różnych warunków eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Barum 205/65 R16 SnoVanis 3
Celem opon zimowych Barum SnoVanis 3 205 65 R16C 107/105T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Oznaczenie rozmiaru 205/65 R16 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 205 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (65) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 16 cali. Opona Barum SnoVanis 3 posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 107/105 (maksymalna wartość obciążenia do 975 kg/oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024/2025 |
Gwarancja | 7 lat |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 205/65 R16 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta dostawcze |
Producent | Barum |
Klasa | ekonomiczna |
Model | SnoVanis 3 |
Etykieta UE | E / C / 72 dB |
Indeks nośności | 107/105 (do 975 kg/oponę) |
Indeks prędkości | T (do 190 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (C) |
Oznaczenia | C, 3PMSF, M+S |
Kod produktu | 40605 |
C, 3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu SnoVanis 3?
- C / (ang. Commercial) to oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych do busów, samochodów dostawczych i lekkich ciężarówek. Opony takie zapewniają lepszą trwałość i wyższą nośność. Dzięki wzmocnionej konstrukcji i solidnym bocznym ściankom gwarantują stabilność oraz dłuższy przebieg pod dużym obciążeniem.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.

Etykieta unijna opon 205/65 R16 107/105T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Barum SnoVanis 3 205/65 R16C 107/105 T uzyskała wynik: E/C/72 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Opór toczenia: klasa E
Na unijnej etykiecie opony klasyfikowane są od A do E pod względem efektywności paliwowej. Opony z klasą A charakteryzują się najniższym oporem toczenia, co zapewnia ich użytkownikom maksymalną oszczędność paliwa. Wybierając ogumienie z niską oceną efektywności paliwowej, nie tylko zmniejszasz koszty eksploatacji pojazdu, ale także przyczyniasz się do redukcji emisji szkodliwych spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Opony z lepszą klasą przyczepności mogą przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin, dzięki efektywniejszemu przenoszeniu siły hamowania. Pięciostopniowa skala od "A" do "E" (wcześniej siedmiostopniowa, zawierająca jeszcze oceny "F" oraz "G") informuje o tym, jak szybko ogumienie zatrzyma pojazd na mokrej drodze. Warto pamiętać, że wybór opony o wyższej klasie w kwestii tego parametru może też oznaczać korzyści dla środowiska i portfela długoterminowo. Przy wyborze konkretnego produktu, rozważ więc nie tylko hamowanie, ale również aspekty ekonomiczne i ekologiczne, które mogą mieć długofalowy wpływ na otoczenie i komfort poruszania się po drogach.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny emitowany przez opony, prezentowany na etykiecie unijnej, jest częścią szerszej polityki UE dotyczącej ochrony środowiska. Oceniany jest za pomocą systemu trzech liter (A, B, C) i wyniku w decybelach. Parametr ten może wydawać się mniej istotny dla kierowców niż szum wewnętrzny, ale ma duże znaczenie w kontekście wpływu na środowisko i głośności ruchu drogowego. Informacja ta, chociaż budząca pewne kontrowersje, jest ważna dla zrozumienia globalnego wpływu, jaki opony mają na otoczenie, co pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji zakupowych.