Barum Polaris 6 225/40 R19 93 W XL FR
Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Barum Polaris 6 225/40 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Barum Polaris 6 225/40 R19 93 W XL FR objęte 7-letnią gwarancją producenta. Model Polaris 6 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych, elastyczna mieszanka gumy wzbogacona naturalnym kauczukiem czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Barum została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/40 R19 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa Polaris 6 marki Barum
Opony zimowe charakteryzują się konstrukcją z głębokimi rowkami, które skutecznie usuwają wodę i błoto pośniegowe, wspierając stabilność jazdy. Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, co poprawia przyczepność w trudnych warunkach zimowych. Dodatkowo ogumienie marki Barum zapewnia lepszą kontrolę nad pojazdem podczas świeżych opadów oraz ułatwia pokonywanie ośnieżonych wzniesień.
Opona osobowa oraz SUV – 225/40 R19 93 W
Opony osobowe Barum stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Barum 225/40 R19 Polaris 6 XL FR
Zadaniem opon zimowych Barum Polaris 6 225 40 R19 93W jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Prezentowany rozmiar 225/40 R19 należy interpretować w następujący sposób. Pierwsza liczba (225) to szerokość opony w milimetrach, dwie kolejne cyfry (40) oznaczają wysokość profilu, a trzecia to średnica opony podawana w calach (tutaj 19). Opona Barum Polaris 6 ma indeks prędkości W dopuszczający jazdę z prędkością do 270 km/h. Indeks nośności 93 - odpowiada maksymalnemu obciążeniu 650 kilogramów na koło.
Parametry oferty
| Stan | fabrycznie nowe |
|---|---|
| Jakość | 100% oryginalne |
| Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
| Rok produkcji | 2024/2025 |
| Gwarancja | 7 lat |
| Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
| Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
| Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
| Dostępność | ostatnie 82 szt. (od ręki) |
| Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
| Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
| Rozmiar | 225/40 R19 |
|---|---|
| Sezon | opony zimowe |
| Przeznaczenie | auta osobowe |
| Producent | Barum |
| Klasa | ekonomiczna |
| Model | Polaris 6 |
| Etykieta UE | D / C / 72 dB |
| Indeks nośności | 93 (do 650 kg/oponę) |
| Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
| Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
| Wzmocnienie | Tak (XL) |
| Rant ochronny | Tak (FR) |
| Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, EV, FR |
| Kod produktu | 54972 |
XL, 3PMSF, M+S, EV, FR – co oznaczają symbole w modelu Polaris 6?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
- FR / (ang. Flange Rib) to specjalna nadlewka gumy przy krawędzi opony, tworząca zagłębienie i chroniąca felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Rozwiązanie minimalizuje ryzyko otarć podczas parkowania przy krawężnikach lub manewrowania w ciasnych przestrzeniach, a przy okazji poprawia wygląd koła.
Etykieta unijna opon 225/40 R19 93W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Barum Polaris 6 225/40 R19 93 W XL FR uzyskała wynik: D/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach to narzędzie ułatwiające kierowcom wybór odpowiedniego ogumienia. Dostarcza kluczowych informacji o przyczepności na mokrej nawierzchni, generowanym hałasie oraz zużyciu paliwa. Każde ogumienie sprzedawana w Unii Europejskiej musi posiadać taką etykietę. Pozwala to na szybkie i łatwe porównanie różnych modeli, ułatwiając trafny wybór.
Opór toczenia: klasa D
Opony są istotnym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa w samochodach, mogącym odpowiadać za 7% całkowitego spalania. Ogumienie oceniane jest w skali od A do E. A jest najlepszą oceną, świadczącą o zmniejszonym zużyciu paliwa w czasie eksploatacji. Redukując opory toczenia, opony tej klasy znacząco przyczyniają się do ekonomicznej jazdy i ograniczonej emisji CO2.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Etykieta unijna dostarcza istotnych informacji, między innymi o przyczepności opon na mokrej nawierzchni, oceniając ich wydajność w kluczowym aspekcie bezpieczeństwa - hamowaniu. Do wyznaczenia klasy przyczepności mierzy się zarówno drogę hamowania, jak i siłę tarcia gumy o mokrą nawierzchnię, a wyniki porównuje się z modelem referencyjnym. Produkty otrzymują ocenę od "A" do "E", gdzie pierwsze litery alfabetu oznaczają krótszą drogę hamowania. Ważne jest zauważenie, że jeszcze niedawno celowo nie stosowało się w skali "D", co podkreślało różnicę pomiędzy ogumieniem o wyższej wydajności. Wyroby ze stopniem "G" (na etykiecie sprzed VII 2021 roku), uznane za niebezpieczne, nie są obecnie wprowadzane na rynek. Wybierając nowy komplet, warto więc kierować się nie tylko ich klasą przyczepności, ale także reputacją producenta i opiniami użytkowników, aby zapewnić sobie i pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny opony, to nie tylko kwestia komfortu, ale również świadomego wyboru. Na etykiecie unijnej opony, parametr ten jest podawany w decybelach (dB), które precyzyjnie wyjaśniają, jak głośne jest dane ogumienie. Klasyfikacja od A do C pozwala jeszcze łatwiej rozróżnić te, które będą lepszym zakupem. Model zaliczający się do klasy A lub B to gwarancja cichej i przyjemnej jazdy, na co warto zwrócić uwagę przede wszystkim na dłuższych trasach. Pamiętaj, że niższy poziom hałasu zewnętrznego może również przyczynić się do zmniejszenia Twojego stresu i zmęczenia podczas podróży. Wybór produktu o klasie A lub B nie tylko daje większą satysfakcję z poruszania się samochodem, ale też przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie ogólnego szumu powodowanego przez auta, który negatywnie wpływa przede wszystkim na wolno żyjące zwierzęta.