Opony Barum Polaris 6

Barum Polaris 6 - zdjęice bieżnika z bliska
Zdjęcie modelu Polaris 6

Barum Polaris 6 to nowoczesna opona zimowa, która dzięki zmianom konstrukcyjnym (względem poprzednika) oferuje lepsze właściwości jezdne na mokrej i suchej nawierzchni. Nowa rzeźba w kształcie litery V oraz innowacyjne lamele 3D poprawiają przyczepność na śniegu, a nowa mieszanka gumy zwiększa trwałość i odporność na warunki atmosferyczne. Model Polaris 6 potwierdza, że Barum skutecznie pozycjonuje się w kategorii opon średnich, oferując wysoką jakość w przystępnej cenie.

Dane techniczne:

  • Klasa: ekonomiczna
  • Nazwa: Polaris 6
  • Rodzaj bieżnika: kierunkowy
  • Koncern: Barum
  • Gwarancja: 7 lat (84 miesiące)
  • Przeznaczenie: osobowe
  • Średnica felgi: od 15 do 20 cali
  • Sezon: opony zimowe
  • Cena: b.d.

Bieżnik Barum Polaris 6

Nowa zimowa opona Barum Polaris 6 wygląda atrakcyjnie i sportowo niczym produkt segmentu premium. Świadczy o tym chociażby wysoka jakość i nowoczesny design tego modelu. Wydaje się, że koncern Continental chce podkreślić, że Barum to opony ekonomiczne i bliżej im do klasy średniej niż budżetowej. Może to być część strategii firmy dotyczącej pozycjonowania marek na rynku.

Cechy konstrukcyjne modelu Polaris 6

Zmiany w konstrukcji modelu Polaris 6 prowadzą do poprawy właściwości jezdnych na mokrej i suchej nawierzchni. Nowa rzeźba w kształcie litery V poprawia prowadzenie auta w trakcie zimowej aury, a wprowadzenie innowacyjnych lameli 3D przyczyna się do zwiększenia przyczepności na śniegu. Zastosowana została nowa mieszanka gumy, która zwiększa przebieg i trwałość, a także skutkuje mniejszą degradacją ścian bocznych, wynikającą z narażenia na kontakt z wszystkimi warunkami atmosferycznymi.

Linia modeli Polaris

Historia serii Polaris sięga wielu lat wstecz. Pierwszy model zimowy nosił nazwę Polar, kolejna wersja stała się znana jako Polaris i tę nazwę zachowała do dziś. Pomiędzy wypuszczeniem każdego nowego modelu występują znaczne przerwy czasowe. Przykładowo opona zimowa Polaris 2 była produkowana przez 6 lat, aż w latach 2010-2011 zastąpiono ją nowym modelem Polaris 3. Minęło kolejnych 7-8 lat, aż w 2018 roku oponę Polaris 3 zastąpiono kolejną oponą zimową Barum – modelem Polaris 5. Od tego czasu minęło kolejnych 6 lat i teraz mamy nową odsłonę o nazwie Polaris 6.

Tym samym Continental podąża za swoją tradycją i nie spieszy się ze zmianą modelu opon. Jeśli weźmiemy pod uwagę ewolucję bieżnika opon zimowych Barum, można zauważyć stopniowe przejście od agresywnego, głębokiego bieżnika do bardziej stonowanej, ale zaawansowanej technologicznie rzeźby. Można to wytłumaczyć zarówno globalnym ociepleniem i łagodnymi zimami, jak i chęcią lepszej pracy z drogą w różnych warunkach. Producenci stopniowo zdawali sobie sprawę, że głębokie rowki sprawdzają się dobrze na śniegu, ale nie są tak skuteczne na suchych lub mokrych zimowych drogach.

Zaczęto więc szukać rozwiązań zwiększających przyczepność w różnych warunkach, np. opracowując trójwymiarowe lamele zapewniające lepszą przyczepność nie tylko na śniegu. Opona zimowa Barum Polaris 6 ma nowy wzór, który po raz pierwszy nie posiada wyraźnego rowka centralnego. Świadczy to o pokrewieństwie z produktami premium Continental i upodabnia go do innych modeli, takich jak WinterContact TS 860.