Vredestein Wintrac Pro+ 315/30 R22 107 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Wintrac Pro+ 315/30 R22
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Wintrac Pro+ 315/30 R22 107 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Wintrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Do jego kluczowych cech należą mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę) oraz rozmiar 315/30 R22.
Nowa opona zimowa Wintrac Pro+ marki Vredestein
W trudnych warunkach drogowych opony zimowe Vredestein oferują wyjątkową przyczepność dzięki głębokim rowkom bieżnika i licznym lamelom (zygzakowatym nacięciom). Specjalna mieszanka gumowa, odporna na niskie temperatury, utrzymuje elastyczność, co przekłada się na lepszą stabilność pojazdu. Efektywne usuwanie błota pośniegowego wspiera kontrolę nad pojazdem, poprawiając precyzję prowadzenia podczas gwałtownych manewrów.
Opona osobowa oraz SUV – 315/30 R22 107 Y
Opony osobowe Vredestein to zaawansowane technologicznie produkty przeznaczone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich po luksusowe limuzyny i SUV-y. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki zapewnia pewną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych, a specjalna konstrukcja karkasu z włóknami poliamidowymi podnosi stabilność nawet podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana budowa klocków bieżnika ogranicza opory toczenia, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Jednocześnie opony te wyróżniają się wysokim komfortem akustycznym i pewnym prowadzeniem, niezależnie od rodzaju trasy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 315/30 R22 Wintrac Pro+ XL FR
Opony zimowe Vredestein Wintrac Pro+ 315 30 R22 107Y mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Rozmiar 315/30 R22 należy czytać następująco: szerokość opony 315 mm, wysokość profilu 30 i średnica 22 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opona Vredestein Wintrac Pro+ posiada indeks prędkości Y (dopuszczalna jazda do 300 km/h) oraz nośności 107 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 975 kilogramów na pojedyncze koło).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 szt. (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 315/30 R22 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Wintrac Pro+ |
Etykieta UE | D / B / 74 dB |
Indeks nośności | 107 (do 975 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FSL |
Kod produktu | 56115 |
XL, 3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Wintrac Pro+?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 315/30 R22 107Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Wintrac Pro+ 315/30 R22 107 Y XL FR uzyskała wynik: D/B/74 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, podobnie jak te znane z AGD/RTV, informuje o trzech kluczowych parametrach: oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego. Klasyfikacja oporu toczenia i przyczepności jest opisana w skali od A do E. Hałas zewnętrzny oceniany jest literami od A do C, a także w skali od jednej do trzech fal i podawany w decybelach, co ułatwia wybór odpowiednich opon.

Opór toczenia: klasa D
Opór toczenia opon ma bezpośredni wpływ na ilość zużywanego przez auto paliwa. Lepsza klasa efektywności przekłada się na około 7% mniejsze spalanie. W praktyce oznacza to oszczędność około 50 groszy na każde 100 kilometrów jazdy, co ma znaczący udział w całkowitych kosztach spalania.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.
Hałas zewnętrzny: 74 decybele
Zewnętrzny hałas toczenia opony, podawany na etykiecie unijnej, może się mieścić pomiędzy 67 a 78 dB. Wskaźnik ten wpływa bezpośrednio na komfort Twojej jazdy. Poszczególne modele są klasyfikowane jako ciche, standardowe lub głośne, co pomaga w dokonaniu świadomego wyboru. Ogumienie z wyższą ocenią (klasa A lub B) zapewnia cichszą i bardziej relaksującą jazdę, idealną dla długich podróży. Warto zauważyć, że nawet niewielka różnica w decybelach może mieć znaczący wpływ na postrzeganie hałasu zewnętrznego, co czyni ten parametr kluczowym przy wyborze opon. Wybierając nowy komplet kół, pamiętaj, aby wziąć pod uwagę również czynniki mające wpływ na ogólny pozytywny odbiór Twojego samochodu przez innych użytkowników dróg oraz komfort Twój i pasażerów.