Vredestein Wintrac Pro+ 275/40 R21 107 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Wintrac Pro+ 275/40 R21
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Wintrac Pro+ 275/40 R21 107 W XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Wintrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak charakterystyczny kierunkowy układ powierzchni jezdnej, mieszanka gumy utrzymująca swoje właściwości w ujemnych temperaturach czy system lameli aktywnie poprawiający przyczepność w warunkach zimowych. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz podwyższony indeks nośności 107 (do 975 kg na oponę).
Nowa opona zimowa Wintrac Pro+ marki Vredestein
Opony zimowe Vredestein, zaprojektowane z myślą o pracy w niskich temperaturach, wyróżniają się mieszanką gumową wzbogaconą o krzemionkę, która utrzymuje elastyczność nawet w mroźnych warunkach. Kierunkowy bieżnik z głębokimi rowkami i licznymi lamelami skutecznie odprowadza wodę i błoto pośniegowe, wspierając stabilność i komfort jazdy na śliskich nawierzchniach.
Opona osobowa oraz SUV – 275/40 R21 107 W
Opony osobowe Vredestein stanowią kluczowy element wyposażenia każdego pojazdu. Rozbudowana sieć kanałów i rowków zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach, minimalizując ryzyko poślizgu. Wzmocniona strefa barku gwarantuje precyzję prowadzenia przy dynamicznych manewrach, a kontrolowana sztywność konstrukcji przekłada się na przewidywalne zachowanie w sytuacjach awaryjnych. Inteligentne połączenie twardości i elastyczności gumy zapewnia zarówno skuteczną trakcję w trudniejszych warunkach, jak i wysoki komfort akustyczny podczas codziennej eksploatacji.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 275/40 R21 Wintrac Pro+ XL FR
Opony zimowe Vredestein Wintrac Pro+ 275 40 R21 107W zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba w rozmiarze 275/40 R21 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 275 mm). Wysokość profilu to 40, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 21 cali. Opony Vredestein Wintrac Pro+ mają indeks prędkości W (informujący o dopuszczalnej szybkości = 270 km/h) oraz indeks nośności 107 (oznaczający maksymalne obciążenie = 975 kg na jedną oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 24 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 2 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 275/40 R21 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta 4x4 |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Wintrac Pro+ |
Etykieta UE | D / B / 71 dB |
Indeks nośności | 107 (do 975 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FSL |
Kod produktu | 56136 |
XL, 3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Wintrac Pro+?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 275/40 R21 107W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Wintrac Pro+ 275/40 R21 107 W XL FR uzyskała wynik: D/B/71 dB - szczegóły poniżej. Unijne etykiety na opony, obowiązujące od 2012 roku, umożliwiają kierowcom łatwe porównanie kluczowych parametrów. Są wśród nich: zużycie paliwa, zachowanie na mokrej nawierzchni i poziom hałasu. Ujednolicony wygląd etykiet gwarantuje szybkie zapoznanie się z właściwościami, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Zgłębienie się w ich treść jest istotne przy wyborze nowego ogumienia.

Opór toczenia: klasa D
Lepsza klasa efektywności energetycznej opon, odzwierciedlona w unijnej etykiecie, oznacza niższe opory toczenia, co ma bezpośredni wpływ na zmniejszenie emisji spalin. Ogumienie klasy "A" jest szczególnie ważne dla redukcji śladu węglowego, ponieważ zużywa mniej energii do poruszania się, co można przełożyć na zmniejszone zużycie paliwa i ograniczenie generowania zanieczyszczeń do atmosfery.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Etykieta unijna ocenia przyczepność opon na mokrej nawierzchni, przyznając kategorie od "A" (najlepsza) do "E" (dostateczna). Dawna klasa "G", ze względu na bardzo słabe parametry przyczepności, została wykluczona z obrotu, co wpłynęło na wyższy poziom bezpieczeństwa użytkowników czterech kół. Zrozumienie tych klas, bazujące na pomiarze drogi hamowania i siły tarcia, pozwala na ocenę zachowania opon w deszczowe dni. Wybierając ogumienie, warto również rozważyć inne czynniki, takie jak trwałość, komfort jazdy czy efektywność paliwowa, aby zapewnić sobie kompleksowe bezpieczeństwo i wydajność pojazdu.
Hałas zewnętrzny: 71 decybeli
Hałas zewnętrzny toczenia opony, wskazany na etykiecie unijnej, jest ważnym parametrem dla świadomych kierowców. Oznaczany jest w decybelach (dB) i może mieć wartości od 67 do 78 dB, co przekłada się na literowe oznaczenie od A do C. Ten system klasyfikacji szumu zewnętrznego pozwala na łatwe rozróżnienie jakości ogumienia pod kątem jego wpływu na środowisko i komfort jazdy. Im cichsze wybierzesz, tym lepiej będziesz się czuć podczas podróżowania, dlatego warto zwrócić na to uwagę podczas zakupu.