Vredestein Wintrac Pro+ 195/55 R20 95 H XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Wintrac Pro+ 195/55 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Wintrac Pro+ 195/55 R20 95 H XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Wintrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak technologia szybkiego odprowadzania wody zapewniająca stabilność na mokrych drogach, certyfikowany symbol płatka śniegu na tle trzech szczytów górskich (3PMSF) czy przystosowany do trudnych warunków kierunkowy wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 95 (do 690 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona zimowa Wintrac Pro+ marki Vredestein
Opony zimowe zostały dostosowane do trudnych warunków pogodowych, typowych dla okresu, gdy średnia temperatura spada poniżej 7°C. Kierunkowy bieżnik opon zimowych Vredestein, skutecznie odprowadza błoto pośniegowe i wodę, zmniejszając ryzyko poślizgu. Sieć lameli poprawia kontrolę nad pojazdem na śniegu i lodzie, a elastyczna mieszanka gumowa utrzymuje przyczepność w niskich temperaturach, co zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
Opona osobowa – 195/55 R20 95 H
Opony osobowe Vredestein to zaawansowane technologicznie produkty stworzone dla szerokiej gamy pojazdów - od kompaktowych aut miejskich, przez rodzinne sedany, aż po SUV-y i limuzyny. Innowacyjna mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki przekłada się na świetną trakcję w różnych warunkach drogowych, a wzmocniona konstrukcja karkasu z włóknami nylonowymi zapewnia stabilność nawet przy wyższych prędkościach. Zoptymalizowany kształt klocków bieżnika zmniejsza opory toczenia, co sprzyja niższemu zużyciu paliwa i mniejszej emisji dwutlenku węgla.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 195/55 R20 Wintrac Pro+ XL FR
Opony zimowe Vredestein Wintrac Pro+ 195 55 R20 95H są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 195/55 R20 szerokość bieżnika wynosi 195 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 20 cali. Opona Vredestein Wintrac Pro+ posiada indeks prędkości H (dopuszczalna jazda do 210 km/h) oraz nośności 95 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 690 kilogramów na oponę).
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 12 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 195/55 R20 |
---|---|
Sezon | opony zimowe |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Wintrac Pro+ |
Etykieta UE | C / B / 70 dB |
Indeks nośności | 95 (do 690 kg/oponę) |
Indeks prędkości | H (do 210 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FSL |
Kod produktu | 56171 |
XL, 3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Wintrac Pro+?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 195/55 R20 95H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Wintrac Pro+ 195/55 R20 95 H XL FR uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Wprowadzona w 2012 roku etykieta UE dla opon dostarcza kluczowe informacje umożliwiające ocenę bezpieczeństwa, komfortu i efektywności jazdy. System oznaczeń pozwala konsumentom porównywać produkty na podstawie oporów toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu generowanego hałasu. Ułatwia wybór najbardziej odpowiednich rodzajów ogumienia.

Opór toczenia: klasa C
Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Hamowanie na mokrej nawierzchni to kluczowy parametr bezpieczeństwa na etykiecie unijnej opony, klasyfikowany w skali od "A" (oznaczającą najkrótszą drogę hamowania) do "E". Nie tak dawno, miano najniższej oceny miały litery "F" oraz "G". Symbole te są ustalane na podstawie testów przeprowadzanych przy prędkości 80 km/h na mokrej, utwardzonej nawierzchni. Warto zwrócić uwagę na to, że nowoczesne opony stosują zaawansowane technologie, jak specjalne mieszanki gumy czy innowacyjne wzory bieżnika, by zwiększyć przyczepność i skrócić czas potrzebny na całkowite zatrzymanie się auta. Proces testowania jest regulowany przez europejskie normy, zapewniając wiarygodność i porównywalność wyników między różnymi modelami.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.