Vredestein Ultrac Pro 295/30 R20 101 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Vredestein Ultrac Pro 295/30 R20 101 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
295/30 R20
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

885 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Ultrac Pro 295/30 R20

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac Pro 295/30 R20 101 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac Pro stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy innowacyjny asymetryczny układ bieżnika. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 295/30 R20 oraz podwyższony indeks nośności 101 (do 825 kg na oponę).

letnia osobowa

Nowa opona letnia Ultrac Pro marki Vredestein

Specjalna mieszanka gumowa, wzbogacona o kauczuk, krzemionkę i sadzę, pozwala oponom letnim Vredestein zachować optymalne parametry nawet podczas upałów. Zmniejszona liczba nacięć w bieżniku zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na pewne ruszanie, efektywne hamowanie oraz stabilne pokonywanie ostrych zakrętów - także w czasie deszczu.

Opona osobowa – 295/30 R20 101 Y

Opony osobowe Vredestein to uniwersalne rozwiązanie dla szerokiej gamy pojazdów - od niewielkich aut miejskich po potężne limuzyny i SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja zapewnia optymalną równowagę między przyczepnością a bezpieczeństwem, natomiast nowoczesne technologie produkcji kładą nacisk na efektywność paliwową i wysoki komfort jazdy. Specjalnie zaprojektowany bieżnik gwarantuje pewne prowadzenie na różnych rodzajach nawierzchni, dzięki czemu opony te znakomicie sprawdzą się w zmieniających się warunkach drogowych.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 295/30 R20 Ultrac Pro XL FR

Zadaniem opon letnich Vredestein Ultrac Pro 295 30 R20 101Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 295/30 R20 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 295 mm). Wysokość profilu to 30, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 20 cali. Opony Vredestein Ultrac Pro posiadają indeksy 101Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 300 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 825 kg.

Vredestein Ultrac Pro 295/30 R20 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 10 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 295/30 R20
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Ultrac Pro
Etykieta UE C / A / 72 dB
Indeks nośności 101 (do 825 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, Y301, ZR, FSL
Kod produktu 51500

XL, Y301, ZR, FSL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac Pro?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, Y301, ZR, FSL

Etykieta unijna opon 295/30 R20 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac Pro 295/30 R20 101 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Vredestein Ultrac Pro 295/30 R20 101 Y: opór toczenia – C, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Opony z niskim oporem toczenia, klasyfikowane na etykiecie unijnej jako klasa "A", ograniczają powstawanie śladu węglowego podczas intensywnej eksploatacji auta. Jest to istotny czynnik w zużyciu paliwa, wpływający na emisję spalin. Wybierając opony o lepszej efektywności paliwowej, nie tylko oszczędzamy na paliwie, ale również zmniejszamy negatywny wpływ samochodów na środowisko.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Efektywność hamowania na mokrej nawierzchni, oznaczana na etykiecie unijnej od A do E, jest miarą tego, jak szybko opona może zatrzymać pojazd na pokrytym wodą asfalcie. Oznaczenie "A" reprezentuje najlepszą możliwą wydajność, odzwierciedlając minimalną drogę hamowania, podczas gdy "E" (wcześniej "G") znajduje się na przeciwnym końcu skali. Ten parametr jest nie tylko wskaźnikiem wydajności, ale także ważnym elementem bezpieczeństwa, zwłaszcza w zmiennej pogodzie. Wybierając ogumienie, warto rozważyć nie tylko jego przyczepność w deszczu, ale także to, jak wpisuje się ono w ogólne potrzeby pojazdu i styl jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.