Vredestein Ultrac Pro 255/40 R20 101 Y XL FR
Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Ultrac Pro 255/40 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac Pro 255/40 R20 101 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac Pro stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Do jego kluczowych cech należą sztywne elementy barkowe poprawiające reakcję auta podczas pokonywania zakrętów, efektywny system rowków odprowadzających wodę w czasie intensywnych opadów czy nowoczesny asymetryczny wzór bieżnika. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 255/40 R20 oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona letnia Ultrac Pro marki Vredestein
Specjalna mieszanka gumowa, wzbogacona o kauczuk, krzemionkę i sadzę, pozwala oponom letnim Vredestein zachować optymalne parametry nawet podczas upałów. Zmniejszona liczba nacięć w bieżniku zwiększa powierzchnię kontaktu z nawierzchnią, co przekłada się na pewne ruszanie, efektywne hamowanie oraz stabilne pokonywanie ostrych zakrętów - także w czasie deszczu.
Opona osobowa oraz SUV – 255/40 R20 101 Y
Opony osobowe Vredestein to fundament bezpieczeństwa i komfortu każdego pojazdu - od miejskich kompaktów po rodzinne sedany, sportowe coupe i eleganckie SUV-y. Dzięki zastosowaniu technologii wielowarstwowego opasania z wykorzystaniem stalowych i nylonowych wzmocnień, opony te zapewniają doskonałą stabilność i precyzję prowadzenia nawet przy dynamicznej jeździe. Innowacyjna mieszanka gumowa gwarantuje optymalną przyczepność w zmiennych warunkach pogodowych, a przemyślana struktura bieżnika efektywnie rozprasza ciśnienie na całej powierzchni styku z nawierzchnią, skracając drogę hamowania i zwiększając kontrolę nad pojazdem.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 255/40 R20 Ultrac Pro XL FR
Opony letnie Vredestein Ultrac Pro 255 40 R20 101Y zaprojektowane zostały z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas codziennego podróżowania autem. Pierwsza liczba rozmiaru 255/40 R20 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 255 mm). Kolejne dwie cyfry (40) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna omawianego ogumienia wynosi 20 cali (50.80 cm). Opony Vredestein Ultrac Pro posiadają indeks nośności 101 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z maksymalną szybkością do 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie 825 kilogramów.
Parametry oferty
| Stan | fabrycznie nowe |
|---|---|
| Jakość | 100% oryginalne |
| Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
| Rok produkcji | 2024/2025 |
| Gwarancja | 3 lata |
| Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
| Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
| Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
| Dostępność | ostatnie 32 szt. (od ręki) |
| Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
| Czas wysyłki | 24 godziny |
Specyfikacja opony
| Rozmiar | 255/40 R20 |
|---|---|
| Sezon | opony letnie |
| Przeznaczenie | auta 4x4 |
| Producent | Vredestein |
| Klasa | premium |
| Model | Ultrac Pro |
| Etykieta UE | C / A / 72 dB |
| Indeks nośności | 101 (do 825 kg/oponę) |
| Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
| Wzmocnienie | Tak (XL) |
| Rant ochronny | Tak (FSL) |
| Oznaczenia | XL, Y301, ZR, FSL |
| Kod produktu | 62938 |
XL, Y301, ZR, FSL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac Pro?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
- ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Etykieta unijna opon 255/40 R20 101Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac Pro 255/40 R20 101 Y XL FR uzyskała wynik: C/A/72 dB - szczegóły poniżej. Na etykiecie unijnej opony znajdują się piktogramy informujące o przyczepności na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej i hałasie generowanym podczas jazdy, podobne do oznaczeń na sprzęcie AGD. Klasyfikacja przyczepności i efektywności paliwowej mieści się w zakresie od A (najlepsza) do E. Poziom hałasu jest prezentowany w skali od A do C oraz jako liczba decybeli i ilość fal, od jednej do trzech. Te dane umożliwiają szybkie porównanie i dokonanie właściwego wyboru.
Opór toczenia: klasa C
Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.
Hamowanie na mokrym: klasa A
Przyczepność na mokrej nawierzchni to wynik zaawansowanych technologii stosowanych w produkcji ogumienia. Produkty z klasą "A" na etykiecie unijnej wykorzystują innowacyjne mieszanki gumowe i specjalne wzory bieżnika, które maksymalizują kontakt z mokrą jezdnią. Co więcej, producenci implementują różne technologie, które pomagają w odprowadzaniu wody i zapobiegają aquaplaningowi. Wybierając opony, warto więc zwrócić uwagę nie tylko na klasę hamowania, ale także na specyfikację techniczną i innowacje, które poprawiają ogólną wydajność opony na mokrej drodze.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.