Vredestein Ultrac Pro 225/35 R19 88 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Vredestein Ultrac Pro 225/35 R19 88 Y - opona letnia klasy premium do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
225/35 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
D / A / 72 dB
XL, Y301, ZR, FSL

Cena za sztukę

558 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Ultrac Pro 225/35 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Ultrac Pro 225/35 R19 88 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Ultrac Pro stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem, zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach czy wytrzymała mieszanka gumy odporna na wysokie temperatury. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 225/35 R19 oraz podwyższony indeks nośności 88 (do 560 kg na oponę).

letnia osobowa

Nowa opona letnia Ultrac Pro marki Vredestein

Opony letnie zostały zoptymalizowane pod kątem jazdy w temperaturach powyżej 7°C. Asymetryczny bieżnik z ograniczoną liczbą nacięć zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią, co przekłada się na lepszą przyczepność - zarówno na suchym, jak i mokrym asfalcie. Specjalna mieszanka gumowa, odporna na wysokie temperatury, podnosi wydajność opon Vredestein, wydłużając ich żywotność i przyczyniając się do oszczędności paliwa.

Opona osobowa – 225/35 R19 88 Y

Opony osobowe Vredestein stanowią efekt wieloletnich badań w dziedzinie zaawansowanych technologii gumowo-kauczukowych. Precyzyjnie dobrane proporcje mieszanki gwarantują pewną przyczepność w zróżnicowanych warunkach drogowych, a wielowarstwowa konstrukcja opasania zapewnia stabilne prowadzenie nawet przy wyższych prędkościach. Specjalnie zaprojektowane rowki w bieżniku skutecznie odprowadzają wodę, ograniczając ryzyko aquaplaningu. Dodatkowo, innowacyjne rozwiązania zmniejszają drgania i hałas wewnątrz pojazdu, wspierając jednocześnie niższe zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 225/35 R19 Ultrac Pro XL FR

Opony letnie Vredestein Ultrac Pro 225 35 R19 88Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 225/35 R19 należy czytać następująco: szerokość opony 225 mm, wysokość profilu 35 i średnica 19 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Vredestein Ultrac Pro mają indeks nośności 88 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 560 kilogramów.

Vredestein Ultrac Pro 225/35 R19 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 225/35 R19
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Ultrac Pro
Etykieta UE D / A / 72 dB
Indeks nośności 88 (do 560 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, Y301, ZR, FSL
Kod produktu 51345

XL, Y301, ZR, FSL – co oznaczają symbole w modelu Ultrac Pro?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • Y301 / Indeks prędkości (Y) oznacza, że opona jest przystosowana do jazdy z maksymalną prędkością wynoszącą więcej niż 300 km/h. Jest to szczególne oznaczenie stosowane w oponach przeznaczonych dla samochodów o bardzo wysokich osiągach, gdzie kluczowa jest stabilność i bezpieczeństwo przy ekstremalnych prędkościach.
  • ZR / Oznaczenie ZR wskazuje, że opona jest przystosowana do jazdy z prędkościami do 240 km/h przy pełnej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu. Przy prędkościach przekraczających 240 km/h masa pojazdu musi być zmniejszona, aby zapewnić bezpieczeństwo i optymalne właściwości jezdne.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, Y301, ZR, FSL

Etykieta unijna opon 225/35 R19 88Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Ultrac Pro 225/35 R19 88 Y XL FR uzyskała wynik: D/A/72 dB - szczegóły poniżej. System etykietowania opon UE, wprowadzony w 2012 roku, pomaga kierowcom w ocenie produktów pod względem ekonomii jazdy, bezpieczeństwa i komfortu. Etykieta zapewnia informacje o trzech istotnych parametrach: hałasie, oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni, co ułatwia dokonywanie świadomych wyborów podczas zakupu nowego ogumienia.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa A Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Vredestein Ultrac Pro 225/35 R19 88 Y: opór toczenia – D, hamowanie – A, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa D

Niski opór toczenia oznacza mniejsze zapotrzebowanie na energię do przemieszczania się pojazdu, co bezpośrednio obniża zużycie paliwa oraz emisję CO2 do atmosfery. Wybierając opony z lepszymi ocenami efektywności paliwowej na etykiecie, kierowcy mogą znacznie przyczynić się do ochrony środowiska, jednocześnie zmniejszając koszty eksploatacji samochodu. Inwestycja w opony klasy A to krok w stronę zrównoważonej jazdy i ekologicznej świadomości.

Hamowanie na mokrym: klasa A

Parametr hamowania na mokrej nawierzchni to kluczowa informacja na etykiecie opony, podzielona na klasy od "A" (najlepsza efektywność) do "G" w starszych wersjach etykiet oraz od "A" do "E" w nowszych. Klasyfikacja ta odnosi się do skuteczności zatrzymywania się na mokrej, utwardzonej drodze, gdzie różnica w drodze hamowania między poszczególnymi klasami może być znacząca, osiągając nawet kilkanaście metrów. Testy wykonuje się przy standardowej prędkości 80 km/h, a mierzone są zarówno droga hamowania, jak i siła tarcia. Zrozumienie tego parametru jest istotne, gdyż bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy, zwłaszcza w trudnych, deszczowych warunkach. Przy wyborze opony warto więc zwrócić uwagę na tę ocenę, ale także na inne aspekty takie jak trwałość, hałas czy efektywność paliwowa.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas opon na zewnątrz, zaprezentowany na etykiecie unijnej, jest istotnym wskaźnikiem dla kierowców ceniących ciszę i spokój podczas jazdy. Wartość ta, wyrażona w decybelach (dB), mieści się zwykle między 67 a 78 dB, a jej ocena od A do C informuje o poziomie hałasu - od najcichszych opon (A) do tych głośniejszych (C). Wskaźnik ten jest mierzony podczas jazdy przy standardowej prędkości 80 km/h. Ciekawostką jest, że do 2021 roku parametr ten był oznaczany przez ikonkę rozchodzącej się fali zamiast liter. Wybierając opony z niższym poziomem hałasu zewnętrznego, nie tylko poprawiasz komfort jazdy, ale również przyczyniasz się do zmniejszenia natężenia szumu w środowisku.