Vredestein Snowtrac 5 165/70 R14 81 T

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024/2025 Darmowa dostawa: 24 godziny
Vredestein Snowtrac 5 165/70 R14 81 T - opona zimowa klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
zimowa
Rozmiar
165/70 R14
Rok produkcji
2024/2025
Indeks nośności
81 (do 462 kg/oponę)
Indeks prędkości
T (do 190 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
D / C / 70 dB
3PMSF, M+S

Cena za sztukę

272 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Snowtrac 5 165/70 R14

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Snowtrac 5 165/70 R14 81 T objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Snowtrac 5 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie zimowym. Świadczą o tym takie cechy jak konstrukcja opony z systemem samooczyszczania z błota pośniegowego, gęsto rozmieszczone lamele zwiększające trakcję na śniegu i lodzie czy homologacja zimowa potwierdzona symbolem 3PMSF (płatek śniegu na górskim tle). Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi indeks nośności i prędkości 81 T oraz rozmiar 165/70 R14.

zimowa osobowa SUV

Nowa opona zimowa Snowtrac 5 marki Vredestein

Opony zimowe Vredestein przeznaczone są do jazdy w okresie od późnej jesieni do wczesnej wiosny, gdy średnie temperatury spadają poniżej 7°C. Ich kierunkowy bieżnik, zaprojektowany do efektywnego usuwania śniegu i wody, zwiększa stabilność pojazdu na śliskich nawierzchniach. Liczne lamele poprawiają przyczepność, a specjalna mieszanka gumowa utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, wspierając kontrolę nad pojazdem w trudnych warunkach.

Opona osobowa oraz SUV – 165/70 R14 81 T

Opony osobowe Vredestein reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 165/70 R14 Snowtrac 5

Celem opon zimowych Vredestein Snowtrac 5 165 70 R14 81T jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Oznaczenie rozmiaru 165/70 R14 należy odczytywać następująco: pierwsza liczba 165 to szerokość opony w milimetrach, druga to wysokość profilu (70) a trzecia to średnica felgi, na jaką należy założyć oponę - w tym przypadku wynosi ona 14 cali. Opona Vredestein Snowtrac 5 posiada indeks prędkości T (dopuszczalna jazda do 190 km/h) oraz nośności 81 (maksymalna wartość obciążenia do 462 kg/oponę).

Vredestein Snowtrac 5 165/70 R14

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024/2025
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 31 szt. (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 165/70 R14
Sezon opony zimowe
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Snowtrac 5
Etykieta UE D / C / 70 dB
Indeks nośności 81 (do 462 kg/oponę)
Indeks prędkości T (do 190 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 63025

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Snowtrac 5?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 165/70 R14 81T – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Snowtrac 5 165/70 R14 81 T uzyskała wynik: D/C/70 dB - szczegóły poniżej. Wszystkie opony oferowane na rynku unijnym są obowiązkowo oznaczone etykietami. W jasny sposób informują one o przyczepności na mokrej nawierzchni, zużyciu paliwa i emitowanym hałasie. Ustandaryzowany wygląd tych etykiet pozwala kierowcom na szybkie zidentyfikowanie kluczowych różnic między modelami. Ich obecność wspiera bardziej świadome decyzje zakupowe i wybór ogumienia dostosowanego do indywidualnych potrzeb jazdy.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa C Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Vredestein Snowtrac 5 165/70 R14 81 T: opór toczenia – D, hamowanie – C, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa D

Opony są istotnym czynnikiem wpływającym na zużycie paliwa w samochodach, mogącym odpowiadać za 7% całkowitego spalania. Ogumienie oceniane jest w skali od A do E. A jest najlepszą oceną, świadczącą o zmniejszonym zużyciu paliwa w czasie eksploatacji. Redukując opory toczenia, opony tej klasy znacząco przyczyniają się do ekonomicznej jazdy i ograniczonej emisji CO2.

Hamowanie na mokrym: klasa C

Skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni jest ważnym aspektem bezpieczeństwa, szczególnie podczas deszczowej pogody. Unijna klasyfikacja przyczepności od "A" do "E" jest miernikiem, który pomaga kierowcom ocenić, jak szybko opona może zatrzymać pojazd w tych warunkach. Ciekawostką może być fakt, iż do lipca 2021 roku najmniej korzystniej w zestawieniu oceniane były opony z notą "F" i "G", w związku z czym zostały one wycofane ze sprzedaży. Należy zaznaczyć, że oznaczenia na etykiecie UE odnoszą się do opony nowej i mogą ulec zmianie w trakcie eksploatacji. Klasyfikacja przyczepności jest ważnym wskaźnikiem, jednak nie jest jedynym kryterium oceny opon.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Zewnętrzny hałas toczenia opon to ważny parametr dla kierowców ceniących spokojną jazdę. Wartość tego parametru, podawana na etykiecie unijnej opony, mieści się w zakresie od 67 do 78 decybeli (dB). Wszystkie nowe wyroby są klasyfikowane od A do C, gdzie ocena A reprezentuje ogumienie najcichsze, zapewniające największy komfort jazdy. Ten czynnik, mierzony przy prędkości 80 km/h, informuje o poziomie szumu emitowanym przez oponę na zewnątrz, co przekłada się również na ogólne doznania z poruszania się. Różnica 3 decybeli może znacząco na to wpłynąć, co warto mieć na uwadze, kupując nowy komplet kół do auta.