Vredestein Quatrac Pro+ 255/45 R18 103 Y XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Vredestein Quatrac Pro+ 255/45 R18 103 Y - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
255/45 R18
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości
Y (do 300 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

650 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Quatrac Pro+ 255/45 R18

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Quatrac Pro+ 255/45 R18 103 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Quatrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak efektywny system drenażu zapewniający kontrolę na mokrej nawierzchni, uniwersalny asymetryczny układ powierzchni jezdnej bieżnika czy innowacyjna technologia oferująca idealny balans między przyczepnością a komfortem. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 103 (do 875 kg na oponę) oraz rozmiar 255/45 R18.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Quatrac Pro+ marki Vredestein

Ogumienie wielosezonowe zostało zaprojektowane z myślą o kierowcach preferujących spokojny styl jazdy i pokonujących krótkie dystanse w warunkach miejskich. Zoptymalizowana mieszanka gumowa i asymetryczny bieżnik zapewniają stabilność i bezpieczeństwo przez cały rok. Opony całoroczne Vredestein oferują praktyczne i ekonomiczne korzyści, eliminując konieczność sezonowej wymiany opon.

Opona osobowa oraz SUV – 255/45 R18 103 Y

Segment opon osobowych Vredestein wyróżnia się przede wszystkim uniwersalnością zastosowania. Specjalnie wyprofilowane rowki obwodowe skutecznie odprowadzają wodę, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa na mokrej nawierzchni. Dzięki zaawansowanej mieszance gumowej bogatej w krzemionkę, opony zachowują optymalną przyczepność w różnych warunkach drogowych. Dodatkowo innowacyjna konstrukcja bieżnika pozwala obniżyć opory toczenia nawet o 8%, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2 podczas codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 255/45 R18 Quatrac Pro+ XL FR

Zadaniem opon wielosezonowych Vredestein Quatrac Pro+ 255 45 R18 103Y jest zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i komfortu podczas podróżowania w zmiennych warunkach drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 255/45 R18 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 255 mm). Wysokość profilu to 45, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 18 cali. Opony Vredestein Quatrac Pro+ posiadają indeksy 103Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 300 km/h każda z nich wytrzymają obciążenie do 875 kg.

Vredestein Quatrac Pro+ 255/45 R18 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 12 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 255/45 R18
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Quatrac Pro+
Etykieta UE C / B / 72 dB
Indeks nośności 103 (do 875 kg/oponę)
Indeks prędkości Y (do 300 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FSL
Kod produktu 51304

XL, 3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Quatrac Pro+?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FSL

Etykieta unijna opon 255/45 R18 103Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Quatrac Pro+ 255/45 R18 103 Y XL FR uzyskała wynik: C/B/72 dB - szczegóły poniżej. Od 2012 roku na terenie Unii Europejskiej obowiązują etykiety na oponach, które informują o trzech kluczowych parametrach: efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni i generowanym hałasie. Takie oznaczenie pomaga kierowcom w ocenie ogumienia, co ułatwia wybór modelu optymalnego dla ich samochodu. Przyczynia się to do bardziej świadomego i bezpiecznego prowadzenia pojazdu.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Vredestein Quatrac Pro+ 255/45 R18 103 Y: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa, odzwierciedlona na etykiecie unijnej, jest kluczowym parametrem dla oszczędnej jazdy. Opony z niższymi oporami toczenia (klasa A) wymagają mniej energii do utrzymania prędkości, co przekłada się na mniejsze o 1/10 litra zużycie paliwa na 100 km. Oprócz korzyści ekonomicznych, ogumienie o niższym oporze toczenia przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin, wspierając ochronę środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Decyzja o wyborze opon jest często zależna od ich przyczepności na mokrej nawierzchni, co jest istotnym aspektem bezpieczeństwa podczas deszczowej pogody. Skala od "A" do "E" na etykiecie unijnej daje wyraźny obraz potencjalnej skuteczności hamowania, z "A" jako najlepszą oceną. Do 2021 roku najsłabszą notą były litery "F" oraz "G". Warto zwrócić uwagę, że nawet jedna klasa różnicy może znacząco wpłynąć na długość drogi hamowania. W związku z tym, kierowcy powinni rozważyć wybór produktów o wyższych notach dotyczących przyczepności na asfalcie pokrytym wodą, aby zwiększyć swoje bezpieczeństwo. Jednak, należy pamiętać, że optymalny wybór opony nie kończy się na tym parametrze - inne kluczowe czynniki to także trwałość, poziom hałasu czy ekonomika jazdy.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Czy wiesz, że hałas zewnętrzny opony, istotny parametr na etykiecie unijnej, jest mierzony w bardzo specyficzny sposób? Pomiar odbywa się, gdy samochód przejeżdża obok mikrofonów umieszczonych w odległości 7,5 metra od linii środkowej toru jazdy, na wysokości 120 centymetrów. Ta metoda gwarantuje precyzyjne ustalenie poziomu hałasu, który waha się od 67 do 78 decybeli. Ta informacja nie tylko odzwierciedla wpływ opon na komfort jazdy, ale również na środowisko naturalne, na przykład na dzikie zwierzęta zamieszkujące okolice dróg szybkiego ruchu. Opony, które generują mniej hałasu (na poziomie dolnym tego zakresu), są bardziej pożądane zarówno dla spokojnej jazdy, jak i dla zmniejszenia zanieczyszczenia akustycznego w obszarach miejskich. To fascynujące, jak szczegółowa metoda tego pomiaru może mieć znaczący wpływ na nasze codzienne doświadczenia i ekologię.