Vredestein Quatrac Pro+ 245/40 R20 99 Y XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Quatrac Pro+ 245/40 R20
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Quatrac Pro+ 245/40 R20 99 Y XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Quatrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak uniwersalna mieszanka gumy zachowująca właściwości w zmiennych warunkach, unikalne połączenie właściwości opon letnich i zimowych czy wszechstronny profil bieżnika zaprojektowany dla stabilności na każdej nawierzchni. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi podwyższony indeks nośności 99 (do 775 kg na oponę) oraz wzmocniona struktura (oznaczenie XL).
Nowa opona całoroczna Quatrac Pro+ marki Vredestein
Opony całoroczne (wielosezonowe) pozwalają na bezpieczną jazdę przez cały rok bez konieczności sezonowej wymiany. Łączą cechy modeli letnich i zimowych, co sprawia, że są dobrym wyborem dla kierowców poruszających się głównie po mieście i preferujących umiarkowany styl jazdy. Symbol 3PMSF potwierdza ich skuteczność w niskich temperaturach i na ośnieżonych drogach. Opony wielosezonowe Vredestein sprawdzają się szczególnie dobrze w regionach o zmiennych, ale umiarkowanych warunkach pogodowych.
Opona osobowa oraz SUV – 245/40 R20 99 Y
Opony osobowe Vredestein reprezentują kompleksowe rozwiązania dla różnorodnych pojazdów - od niewielkich aut miejskich, przez rodzinne VAN-y, aż po ekskluzywne limuzyny i wszechstronne crossovery. Zaawansowana konstrukcja karkasu z wielowarstwowym opasaniem zapewnia doskonałą stabilność, a wzmocnione ściany boczne zwiększają odporność na uszkodzenia mechaniczne. Inteligentnie zaprojektowana strefa barku efektywnie przenosi siły boczne podczas pokonywania zakrętów, natomiast zoptymalizowany układ rowków drenażowych skutecznie odprowadza wodę, minimalizując ryzyko aquaplaningu. Precyzyjnie dobrana mieszanka gumowa oferuje idealny balans między przyczepnością, trwałością a ekonomiką jazdy, redukując opory toczenia i obniżając zużycie paliwa.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 245/40 R20 Quatrac Pro+ XL FR
Opony całoroczne Vredestein Quatrac Pro+ 245 40 R20 99Y zostały wyprodukowane z myślą o zapewnieniu bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Rozmiar 245/40 R20 należy czytać następująco: szerokość opony 245 mm, wysokość profilu 40 i średnica 20 cali. Litera (R) przed oznaczeniem średnicy oznacza radialny typ konstrukcji. Opony Vredestein Quatrac Pro+ mają indeks nośności 99 oraz prędkości Y. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością nie większą niż 300 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 775 kilogramów.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/40 R20 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Quatrac Pro+ |
Etykieta UE | C / C / 72 dB |
Indeks nośności | 99 (do 775 kg/oponę) |
Indeks prędkości | Y (do 300 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, FSL |
Kod produktu | 51456 |
XL, 3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Quatrac Pro+?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 245/40 R20 99Y – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Quatrac Pro+ 245/40 R20 99 Y XL FR uzyskała wynik: C/C/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon, obowiązująca od listopada 2012 roku, jest wymagana na wszystkich sprzedawanych modelach ogumienia w UE. Informuje o kluczowych parametrach, takich jak opory toczenia, droga hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki tym informacjom kierowcy mogą świadomie wybierać produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i efektywności energetycznej.

Opór toczenia: klasa C
Na etykiecie unijnej, efektywność paliwowa opon jest przedstawiona za pomocą skali od A do E, gdzie A oznacza najmniejsze zużycie paliwa wynikające z niższych oporów toczenia. Klasyfikacja ta ma kluczowe znaczenie zarówno dla ekonomii jazdy, jak i dla ochrony środowiska, ponieważ mniejsze zużycie paliwa oznacza zredukowaną emisję spalin. Świadomy wybór ogumienia z lepszą klasą przyczynia się do redukcji śladu węglowego przez pojazdy.
Hamowanie na mokrym: klasa C
Droga hamowania na mokrej drodze jest czynnikiem, który informuje o przyczepności opony na wilgotnym podłożu. Każda z nich ma przypisaną klasę od A (najkrótsza) do E (wcześniej - G), pokazującą efektywność zatrzymywania się pojazdu w warunkach wysokiej wilgotności podłoża. Jest to ważny element teoretyczny, który pozwala na porównanie różnych modeli opon, jednak nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Informacje takie jak zużycie, ciśnienie czy temperatura również wpływają na rzeczywistą przyczepność. Dlatego, choć to niezwykle ważne, klasy drogi hamowania należy analizować w szerszym kontekście, biorąc pod uwagę bezpieczeństwo i wydajność konkretnego produktu.
Hałas zewnętrzny: 72 decybele
Hałas zewnętrzny toczenia opony, mierzony w decybelach (oznaczenie dB), jest istotnym wskaźnikiem mającym wpływ na komfort jazdy. Na etykiecie unijnej parametr ten waha się od 67 do 78 dB, i ma oprócz cyfr również oznaczenie literowe od A do C. Ogumienie klasy A oferuje najniższy poziom szumów, co jest szczególnie ważne dla osób poszukujących sposobów na spokojną i komfortową jazdę. Należy pamiętać, że hałas zewnętrzny nie jest związany z odgłosami w kabinie, ale ma bezpośredni wpływ na ogólne wrażenia z podróży. Wybierając cichsze opony, można znacząco poprawić swoje doświadczenia z poruszania się, szczególnie w długich podróżach na szybkich trasach.