Vredestein Quatrac Pro+ 205/55 R19 97 V XL FR

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 3 dni
Vredestein Quatrac Pro+ 205/55 R19 97 V - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/55 R19
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
97 (do 730 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

535 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Quatrac Pro+ 205/55 R19

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Quatrac Pro+ 205/55 R19 97 V XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Quatrac Pro+ stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą uniwersalny asymetryczny układ powierzchni jezdnej bieżnika, homologacja 3PMSF potwierdzająca skuteczność przy ujemnych wskazaniach termometru czy podwójny system rowków skutecznie odprowadzający wodę i błoto pośniegowe. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 205/55 R19.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Quatrac Pro+ marki Vredestein

Konstrukcja opon wielosezonowych Vredestein łączy zalety ogumienia letniego i zimowego, co przekłada się na wszechstronność i bezpieczeństwo przez cały rok. Asymetryczny bieżnik z lamelami (wąskimi nacięciami) wpływa na stabilną przyczepność na mokrych i suchych nawierzchniach, zwiększając komfort jazdy w zmiennych warunkach. Zastosowanie opon całorocznych pozwala uniknąć częstych wizyt w warsztacie, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy.

Opona osobowa oraz SUV – 205/55 R19 97 V

Opony osobowe Vredestein sprawdzają się w szerokiej gamie pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po eleganckie limuzyny i SUV-y. Dzięki wysokiej przyczepności i pewnej stabilności zapewniają komfortową jazdę w każdych warunkach pogodowych. Starannie dopracowana konstrukcja bieżnika ogranicza opory toczenia, wspierając niższe zużycie paliwa i redukcję emisji spalin. Dodatkowo, optymalna mieszanka gumowa gwarantuje trwałość oraz równowagę między bezpieczeństwem a ekonomiczną eksploatacją, co czyni opony te niezawodnym wyborem na co dzień.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 205/55 R19 Quatrac Pro+ XL FR

Opony całoroczne Vredestein Quatrac Pro+ 205 55 R19 97V mają za zadanie zapewnić bezpieczne podróżowanie niezależnie od panujących warunków drogowych. Pierwsza liczba w rozmiarze 205/55 R19 to szerokość opony podawana w milimetrach (tutaj 205 mm). Wysokość profilu to 55, natomiast średnica prezentowanej opony wynosi 19 cali. Następne oznaczenia (97 i V) to odpowiednio indeks nośności oraz prędkości opon Vredestein Quatrac Pro+. Nośność to najwyższe obciążenie (tutaj 730 kg na oponę) dozwolone podczas jazdy z prędkością maksymalną do 240 km/h.

Vredestein Quatrac Pro+ 205/55 R19 Rant ochronny (FSL) Wzmocnienie (XL)

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 3 dni

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/55 R19
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Quatrac Pro+
Etykieta UE B / B / 72 dB
Indeks nośności 97 (do 730 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Wzmocnienie Tak (XL)
Rant ochronny Tak (FSL)
Oznaczenia XL, 3PMSF, M+S, FSL
Kod produktu 51324

XL, 3PMSF, M+S, FSL – co oznaczają symbole w modelu Quatrac Pro+?

  • XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
  • FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – XL, 3PMSF, M+S, FSL

Etykieta unijna opon 205/55 R19 97V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Quatrac Pro+ 205/55 R19 97 V XL FR uzyskała wynik: B/B/72 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta opon, obowiązująca od listopada 2012 roku, jest wymagana na wszystkich sprzedawanych modelach ogumienia w UE. Informuje o kluczowych parametrach, takich jak opory toczenia, droga hamowania na mokrej nawierzchni oraz poziom generowanego hałasu. Dzięki tym informacjom kierowcy mogą świadomie wybierać produkty, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i efektywności energetycznej.

Spalanie paliwa: klasa B Przyczepność: klasa B Hałas: 72 decybele
Etykieta UE opony Vredestein Quatrac Pro+ 205/55 R19 97 V: opór toczenia – B, hamowanie – B, hałas – 72 dB

Opór toczenia: klasa B

Dzięki etykiecie unijnej na oponach, kierowcy mają prosty dostęp do informacji o spalaniu paliwa. Kolorowa skala od A do E pozwala na szybką ocenę, która opona jest bardziej ekonomiczna. Wybór ogumienia z oceną A (zielony) oznacza największe oszczędności paliwowe, co jest ważne zarówno dla portfela, jak i dla środowiska.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Droga hamowania na mokrej nawierzchni to parametr określany na unijnej etykiecie opony, który wskazuje efektywność zatrzymywania pojazdu na mokrym podłożu. Jest on klasyfikowany od A do E (do 2021 roku była to litera G), gdzie A oznacza najwyższą skuteczność, a E - najniższą. Ten wskaźnik jest wynikiem testów standardowych, pomagających oceniać produkty oponiarskie w różnych warunkach. Wybierając ogumienie, warto zwrócić uwagę na ten czynnik, aby zrozumieć, jak zachowuje się ono w deszczowe dni. Warto jednak pamiętać, że jest to tylko jeden z wielu aspektów wyboru odpowiedniej opony.

Hałas zewnętrzny: 72 decybele

Hałas zewnętrzny opon, element kluczowy na etykiecie unijnej, jest istotny zarówno dla komfortu jazdy, jak i dla ochrony środowiska. Parametr ten mierzony w decybelach i przedstawiany za pomocą piktogramu z literami, A do C, dostarcza ważnych informacji o głośności pracy produktu. Ogumienie oznaczone klasą A, generujące najmniej dźwięków, jest nie tylko najcichsze, ale również najbardziej przyjazne dla środowiska. Jego wybór przyczynia się do redukcji zanieczyszczenia akustycznego, szczególnie w obszarach miejskich. Ciekawostką jest, że niski szum staje się coraz ważniejszy w kontekście rosnącej popularności samochodów elektrycznych, które z natury są ciche. Opony o niskim poziomie hałasu zewnętrznego harmonizują z delikatną pracą tych pojazdów, oferując kierowcom jeszcze większy spokój podczas podróżowania.