Vredestein Quatrac Pro EV 245/45 R19 102 W XL FR

Informacje podstawowe
Cena za sztukę
Zastosowanie opony Vredestein Quatrac Pro EV 245/45 R19
W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Quatrac Pro EV 245/45 R19 102 W XL FR objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Quatrac Pro EV stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Świadczą o tym takie cechy jak technologia kontroli sztywności klocków w zależności od panującej aury, nowoczesny asymetryczny wzór rowków bieżnika czy homologacja 3PMSF potwierdzająca skuteczność przy ujemnych wskazaniach termometru. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi wzmocniona struktura (oznaczenie XL) oraz rozmiar 245/45 R19.
Nowa opona całoroczna Quatrac Pro EV marki Vredestein
Opony całoroczne Vredestein sprawdzają się w zmiennych warunkach pogodowych dzięki specjalnej mieszance gumowej, która zapewnia niezawodną przyczepność w różnych temperaturach. Ich asymetryczny bieżnik został zaprojektowany tak, aby zapewniać stabilność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni, co przekłada się na bezpieczną i komfortową jazdę. Modele wielosezonowe to uniwersalne rozwiązanie dla kierowców poruszających się głównie po mieście i pokonujących niewielkie przebiegi.
Opona osobowa oraz SUV – 245/45 R19 102 W
Opony osobowe Vredestein zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.
Przeznaczenie
- Samochód osobowy / SUV
- Auto dostawcze / BUS
- Napęd na tył (RWD)
- Napęd na przód (FWD)
- Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
- Diesel / benzyna / LPG
- Silnik hybrydowy
- Silnik elektryczny
Dane techniczne – Vredestein 245/45 R19 Quatrac Pro EV XL FR
Celem opon wielosezonowych Vredestein Quatrac Pro EV 245 45 R19 102W jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. W przypadku rozmiaru 245/45 R19 szerokość bieżnika wynosi 245 mm, wysokość profilu (45), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 19 cali. Opony Vredestein Quatrac Pro EV mają indeks nośności 102 oraz szybkości W. Oznacza to, że podczas jazdy z prędkością do 270 km/h pojedyncza opona wytrzyma obciążenie nawet 850 kg.
Parametry oferty
Stan | fabrycznie nowe |
---|---|
Jakość | 100% oryginalne |
Gatunek | pierwszy (najlepszy) |
Rok produkcji | 2024 |
Gwarancja | 3 lata |
Dystrybucja | oficjalna w Polsce |
Czas na zwrot | 21 dni (bez podania przyczyny) |
Bezpieczeństwo | Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł |
Dostępność | ostatnie 50 sztuk (od ręki) |
Koszt dostawy | darmowa (bezpłatna) |
Czas wysyłki | 3 dni |
Specyfikacja opony
Rozmiar | 245/45 R19 |
---|---|
Sezon | opony całoroczne |
Przeznaczenie | auta osobowe |
Producent | Vredestein |
Klasa | premium |
Model | Quatrac Pro EV |
Etykieta UE | C / B / 70 dB |
Indeks nośności | 102 (do 850 kg/oponę) |
Indeks prędkości | W (do 270 km/h) |
Symbol alpejski | Tak (płatek śniegu) |
Wzmocnienie | Tak (XL) |
Rant ochronny | Tak (FSL) |
Oznaczenia | XL, 3PMSF, M+S, EV, FSL |
Kod produktu | 51383 |
XL, 3PMSF, M+S, EV, FSL – co oznaczają symbole w modelu Quatrac Pro EV?
- XL / (ang. Extra Load) oznacza opony o wzmocnionej konstrukcji, pozwalającej na zwiększone obciążenie w porównaniu do standardowych opon o tym samym rozmiarze. Opony te posiadają wyższy indeks nośności i są przeznaczone do pojazdów o większej masie całkowitej, samochodów sportowych oraz tych przewożących cięższe ładunki. Zastosowanie opon XL zwiększa bezpieczeństwo poprzez poprawę stabilności podczas jazdy, szczególnie przy wysokich prędkościach lub pełnym obciążeniu pojazdu.
- 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
- M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
- EV / (ang. Electric Vehicle) to oznaczenie informujące, że opona została zaprojektowana z uwzględnieniem specyficznych wymagań samochodów elektrycznych i hybrydowych, ale jest w pełni kompatybilna z pojazdami spalinowymi. Udoskonalony wzór bieżnika oraz mieszanka gumowa o niskich oporach toczenia redukują hałas, poprawiają efektywność energetyczną i zwiększają zasięg pojazdu. Opony te są wytrzymalsze, co jest korzystne dla wszystkich typów pojazdów, szczególnie tych o wyższej masie i dużym momencie obrotowym.
- FSL / Technologia rantu ochronnego to specjalne wzmocnienie w postaci zgrubienia na bocznej ścianie opony, które zabezpiecza felgę przed uszkodzeniami mechanicznymi, a jednocześnie zwiększa estetykę ogumienia. Rozwiązanie w postaci rantu minimalizuje ryzyko otarcia felgi, np. podczas parkowania blisko krawężników.

Etykieta unijna opon 245/45 R19 102W – zużycie paliwa, przyczepność i hałas
Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Quatrac Pro EV 245/45 R19 102 W XL FR uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Unijna etykieta na oponach, obowiązująca od 2012 roku, jest narzędziem porównawczym podobnym do naklejek na sprzęcie AGD. Zawiera istotne informacje dotyczące efektywności paliwowej (opory toczenia), przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomu hałasu generowanego podczas jazdy. Dzięki tym danym, kierowcy mogą łatwiej wybrać ogumienie najlepiej dopasowane do ich pojazdu i preferencji jazdy.

Opór toczenia: klasa C
Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.
Hamowanie na mokrym: klasa B
Przyczepność opon na mokrej nawierzchni to jeden ze wskaźników bezpieczeństwa, szczegółowo oceniany na etykiecie unijnej. Klasyfikacja od "A" do "E", opiera się na dokładnych pomiarach drogi hamowania i siły tarcia, które następnie są porównywane do standardowego modelu referencyjnego. Interesujące jest, że aby wskazać wyraźne różnice między oponami o różnej wydajności, klasa "D" nie była stosowana aż do lipca 2021 roku. Dodatkowo, opony oznaczone "F" i "G" zostały usunięte z rynku, co podkreśla determinację w dążeniu do zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Poza samymi stopniami, warto zwrócić uwagę na to, jak nowoczesne technologie produkcji opon, takie jak zaawansowane mieszanki gumowe czy innowacyjne wzory bieżnika, wpływają na poprawę przyczepności na mokrej jezdni, a tym samym na ogólne bezpieczeństwo jazdy.
Hałas zewnętrzny: 70 decybeli
Hałas zewnętrzny opon, choć może wydawać się jedynie aspektem technicznym, ma bezpośredni wpływ na zdrowie publiczne. Badania pokazują, że ciągły szum drogowy może przyczyniać się do wzrostu poziomu stresu i problemów ze snem wśród mieszkańców miast. Dlatego klasyfikacja głośności opon na etykiecie unijnej, wyrażona w decybelach i oznaczona od A do C, jest ważnym narzędziem w dążeniu do tworzenia cichszych, a zatem zdrowszych środowisk mieszkaniowych. Ogumienie z niższym poziomem hałasu zewnętrznego, szczególnie te w klasie A, jest coraz bardziej cenione zarówno przez producentów samochodów, jak i przez konsumentów świadomych wpływu tego parametru na jakość życia.