Vredestein Quatrac 205/55 R16 91 H

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Vredestein Quatrac 205/55 R16 91 H - opona całoroczna klasy premium do aut osobowych oraz SUV

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
całoroczna
Rozmiar
205/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości
H (do 210 km/h)
Gwarancja
3 lata (36 miesięcy)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

337 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Vredestein Quatrac 205/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Vredestein Quatrac 205/55 R16 91 H objęte 3-letnią gwarancją producenta. Model Quatrac stworzono z myślą o użytkowaniu bez względu na porę roku. Do jego kluczowych cech należą adaptacyjna struktura bloków i żeber dostosowująca się do temperatury otoczenia, specjalna kompozycja gumy gwarantująca odpowiednią przyczepność przez cały rok czy nowoczesny kierunkowy wzór rowków bieżnika. Prezentowana opona marki Vredestein została zaprojektowana zarówno dla samochodów osobowych jak i SUV. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 205/55 R16 oraz indeks nośności i prędkości 91 H.

wielosezonowa całoroczna osobowa SUV

Nowa opona całoroczna Quatrac marki Vredestein

Opony wielosezonowe Vredestein to ekonomiczne rozwiązanie dla kierowców, którzy chcą uniknąć sezonowej wymiany ogumienia. Zapewniają dobrą przyczepność zarówno latem, jak i zimą, dzięki bieżnikowi łączącemu głębokie rowki do odprowadzania wody z lamelami poprawiającymi przyczepność na śniegu. Symbol 3PMSF potwierdza ich skuteczność w zimowych warunkach, takich jak śnieg czy lód.

Opona osobowa oraz SUV – 205/55 R16 91 H

Segment opon osobowych Vredestein dostosowany jest do wielu kategorii pojazdów - od miejskich aut kompaktowych po SUV-y i luksusowe limuzyny. Zaawansowana technologia produkcji pozwala zrównoważyć przyczepność i trwałość, a starannie opracowana konstrukcja karkasu pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zwiększając bezpieczeństwo podczas długich tras. Przemyślana budowa bloków bieżnika minimalizuje ryzyko aquaplaningu nawet podczas intensywnych opadów. Odpowiednio dobrana twardość mieszanki gumowej zapewnia z kolei pewne prowadzenie, jednocześnie redukując hałas i wibracje.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Vredestein 205/55 R16 Quatrac

Opony całoroczne Vredestein Quatrac 205 55 R16 91H są przeznaczone do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy w różnych warunkach drogowych. W przypadku rozmiaru 205/55 R16 szerokość bieżnika wynosi 205 mm, wysokość profilu (55), a średnica felgi przeznaczonej do zamontowania prezentowanej opony to 16 cali. Opona Vredestein Quatrac posiada indeks prędkości H (dopuszczalna jazda do 210 km/h) oraz nośności 91 (najwyższa wartość obciążenia wynosi 615 kilogramów na oponę).

Vredestein Quatrac 205/55 R16

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 3 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 50 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 205/55 R16
Sezon opony całoroczne
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Vredestein
Klasa premium
Model Quatrac
Etykieta UE C / B / 70 dB
Indeks nośności 91 (do 615 kg/oponę)
Indeks prędkości H (do 210 km/h)
Symbol alpejski Tak (płatek śniegu)
Oznaczenia 3PMSF, M+S
Kod produktu 30562

3PMSF, M+S – co oznaczają symbole w modelu Quatrac?

  • 3PMSF / (ang. Three-Peak Mountain Snowflake) to oficjalne oznaczenie potwierdzające, że opona spełnia wymogi zimowe i została przetestowana według norm Unii Europejskiej. Symbol trzech szczytów górskich z płatkiem śniegu zapewnia wysoką skuteczność jazdy oraz hamowania na zaśnieżonych drogach.
  • M+S / (ang. Mud and Snow) to oznaczenie wskazujące, że bieżnik opony został specjalnie zaprojektowany do jazdy w warunkach błota i śniegu. Opony z tym symbolem oferują lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach pogodowych. W przypadku opon całorocznych i zimowych symbol M+S jest podstawowym oznaczeniem ich zwiększonej funkcjonalności w chłodniejszych miesiącach roku.
Obrazowa instrukcja lokalizacji i interpretacji kodów technicznych na boku opony – 3PMSF, M+S

Etykieta unijna opon 205/55 R16 91H – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Vredestein Quatrac 205/55 R16 91 H uzyskała wynik: C/B/70 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna opon to praktyczne narzędzie umożliwiające łatwe porównanie produktów pod względem ich wydajności. Informacje, takie jak opory toczenia, przyczepność na mokrej nawierzchni i emitowany hałas zewnętrzny, są prezentowane w przystępny sposób na naklejkach. Dla pierwszych dwóch parametrów opony klasyfikowane są od A do E. Poziom hałasu natomiast od A do C oraz w skali od jednej do trzech fal, z dodatkowym oznaczeniem decybelowym.

Spalanie paliwa: klasa C Przyczepność: klasa B Hałas: 70 decybeli
Etykieta UE opony Vredestein Quatrac 205/55 R16 91 H: opór toczenia – C, hamowanie – B, hałas – 70 dB

Opór toczenia: klasa C

Efektywność paliwowa opon, często określana jako opór toczenia, stanowi istotny parametr zamieszczony na etykiecie unijnej opon. Ocena w skali od A do E bezpośrednio odzwierciedla wydajność paliwową i emisję spalin pojazdów. Najniższym oporem toczenia charakteryzują się opony klasy A, co przekłada się na znaczące oszczędności i ograniczenie powstawania śladu węglowego.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Fragment etykiety unijnej dotyczący przyczepności na mokrej nawierzchni dostarcza ważnych informacji poprzez porównanie opony do standardowego modelu referencyjnego. Kategorie od "A" do "E" (wcześniej do "F" oraz "G") wskazują, jak efektywnie produkt radzi sobie z hamowaniem na asfalcie po opadach. Interesującą uwagą jest to, że kategoria "D" jeszcze do niedawna nie była używana, co pozwalało zaznaczyć wyraźny podział między wyższymi (A-C) i niższymi (E-G) klasami. Co więcej, ciekawostką jest fakt, że opony oznaczone jako "G" nie są już dopuszczane do sprzedaży w UE, co sprawiło, że standardy bezpieczeństwa i wydajności wzrosły.

Hałas zewnętrzny: 70 decybeli

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.