Triangle Reliax Touring TE307 195/55 R16 87 V

Stan: nowe / oryginalne Rok produkcji: 2024 Darmowa dostawa: 24 godziny
Triangle Reliax Touring TE307 195/55 R16 87 V - opona letnia klasy budżetowej do aut osobowych

Informacje podstawowe

Typ
osobowa
Sezon
letnia
Rozmiar
195/55 R16
Rok produkcji
2024
Indeks nośności
87 (do 545 kg/oponę)
Indeks prędkości
V (do 240 km/h)
Gwarancja
2 lata (24 miesiące)
Etykieta UE
Oznaczenia

Cena za sztukę

178 PLN
z 32 sztuk

Zastosowanie opony Triangle Reliax Touring TE307 195/55 R16

W naszej ofercie znajdziesz nowe, oryginalne opony Triangle Reliax Touring TE307 195/55 R16 87 V objęte 2-letnią gwarancją producenta. Model Reliax Touring TE307 stworzono z myślą o użytkowaniu w sezonie letnim. Świadczą o tym takie cechy jak nowoczesny symetryczny wzór bieżnika, zredukowana liczba lameli zapewniająca stabilność na suchych drogach czy szerokie rowki dla lepszej ochrony przed poślizgiem. Prezentowana opona marki Triangle została zaprojektowana dla samochodów osobowych. Jej przeznaczenie potwierdzają między innymi rozmiar 195/55 R16 oraz indeks nośności i prędkości 87 V.

letnia osobowa

Nowa opona letnia Reliax Touring TE307 marki Triangle

Opony letnie Triangle, zaprojektowane do jazdy w temperaturach powyżej 7°C, zapewniają doskonałą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Specjalna mieszanka gumowa zwiększa odporność na przegrzanie, co przekłada się na lepszą stabilność i krótszą drogę hamowania. Zoptymalizowany symetryczny bieżnik minimalizuje ryzyko aquaplaningu, wspierając bezpieczną jazdę podczas deszczu. Niskie opory toczenia obniżają zużycie paliwa, a precyzyjne prowadzenie poprawia komfort podróżowania.

Opona osobowa – 195/55 R16 87 V

Opony osobowe Triangle zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie samochodów - od kompaktowych hatchbacków, przez rodzinne sedany, aż po sportowe modele i przestronne SUV-y. Ich zaawansowana konstrukcja oraz specjalnie dobrana mieszanka gumowa zapewniają pewną przyczepność i stabilność na zróżnicowanych nawierzchniach, podnosząc bezpieczeństwo nawet w trudnych warunkach pogodowych. Zredukowane opory toczenia przyczyniają się do niższego zużycia paliwa, a skuteczne wygłuszenie bieżnika ogranicza hałas, zwiększając komfort codziennej jazdy.

Przeznaczenie

  • Samochód osobowy / SUV
  • Auto dostawcze / BUS
  • Napęd na tył (RWD)
  • Napęd na przód (FWD)
  • Napęd 4x4 (AWD, 4WD)
  • Diesel / benzyna / LPG
  • Silnik hybrydowy
  • Silnik elektryczny

Dane techniczne – Triangle 195/55 R16 Reliax Touring TE307

Celem opon letnich Triangle Reliax Touring TE307 195 55 R16 87V jest zagwarantowanie właściwego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy w zmieniających się warunkach na drodze. Pierwsza liczba rozmiaru 195/55 R16 oznacza szerokość bieżnika w milimetrach (tutaj 195 mm). Kolejne dwie cyfry (55) to podawana w procentach - wysokość ściany bocznej. Średnica wewnętrzna prezentowanego produktu wynosi 16 cali (40.64 cm). Opony Triangle Reliax Touring TE307 mają indeks prędkości V (wskazujący dopuszczalną szybkość na poziomie 240 km/h) i indeks nośności 87 (określający maksymalne obciążenie równe 545 kg/oponę).

Triangle Reliax Touring TE307 195/55 R16

Parametry oferty

Stan fabrycznie nowe
Jakość 100% oryginalne
Gatunek pierwszy (najlepszy)
Rok produkcji 2024
Gwarancja 2 lata
Dystrybucja oficjalna w Polsce
Czas na zwrot 21 dni (bez podania przyczyny)
Bezpieczeństwo Każdą przesyłkę ubezpieczamy do 10 000 zł
Dostępność ostatnie 43 sztuk (od ręki)
Koszt dostawy darmowa (bezpłatna)
Czas wysyłki 24 godziny

Specyfikacja opony

Rozmiar 195/55 R16
Sezon opony letnie
Przeznaczenie auta osobowe
Producent Triangle
Klasa budżetowa
Model Reliax Touring TE307
Etykieta UE D / B / 71 dB
Indeks nośności 87 (do 545 kg/oponę)
Indeks prędkości V (do 240 km/h)
Kod produktu 61084

Etykieta unijna opon 195/55 R16 87V – zużycie paliwa, przyczepność i hałas

Zgodnie z europejskimi normami ogumienia (UE 2020/740) opona Triangle Reliax Touring TE307 195/55 R16 87 V uzyskała wynik: D/B/71 dB - szczegóły poniżej. Etykieta unijna na oponach, znana z podobieństwa do etykiet sprzętu AGD/RTV, przedstawia kluczowe osiągi danego produktu. Informuje ona o oporach toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni oraz poziomie hałasu zewnętrznego, umożliwiając porównanie różnych modeli. Opony są klasyfikowane w skali od A do E dla pierwszych dwóch parametrów, a hałas od A do C oraz w decybelach. Jest też wizualizowany za pomocą od jednej do trzech fal.

Spalanie paliwa: klasa D Przyczepność: klasa B Hałas: 71 decybeli
Etykieta UE opony Triangle Reliax Touring TE307 195/55 R16 87 V: opór toczenia – D, hamowanie – B, hałas – 71 dB

Opór toczenia: klasa D

Klasyfikacja efektywności paliwowej opon, od A do E, odzwierciedla bezpośrednio zużycie paliwa w samochodach mających je na swoich kołach. Różnica między ogumieniem klasy najniższej oraz najwyższej może wynosić kilka litrów na każde 1000 kilometrów przejechanej trasy. Opony z niższym oporem toczenia (klasa A) pozwalają na pokonanie większego dystansu na jednym zbiorniku paliwa, co jest kluczowe dla zmniejszenia emisji spalin.

Hamowanie na mokrym: klasa B

Na etykiecie unijnej opony przyczepność na mokrej nawierzchni jest przedstawiana w klasach od "A" do "E" (kiedyś "G"). Modele z symbolem "G" zostały wyeliminowane z rynku, co świadczy o nacisku na bezpieczeństwo. Dziś dostępne są jedynie te najlepsze oraz o dostatecznie dobrej jakości. Produkty są testowane na podstawie przebytej drogi hamowania i siły tarcia, co daje użytkownikom cenny wgląd w ich zachowanie w trudnych warunkach. Jednakże, warto pamiętać, że zdolność zatrzymywania się w czasie opadów i tuż po nich to tylko jeden z aspektów do rozważenia. Inne ważne kwestie to odporność na aquaplaning, efektywność paliwowa, trwałość opony czy nawet wpływ na środowisko. Tylko kompleksowa ocena może prowadzić do świadomego i satysfakcjonującego wyboru opon.

Hałas zewnętrzny: 71 decybeli

Oprócz wpływu na komfort jazdy i środowisko, hałas zewnętrzny opon to parametr, który ma również związek z wydajnością paliwową pojazdu. Ogumienie, w którym jest on niższy, zazwyczaj, jest również bardziej efektywne pod względem oporów toczenia, co przekłada się na oszczędności paliwa. Zapis pomiaru szumów w odległości 7,5 metra od toru jazdy, w zakresie 67 do 78 decybeli, odzwierciedla nie tylko komfort akustyczny, ale również wydajność ogumienia. Ciekawostką jest, że niektóre firmy oponiarskie inwestują w badania nad materiałami, które mogą jednocześnie zmniejszać głośność i poprawiać przyczepność, co jest szczególnie istotne w zmieniających się warunkach pogodowych.